فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن
اپل

آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن

مهدی داوری
انتشار در 20 دی 1401

امروزه تعداد مشتریان محصولات اپل افزایش پیدا کرده است. این مسئله باعث شده تا یکی از چالش‌هایی که همواره کاربران محصولات اپل با آن مواجه هستند، راه‌اندازی و ساخت اپل آیدی است. یکی از تفکرات اشتباهی که کاربران محصولات اپل با آن مواجه هستند این است که فکر می‌کنند ساخت اپل آیدی کار پیچیده‌ای است و تنها افراد متخصص می‌توانند این کار را انجام دهند. این در حالی است که با وجود تحریم‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود داشت و محدودیت‌های فراوانی که ممکن است با آن مواجه شوید، با این حال روند ساخت اپل آیدی ساده است و همه افراد می‌توانند این کار را انجام دهند. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا نگاهی به آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن انداخته و در مورد نحوه انجام این کار اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

چالش‌های ساخت اپل آیدی برای ایرانیان

به‌منظور بررسی روند آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن باید به این نکته توجه کنید که مدیران شرکت اپل به‌منظور احراز هویت اقدام به‌اضافه کردن یک فیلد جدید کرده‌اند که از طریق آن برای ساخت اپل آیدی شما باید شماره خود را وارد کنید تا کد تأییدی برای شما ارسال شود و فرایند ساخت اپل آیدی تکمیل شود. این فرایند باعث افزایش امنیت دستگاه‌های شما خواهد شد. در چنین شرایطی ایرانیان که با تحریم‌های مختلفی مواجه هستند، مشکلات اساسی برای ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن مواجه هستند. همچنین شما می توانید با خرید اپل آیدی اختصاصی از وب گیفت، با خیال آسوده آن را بر روی محصولات اپل خود فعال سازی کنید.

به دلیل تحریم های کشور، امکان ساخت اپل آیدی برای ایران همراه با شماره آن میسر نیست و برای اپل اپیدی باید از طریق ساخت آن بدون شماره تلفن همراه اقدام کنید.

پیش‌نیازهای ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن

افرادی که قصد دارند تا اقدام به ساخت اپل آیدی کنند، به‌منظور دور زدن تحریم و استفاده از شماره تلفن، اقدام به استفاده از شماره‌های مجازی می‌کنند. پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از شماره‌های مجازی به‌منظور ساخت اپل آیدی استفاده نکنید. انجام این کار باعث می‌شود تا هم با مشکلات امنیتی مواجه شوید و هم ممکن است با مشکلاتی چون مسدود شدن اکانت اپل آیدی خود مواجه شوید. در چنین شرایطی نیاز است تا از برنامه آیتونز نسخه قدیمی استفاده کنید چرا که نسخه‌های قدیمی آیتونز به نحوی است که شما می‌توانید بدون وارد کردن شماره تلفن، اقدام به ساخت اپل آیدی کنید. پیشنهاد ما این است که به سراغ نسخه iTunes 12.10.5.12 بروید. این آخرین نسخه برنامه آیتونز است که شما می‌توانید بدون وارد کردن شماره تلفن از طریق آن اکانت اپل آیدی بسازید و اقدام به دور زدن این مشکل کنید.

مزایا و کاربرد اپل آیدی در ایران

هر کاربری که یکی از محصولات شرکت اپل را داراست، نیازی اساسی به اپل آیدی دارد. در صورتی که اقدام به ساخت اکانت اپل آیدی کنید، می‌توانید از حساب خود برای خرید برنامه‌ها و بازی‌ها از طریق App Store استفاده کنید. به طور کلی مزایا و کاربرد اپل آیدی در ایران و سایر کشورهای جهان شامل موارد زیر است:

موارد گفته شده در بالا تنها بخشی از مزایا و کاربرد اپل آیدی است؛ باید اشاره کرد که تمامی امکانات و موارد مرتبط با گوشی های ایفون و سایر محصولات اپل با استفاده از اپل آیدی برای شما فعال سازی خواهد شد.

نحوه ساخت اپل آیدی بدون استفاده از شماره تلفن در ایران به آسانی انجام می شود.

آموزش تصویری ساخت اپل آیدی بدون استفاده از شماره تلفن

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به ساخت اپل آیدی بدون وارد کردن شماره تلفن کنید، نیاز است تا در گام اول برنامه آیتونز نسخه قدیمی را دانلود و نصب کنید. پس از اتمام فرایند نصب، باید برنامه را اجرا کنید. به‌منظور ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن باید از یک کد پستی استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که به سراغ کد پستی بروید که متعلق به کشور آمریکا است. به‌منظور دسترسی به یک کد پستی روش‌های مختلفی وجود دارد.

سایت فیک آدرس جهت ساخت اکانت اپل ایدی

یکی از این روش‌ها آن است که به سراغ سایت‌های ساخت اطلاعات جعلی مثل fakeaddressgenerator بروید. پس از ورود به این وب سایت تنها کافی است تا بر روی گزینه Random Address را انتخاب کنید. با انجام این کار، اطلاعات جعلی برای شما به وجود می‌آید.

نمونه آدرس ها برای ساخت اپل آیدی
Street Address 3409 Parkway Drive 4645 Washington Street 2310 Morningview Lane
City Laveen Odem New York
State Arizona Texas New York
Zipcode 85339 78370 10016
Area Code 520 361 646
Phone 4304081 3681138 2277317

با دسترسی به اطلاعات و آدرس فیک، نیاز است تا به سراغ برنامه آیتونز بروید. سپس باید در نوار بالای برنامه آیتونز بر روی گزینه Account بزنید و در کشو باز شده گزینه Sign in را انتخاب کنید.

در نوار بالای برنامه آیتونز بر روی گزینه Account بزنید و در کشو باز شده گزینه Sign in را انتخاب کنید.

سپس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که در آن می‌توانید اقدام به ثبت‌نام و ایجاد اکانت اپل آیدی کنید. برای انجام این کار باید بر روی گزینه Create New Apple ID کلیک کنید تا وارد صفحه ساخت اکانت اپل آیدی شوید.

در این بخش بر روی گزینه Create New Apple ID کلیک کنید تا وارد صفحه ساخت اکانت اپل آیدی شوید.

در این مرحله یک صفحه خوش آمد گویی به شما نمایش داده می‌شود و در آن توضیحات مختصری در مورد این سرویس به شما ارائه می‌شود. با انتخاب گزینه Continue به قسمت بعدی ثبت‌نام می‌روید. با رفتن به گزینه بعدی، یک فرم را مشاهده می‌کنید که در آن باید اطلاعاتی چون ایمیل و پسورد را برای ساخت اکانت اپل آیدی وارد کنید. در گام بعدی باید گزینه تیک تأیید قوانین را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی بروید.

مرحله وارد کردن اطلاعات برای ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن در ایران و تایید قوانین شرکت اپل

توجه: در صورتی که قصد دارید تا بدون وارد کردن شماره تلفن، اقدام به ساخت اپل آیدی کنید، نیاز است تا آدرس ایمیلی که وارد می‌کنید، یک اکانت فعال و معتبر باشد. ترجیح ما این است که از جیمیل استفاده کنید. همچنین باید رمز عبور خود را به خاطر داشته باشید. ایمیلی که برای اکانت اپل آیدی خود انتخاب می‌کنید، در واقع هویت شما است و به‌منظور استفاده از خدمات اپل استور نیاز است تا از این ایمیل استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید تا امنیت اکانت خود را افزایش دهید، پیشنهاد ما این است که از حروف کوچک و بزرگ و اعداد استفاده کنید. سپس در پنل جدیدی که باز می‌شود، نیاز است تا اطلاعات شخصی نظیر اسم کوچک، فامیل، روز و سال تولد را وارد کنید. به‌منظور ساخت اپل آیدی حتماً نیازی نیست تا اسم و فامیل واقعی خود را وارد کنید و می‌توانید از نام‌های غیرواقعی نیز استفاده کنید.

در بخش بعدی از شما درخواست می‌شود تا سه سؤال امنیتی را مشخص و به این سؤالات پاسخ دهید. این سؤالات امنیتی کمک می‌کند تا در صورتی که با مشکلاتی چون فراموش کردن پسورد یا فعالیت‌های مشکوک در حسابتان مواجه شوید، بتوانید با پاسخ دادن به این سؤالات، دوباره وارد اکانت خود شوید. در واقع شما می‌توانید از این طریق هویت خود را تأیید کنید. پیشنهاد ما این است که به‌منظور انتخاب سؤال و جواب بسیار دقت کنید و از سؤالات و جواب‌هایی استفاده کنید که به‌هیچ‌عنوان فراموش نمی‌کنید. در این قسمت بخشی وجود دارد که در صورتی که تیک آن را انتخاب کنید، در چنین شرایطی اخبار و اتفاق‌های تازه اپل به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. پیشنهاد ما این است که این گزینه را فعال نکنید چرا که باعث می‌شود تا ایمیل‌های مختلفی از سوی اپل دریافت کنید و اینباکس ایمیل شما شلوغ خواهد شد. سپس در بخش آخر باید گزینه Continue را انتخاب کرده و از این طریق وارد مرحله بعدی شوید.

اطلاعات هویتی برای ساخت اکانت اپل آیدی در ایران

در گام بعدی نیاز است تا اطلاعات پرداخت خود را وارد و سپس آدرس پستی‌تان را نیز مشخص کنید. در این بخش باید ابتدا گزینه None را انتخاب کنید. سپس باید اسم و فامیل خود را دوباره وارد کنید. در بخش بعدی باید آدرس پستی کشور آمریکا که قبلاً به‌صورت فیک به وجود آوردید را به ترتیب در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. در صورتی که قصد دارید تا بدون وارد کردن شماره تلفن اقدام به ساخت اکانت اپل آیدی کنید، نیاز است تا فیلدهای Apt، suite و bldg را خالی بگذارید. همچنین پیشنهاد ما این است که به‌هیچ‌عنوان به‌منظور ساخت اپل آیدی از اطلاعات بانکی تقلبی استفاده نکنید.

اطلاعات پرداخت برای دور زدن شماره تلفن اپل ایدی و ساخت آن با استفاده از گوشی.

در بخش بعدی نیاز است تا نام شهر و ایالت خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کرده و سپس کد پستی جعلی را وارد کنید. در گام بعدی باید گزینه Continue را انتخاب کنید. در این مرحله باید روند ساخت اکانت اپل آیدی خود را تأیید کنید. در صورتی که بدون استفاده از شماره تلفن اقدام به ساخت اپل ایدی کردید، به‌جای آن که کد تأیید برای شما پیامک شود، به ایمیلی که قبلاً در فرم مشخصات وارد کردید کدی ارسال می‌شود. در صورتی که پس از چند دقیقه صبر کردن، برای شما ایمیلی ارسال نشد، نیاز است تا روی گزینه Request a New Code کلیک کنید تا مجدداً کد جدیدی برای شما فرستاده شود.

مرحله وریفای کردن اکانت اپل آیدی

پس از وارد کردن کد تأیید در فیلد مربوطه، حال نیاز است تا بر روی گزینه Verify کلیک کنید تا ساخت اکانت شما کامل شود. در صورتی که همه مراحلی که بیان کردیم را به‌صورت کامل و درست انجام دادید و با خطایی مواجه نشدید، پیامی به شما نمایش داده می‌شود که در آن بیان شده که اکانت اپل آیدی شما ساخته شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. حال می‌توانید با انتخاب گزینه Continue وارد iTunes  شوید.

اکانت اپل آیدی ساخته شده بدون استفاده از شماره تلفن و موبایل ایران به آسانی انجام می شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هدف از درخواست شماره تلفن برای ساخت اپل آیدی، افزایش امنیت کاربران و همچنین امکان فعال کردن تأیید دومرحله‌ای است. در چنین شرایطی پیشنهاد ما این است که اگر خطی با پیش‌شماره کشوری به غیر از ایران را دارید، برای ساخت اکانت اپل آیدی از این شماره استفاده کنید تا حداکثر امنیت را برای اکانت خود ایجاد کنید. همچنین شما می توانید پس از ساخت اکانت خود، به تغییر کشور اکانت اپل آیدی بپردازید که قبلا طی مقاله ای در وب گیفت، آن را به صورت کامل توضیح داده ایم.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به آموزش ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن و دور زدن شماره تلفن اپل ایدی انداخته و بیان کردیم که چگونه می‌توانید قوانین جدید ساخت اکانت اپل را دور زده و بدون وارد کردن شماره تلفن، اقدام به ایجاد اپل آیدی کنید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دور زدن تحریم‌ها، از داخل کشور ایران برای محصولات اپل خود یک اپل آیدی ایجاد و از این طریق به سرویس‌ها و خدمات شرکت اپل دسترسی پیدا کنید و با مشکل شماره تلفن در ساخت اپل ایدی نیز مواجه نشوید.

منبع: techniquehow

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

برای ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن نیاز است تا به سراغ نسخه‌های قدیمی آیتونز بروید که در آن نیازی به وارد کردن شماره تلفن نیست. سپس باید به بخش Sign in بروید و بر روی گزینه Create New Apple ID کلیک کنید. سپس باید اطلاعات خود را به همراه ایمیل معتبر به‌جای شماره تلفن وارد کنید.

در صورتی که بدون وارد کردن شماره و از طریق آموزش بیان شده اقدام به ایجاد اپل آیدی کنید، به تمامی خدمات اپل دسترسی خواهید داشت.

در صورتی که طبق آموزش بیان شده در این مطلب اپل آیدی ایجاد کنید، عدم استفاده از شماره فقط باعث می‌شود که امکان استفاده از احراز هویت دومرحله‌ای نخواهید داشت.

بله شما می توانید با استفاده از آموزش موجود در سایت وب گیفت، بدون شماره تلفن اپل آیدی خود را در داخل ایران ساخته و از امکانات آن استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها (2) آخرین نظرات کاربران
نیما
10 دی 1402

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب آموزندتون، فقط یه مسئله هست که کسی جوابگو نیست. اگه ما قبلا اپل آیدی رو‌ بدون آیتونز ساخته باشیم و از مرحله شماره تلفن رد شده باشیم چی؟ چجوری میشه‌ دور‌ زد وابستگی به شماره تلفن رو؟ الان هرچی خدماته اپله قفل شده پشت این شماره تلفن

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به نیما
14 بهمن 1402

سلام می تونید شماره تلفن رو فعال نکنید و تنظیمات امنیتی رو غیرفعال کنید. فعلا مشکلی نداره و اجباری نیست.

افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد