فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
معرفی بازی پابجی موبایل؛ تاریخچه، نسخه ها و آپدیت ها
پابجی موبایل

معرفی بازی پابجی موبایل؛ تاریخچه، نسخه ها و آپدیت ها

مهدی داوری
انتشار در 27 اردیبهشت 1402

در سال‌های اخیر بازی‌هایی که در سبک بتل رویال ایجاد شده‌اند، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در بین گیمرها پیدا کرده و سبک جدیدی در صنعت بازی‌های ویدئویی ایجاد شود. یکی از اصلی‌ترین بازی‌هایی که در این ژانر ایجاد شد و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از اثرگذارترین بازی‌های ساخته شده در این سبک نام برد، بازی پابجی است.

نکته مهمی که در مورد بازی پابجی باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر چه این عنوان در ابتدا تنها برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی ایجاد شد، اما پس از محبوبیت فوق‌العاده آن، شرکت سازنده این عنوان اقدام به ایجاد نسخه موبایلی این بازی با نام PUBG Mobile کرد. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به معرفی بازی پابجی موبایل انداخته و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

با بازی پابجی موبایل آشنا شوید

درباره پابچی موبایل

به منظور معرفی بازی پابجی موبایل و پاسخ به این سؤال مهم که بازی پابچی چیست، باید گفت که بازی PUBG Mobile یک بازی ویدئویی در سبک و ژانر بتل رویال است که می‌توانید به‌صورت رایگان آن را بر روی گوشی‌های اندروید و iOS خود نصب کرده و این عنوان را تجربه کنید.

نکته مهمی که در مورد بازی PUBG Mobile باید بدانید این است که این عنوان یک بازی اقتباسی برای گوشی‌های موبایل است که از عنوان PUBG: Battlegrounds الهام گرفته شده است. به منظور معرفی گیم پلی بازی PUBG Mobile باید گفت که در این عنوان صدها بازیکن و گیمر به‌صورت آنلاین باید با یکدیگر رقابت کنند.

ساختار گیم پلی این بازی به صورتی است که در آن بازیکنان با چتر نجات به جزیره‌ای دور افتاده می‌روند و سپس باید با یکدیگر بجنگند. این رقابت تا زمانی ادامه پیدا می‌کند تا یک نفر در جزیره باقی بماند و به‌عنوان برنده بازی معرفی می‌شود. همچنین نکته‌ای که در مورد گیم پلی بازی PUBG Mobile باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می‌توانید این بازی را به‌صورت تنهایی یا در تیم‌های دو یا چهارنفره انجام دهید. همچنین هر مسابقه در بازی پابجی موبایل در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

درباره شرکت سازنده پابجی

درباره شرکت پابجی

یکی از سؤالات مهمی که افراد در مورد بازی PUBG Mobile مطرح می‌کنند این است که چه شرکتی این بازی را ایجاد کرده است؟ در پاسخ به این سؤال و ارائه اطلاعات درباره پابجی موبایل باید گفت که این بازی توسط شرکت‌های  LightSpeed & Quantum Studio ایجاد شده است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت‌های  LightSpeed & Quantum Studio زیر مجموعه‌هایی از شرکت مشهور و معتبر Tencent Games به حساب می‌آیند.

Tencent Games یک شرکت و هلدینگ چندملیتی چینی است که در سال 1998 تأسیس شد. بنیان‌گذار شرکت Tencent Games، Pony Ma است که از او به‌عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت یاد می‌شود. قدرت بالا شرکت Tencent Games و زیر مجموعه‌های آن در حوزه تولید بازی، به‌خصوص ایجاد بازی برای گوشی‌های موبایل باعث شده تا حتی شرکت EA اولین نسخه از بازی کالاف دیوتی موبایل را به شرکت Tencent Games سپرد تا این مجموعه، بازی کالاف دیوتی موبایل را ایجاد کند.

نسخه‌های بازی PUBG Mobile

ورژن های پابجی موبایل

افرادی که قصد دارند تا بازی PUBG Mobile را تجربه کنند، به منظور دانلود این بازی با ورژن‌ها و نسخه‌های مختلفی مواجه هستند. اصلی‌ترین نسخه از بازی PUBG Mobile که می‌توانید آن را تجربه کنید، نسخه گلوبال این بازی است. از سوی دیگر شاهد ورژن‌ها و نسخه‌های دیگری از بازی PUBG Mobile که برای ریجن های مختلف ایجاد شده است. اگر بخواهیم شما را با این نسخه‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از سؤالاتی که گیمرها درباره پابجی موبایل مطرح می‌کنند این است که چه تفاوتی بین نسخه PUBG Mobile for Peace با نسخه گلوبال آن وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که نسخه Game for Peace PUBG Mobile ورژن چینی بازی PUBG Mobile است. چین در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی در کنترل بازی‌های خشونت‌آمیز کرده است.

در همین راستا شرکت Tencent به‌عنوان توسعه‌دهنده بازی PUBG، مجبور شد تا این بازی را در کشور چین حذف کند. سپس شرکت Tencent به واسطه بازار قابل‌توجهی که در این کشور وجود دارد، نسخه جدیدی از این بازی به نام Game for Peace PUBG Mobile را ایجاد کرده است. این نسخه بازی PUBG Mobile در واقع همان نسخه اصلی است؛ اما خون و صحنه‌های خشونت‌بار از آن حذف شده است.

لازم به ذکر است که شاهد ایجاد نسخه جدیدی از بازی PUBG Mobile به نام PUBG: New State است. این عنوان جدید به طور انحصاری برای گوشی‌های اندروید و iOS ایجاد شده و در تاریخ 11 نوامبر 2021 در دسترس گیمرها در سراسر دنیا قرار گرفته است.

همه چیز در مورد آپدیت‌های پابجی موبایل

آپدیت های بازی پابجی موبایل

یکی از موارد مهمی که درباره پابجی موبایل باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر چه مدت زمان طولانی از عرضه و معرفی بازی پابجی موبایل می‌گذرد، با این حال شرکت Tencent تلاش کرده تا این بازی را آپدیت و بروز نگه دارد. به همین واسطه در هر ماه شاهد عرضه آپدیت‌های مختلفی برای بازی PUBG Mobile هستیم. مهم‌ترین هدف از ارائه آپدیت برای بازی PUBG Mobile در وهله اول از بین بردن مشکلات و باگ‌های این بازی و همچنین اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به این عنوان است.

چگونه پابجی را دانلود و نصب کنیم؟

شیوه دانلود و نصب پابجی

همانطور که در مقاله آموزش پابجی ذکر کردیم، روند دانلود و نصب بازی PUBG Mobile ساده است. در صورتی که قصد دارید تا این بازی بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید، نیاز است تا به سراغ اپلیکیشن گوگل پلی آمده و عبارت PUBG Mobile را تایپ کنید. سپس باید بر روی بازی PUBG: New State بزنید و اقدام به نصب آن کنید. از سوی دیگر، اگر جز افرادی هستید که گوشی با سیستم عامل iOS دارید، نیاز است تا از طریق فروشگاه اپ استور شرکت اپل، برای دانلود بازی PUBG: New State بر روی گوشی خود اقدام کنید.

حتما بخوانید: بهترین تنظیمات پابجی موبایل برای حرفه ای ها

البته ممکن است در روند دانلود و نصب بازی PUBG Mobile بر روی گوشی اندروید با مشکل مواجه شوید. در گام اول اگر به واسطه فیلترینگ نمی‌توانید وارد پلی استور شوید، نیاز است تا از روش های رفع تحریم گوگل پلی، همچون برنامه‌های تغییردهنده IP استفاده کنید. همچنین در صورتی که پس از تغییر IP و ورود به پلی استور، نتوانستید بازی PUBG Mobile را پیدا کنید، نیاز است تا حافظه کش برنامه پلی استور را از گوشی خود پاک کرده و دوباره برای پیدا کردن بازی پابجی موبایل اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت به بررسی و معرفی بازی پابجی موبایل نگاهی انداخته و بیان کردیم که این بازی از ابتدا تا به امروز چه مسیری را طی کرده است. در صورتی که قصد دارید تا بازی PUBG Mobile را تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً به سراغ نسخه گلوبال این بازی آمده و آن را بر روی گوشی خود نصب کنید. همچنین برای این که بتوانید سکه‌های خود در بازی PUBG Mobile را افزایش دهید، می‌توانید از فروشگاه وب گیفت، اقدام به خرید این سکه‌ها کنید.

منبع: pocket-lint.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 8 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

PUBG مخفف عبارت PlayerUnknown’s Battlegrounds است. معنا این عبارت «میدان نبرد برای بازیکن ناشناس» است.

شرکت‌های LightSpeed & Quantum Studio سازنده‌های این بازی محسوب می‌شوند. این شرکت‌های زیرمجموعه‌ای از کمپانی مشهور و معتبر Tencent Games است. Tencent Games یک شرکت و هلدینگ چندملیتی چینی است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد