فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آیا امکان خرید از استیم با بیت کوین وجود دارد؟
استیم

آیا امکان خرید از استیم با بیت کوین وجود دارد؟

مهدی داوری
انتشار در 10 بهمن 1401

استیم یکی از برترین فروشگاه‌های فعال در حوزه عرضه بازی‌های PC است. این سرویس به قدری محبوب است که امروزه در بین گیمرهای کامپیوترهای شخصی این فروشگاه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در این بین به دلیل تحریم‌هایی که علیه گیمرهای ایرانی وجود دارد، نمی‌توان از طریق مستر کارت یا سرویس پی پال از داخل کشور اقدام به خرید بازی از استیم کرد. در این بین یکی از سؤالات مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که آیا امکان خرید از استیم با بیت کوین و سایر رمز ارزها وجود دارد یا خیر؟ به‌منظور پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با سرویس استیم آشنا کرده و در مورد نحوه خرید گیفت کارت استیم با استفاده از بیت کوین توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.

خرید از استیم با استفاده از بیت کوین

در آوریل سال 2017 که بیت کوین در ابتدا مسیر رشد خود بود، شرکت ولو که سازنده فروشگاه استیم است، اعلام کرد که قصد دارد تا از بیت کوین به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت فراهم کند. از آن زمان تا دسامبر سال 2017 گیمرها می‌توانستند بازی‌های مورد علاقه خود را از طریق استیم با استفاده از بیت کوین خریداری کنند. در این بین اما از دسامبر همان سال تا به امروز فروشگاه استیم پرداخت بیت کوین را از روش‌های پشتیبانی خود حذف کرده است. از سال 2017 تا به امروز این شرکت هنوز تلاشی نکرده تا سیستم پرداخت بیت کوین را دوباره فعال کند.

در این بین یکی از سؤالات مهمی که گیمرهای داخل کشور مطرح می‌کنند این است که چرا استیم پشتیبانی از بیت کوین را از سرویس خود حذف کرده است و آیا دوباره امکان بازگشت بیت کوین به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که طبق بیانیه رسمی شرکت Valve، نوسانات و کارمزدهای بالا مهم‌ترین دلیلی است که باعث شده تا امکان خرید از بیت کوین از این سرویس حذف شود. در واقع مشتریانی که قصد داشتند تا با استفاده از بیت کوین بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند، در عرض چند دقیقه ممکن بود با نوسان قیمت بیت کوین مواجه شوند.

لازم به ذکر است، استیم امکان پرداخت با استفاده از رمز ارز را به صورت مستقیم برداشته است.

همچنین به‌منظور پاسخ به این سؤال که آیا استیم دوباره قصد دارید تا از بیت کوین پشتیبانی کند یا خیر باید گفت که مشخص نیست که آیا استیم دوباره بیت کوین را می‌پذیرد یا خیر. با این حال، تا کنون، یک مشکل، یعنی کارمزدهای بالای تراکنش، امروزه در صنعت رمز ارزها حل شده است. با این حال همچنان مشکل نوسانات قیمت وجود دارد و به همین دلیل احتمال این که دوباره استیم این روش پرداخت را پشتیبانی کند کم است.

چگونه با بیت کوین از استیم خرید کنیم؟

با وجود این که استیم (Steam) پذیرش و پشتیبانی از بیت کوین را به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت پایان داده است؛ ولی همچنان روش‌هایی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به‌صورت غیرمستقیم با استفاده از رمز ارزها از استیم بازی خریداری کنید. اگر بخواهیم شما را با سرویس‌های واسط که می‌توانید از طریق آن با استفاده از بیت کوین بازی خریداری کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Bitrefill سرویسی است که با عضویت در آن می‌توانید با استفاده از رمز ارزها، ووچر استیم را با استفاده از رمز ارزهایی چون بیت کوین و لایت کوین خریداری کنید.

Bitrefill

Bitrefill سرویسی است که با عضویت در آن می‌توانید با استفاده از رمز ارزها، ووچر استیم را با استفاده از رمز ارزهایی چون بیت کوین و لایت کوین خریداری کنید. ووچرهایی که می‌توانید با استفاده از بیت کوین از طریق Bitrefill خریداری کنید، یورویی بوده و در سراسر جهان می‌توانید از آن استفاده کنید. در واقع اگر اقدام به ردیم این ووچر کنید، مبلغ آن به‌صورت یورویی به اکانت شما اضافه می‌شود و می‌توانید از این طریق بازی‌های مورد علاقه خود را از استیم خریداری کنید.

G2A Games از جمله وب سایت هایی است که امکان خرید از استیم با استفاده از بیت کوین را فراهم می کند

G2A Games

G2A Games یکی از سرویس‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بازی‌های فروشگاه استیم را از طریق آن به‌صورت مستقیم خریداری کنید. در صورتی که بازی را از طریق فروشگاه G2A Games خریداری کنید، پس از تسویه‌حساب، کد بازی استیم به شما ارائه می‌شود و می‌توانید در کلاینت رسمی استیم آن کد را ردیم و از این طریق بازی مورد نظر را به لیست لایبری خود اضافه کنید.

مهم‌ترین ویژگی که سرویس G2A Games دارد آن است که بیش از 200 روش پرداخت را قبول می‌کند. یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید در G2A Games بازی مورد علاقه خود را خریداری کنید، با استفاده از بیت کوین است. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به‌منظور استفاده از بیت کوین به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت، شما باید مبلغی را نیز به‌عنوان کارمزد تراکنش پرداخت کنید.

از دیگر وب سایت هایی که شما می‌توانید از طریق آن بازی‌های استیم را با استفاده از بیت کوین‌ها خریداری کنید، سرویس Coinsbee است.

Coinsbee

یکی دیگر از سرویس‌هایی که شما می‌توانید از طریق آن بازی‌های استیم را با استفاده از بیت کوین‌ها خریداری کنید، سرویس Coinsbee است. به‌منظور استفاده از این سرویس نیاز است تا به سراغ Coinsbee آمده و کارت هدیه استیم مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سپس باید ارز دیجیتال را به‌عنوان یکی از روش‌های پرداخت در نظر بگیرید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که وب سایت Coinsbee به نحوی است که از چندین رمز ارز مختلف به‌عنوان روش‌های پرداخت پشتیبانی می‌کند. سپس فاکتوری به شما نمایش داده می‌شود. شما باید کد QR را با استفاده از کیف پول رمز ارز خود اسکن کرده و مبلغ داده شده را ارسال کنید. پس از تأیید، گیفت کارت انتخابی شما به طور خودکار به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب به این سؤال بسیار مهم پاسخ دادیم که آیا امکان خرید از استیم با بیت کوین وجود دارد یا خیر؟ پس از بررسی این مسئله شما را با روش‌های جایگزینی آشنا کردیم که می‌توانید از طریق این وب‌سایت‌ها، با استفاده از بیت کوین و یا سایر رمز ارزها، گیفت کارت استیم خریداری کرده و از این طریق بازی‌های مورد علاقه خود را از فروشگاه استیم خریداری کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

تا سال 2017 استیم از بیت کوین برای خرید پشتیبانی می‌کرد؛ اما از آن زمان تا به امروز امکان پشتیبانی از بیت کوین از این فروشگاه حذف شده است.

بله شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های واسط، به‌صورت غیرمستقیم با استفاده از بیت کوین اقدام به خرید گیفت کارت استیم کرد.

از مهم‌ترین و بهترین وب‌سایت‌های فعال در این حوزه می‌توان به Coinsbee، G2A Games و Bitrefill اشاره کرد.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد