فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟
مقالات اسپاتیفای

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

مهدی داوری
انتشار در 24 تیر 1402

افرادی که از سرویس اسپاتیفای استفاده می‌کنند، یکی از سؤالاتی که مطرح می‌کنند این است که مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟ مقدار مصرف اینترنت اسپاتیفای (Spotify) به کیفیت صدایی که انتخاب می‌کنید، وابسته است. با این حال در این مطلب از وب سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با میزان مصرف دیتا در اسپاتیفای آشنا کرده و در مورد روش‌های کاهش مصرف اینترنت در این اپ موزیک صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای

برای این که بتوانیم به شکل ساده مقدار مصرف اینترنت اسپاتیفای را تحلیل کنیم، در ادامه بیان خواهیم کرد که با هر کیفیت صدا اسپاتیفای، در هر دقیقه و ساعت چقدر اینترنت مصرف می‌شود. همچنین بیان خواهیم کرد که چقدر طول می‌کشد تا با هر کیفیت صدا 1 گیگابایت اینترنت مصرف کنید:

Low (24kbps):

Normal (96kbps):

High (160kbps):

Very high (320kbps):

مقادیر گفته میزان مصرف دیتا در اسپاتیفای با کیفیت‌های مختلف است.

راه‌های کاهش میزان مصرف اینترنت در اسپاتیفای

روش کاهش میزان مصرف اینترنت در اسپاتیفای

پس از آن که در مورد مقدار مصرف اینترنت Spotify صحبت کردیم، حال نیاز است تا شما را با تکنیک‌های کاهش مصرف اینترنت اسپاتیفای آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد تکنیک‌های کاهش میزان مصرف دیتا در اسپاتیفای صحبت کنیم:

1. تغییر کیفیت صدا در برنامه اسپاتیفای

روش تغییر کیفیت صدا در برنامه اسپاتیفای

یکی از روش‌های کاهش میزان مصرف دیتا در اسپاتیفای، تغییر کیفیت صدا و کاهش آن است. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

با انجام این کار می‌توانید کیفیت صدا برنامه اسپاتیفای را تغییر داده و از این طریق میزان مصرف داده خود را کاهش دهید.

2. دانلود آهنگ با اسپاتیفای پرمیوم

یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید میزان مصرف اینترنت اپ اسپاتیفای را کاهش دهید، استفاده از اسپاتیفای پرمیوم و دانلود آهنگ است. با انجام این کار می‌توانید داده آهنگ‌ها را در گوشی خود ذخیره کرده و دیگر برای گوش دادن به آهنگ‌ها نیازی نیست تا آن‌ها را دانلود کنید. با خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای می‌توانید تا 10000 آهنگ را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید.

3. فعال کردن حالت ذخیره داده اسپاتیفای

از دیگر روش‌های کاهش مصرف اینترنت، فعال کردن حالت ذخیره یا Data Saver است. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای فعال کردن این گزینه نیازی به تهیه اشتراک اسپاتیفای Premium ندارید. برای انجام این کار باید به بخش تنظیمات اسپاتیفای آمده و قابلیت Data Saver را فعال کنید.

با فعال کردن این گزینه، کیفیت صدا به 24 کیلوبیت بر ثانیه کاهش پیدا کرده و همچنین تصاویر Artist Canvas غیرفعال می‌شود. با انجام این کار میزان مصرف داده تا 85 درصد کاهش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت وب گیفت شما را با میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای آشنا کرده و در مورد تکنیک‌هایی صحبت کردیم که از طریق آن می‌توانید مقدار مصرف اینترنت Spotify را کاهش داده و از این طریق در میزان مصرف اینترنت خود صرفه‌جویی کنید. همان طوری که مشاهده کردید، با فعال کردن قابلیت Data Saver، کاهش کیفیت صدا و دانلود آهنگ از اسپاتیفای به جای گوش دادن آنلاین به آن می‌توانید در اینترنت مصرفی خود صرفه جویی کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 4 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

مقدار مصرف اینترنت اسپاتیفای با کیفیت صدایی که انتخاب می‌کنید وابسته است که در این مطلب به‌صورت کامل در مورد آن صحبت کردیم.

شما می‌توانید با کم کردن کیفیت صدا اسپاتیفای، فعال کردن قابلیت Data Saver و دانلود آهنگ از اسپاتیفای پرمیوم از مهم‌ترین روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید میزان مصرف اینترنت در برنامه اسپاتیفای را کم کنید.

بله، Spotify به طور کلی نسبت به YouTube از اینترنت کمتری استفاده می‌کند، به دلیل استفاده از فرمت صوتی بدون تصویر و قابلیت تنظیم کیفیت پخش آهنگ.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد