فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش ساخت پلی لیست در اسپاتیفای
مقالات اسپاتیفای

آموزش ساخت پلی لیست در اسپاتیفای

مهدی داوری
انتشار در 9 اسفند 1401

ایجاد پلی لیست‌ها یک روش عالی برای داشتن تمام آهنگ‌های مورد علاقه خود در یک لیست است. در اسپاتیفای، شما می‌توانید صدها پلی لیست را برای گوش دادن پیدا کنید، اما اگر علاقه مند به ساخت پلی لیست در اسپاتیفای هستید، نیاز است تا چند گام مختلف را طی کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قابلیت ساخت پلی لیست هم در برنامه اسپاتیفای موبایل و هم در نسخه کامپیوتر آن وجود دارد.

 در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با نحوه ایجاد پلی لیست در Spotify، از ابتدا تا انتها آشنا کرده و همچنین در مورد نحوه سفارشی کردن نام، توضیحات و عکس روی جلد پلی لیست نیز توضیحاتی را به شما ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

روش ساخت پلی لیست در اسپاتیفای در اندروید و آیفون

شیوه ساخت پلی لیست در اسپاتیفای موبایل

برنامه اسپاتیفای در اندروید و آیفون به ساده‌ترین روش به شما اجازه ساخت پلی لیست را می‌دهد. برای درست کردن پلی لیست اسپاتیفای در گوشی، باید در ابتدا در برنامه اسپاتیفای، به بخش Your Library بروید.

مراحل ساخت پلی لیست در اسپاتیفای موبایل

سپس باید روی نماد مثبت در بالا سمت راست بزنید.

افزودن پلی لیست Spotify در موبایل

در منویی که در پایین ظاهر می‌شود، روی گزینه Playlist ضربه بزنید.

ساخت Playlist در اسپاتیفای گوشی

سپس از شما خواسته می‌شود تا نامی را برای پلی لیست جدید خود انتخاب کنید. بعد از این که نام پلی لیست را انتخاب کردید، حال باید روی گزینه Create بزنید.

انتخاب نام برای پلی لیست در اسپاتیفای

اکنون یک پلی لیست (Playlist) ایجاد کرده‌اید و می‌توانید شروع به اضافه کردن آهنگ‌ها به آن کنید. برای انجام این کار باید روی دکمه Add ضربه بزنید. سپس می‌توانید اقدام به جستجوی آهنگ‌های مورد نظر خود کرده و با زدن روی نماد مثبت در کنار آن‌ها، آهنگ مورد علاقه خود را به پلی لیست اضافه کنید.

 همچنین می‌توانید با رفتن به تب Browse و جستجوی آهنگ مورد نظر خود در این بخش، روی سه نقطه‌ کنار آهنگ را بزنید و سپس Add to Playlist را انتخاب کنید. سپس باید پلی لیستی را که ایجاد کرده‌اید انتخاب کنید تا آهنگ به آن اضافه شود.

افزودن آهنگ به پلی لیست اسپاتیفای موبایل

اگر قصد دارید تا آهنگی که در حال پخش را به پلی لیست خود اضافه کنید، باید روی بنر پایین صفحه که آهنگی را که در حال گوش دادن به آن هستید را نشان می‌دهد بزنید. سپس روی سه نقطه در بالا سمت راست بزنید. در گام بعدی باید گزینه Add to playlist را انتخاب کرده و پلی لیست ایجاد شده خود را انتخاب کنید.

 اگر می‌خواهید پلی لیست خود را سفارشی کنید، مانند اضافه کردن توضیح یا عکس، در بالای پلی لیست می‌توانید نماد سه نقطه را انتخاب کنید و سپس روی Edit بزنید. از اینجا می‌توانید تصویر کاور پلی لیست را تغییر دهید، توضیحات آن را ویرایش و یا آهنگ‌های داخل لیست را مرتب یا حذف کنید. پس از اتمام کار، باید روی Save در بالا سمت راست بزنید.

طریقه ایجاد پلی لیست اسپاتیفای در دسکتاپ

نحوه ایجاد پلی لیست اسپاتیفای در کامپیوتر

 همان طور در مقاله راهنمای کار با Spotify اشاره کردیم، برای ساختن پلی لیست در Spotify دسکتاپ، ابتدا باید در برنامه اسپاتیفای روی دکمه Create Playlist در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. با انجام این کار یک پلی لیست ایجاد می‌شود. با کلیک بر روی عنوان می‌توانید نام را تغییر دهید.

درست کردن پلی لیست اسپاتیفای در دسکتاپ

عنوان مورد نظر خود را در کادر مشخص شده تایپ کنید. همچنین می‌توانید توضیحاتی اضافه کنید و تصویر کاور را در این بخش آپلود کنید. وقتی کارتان تمام شد روی Save کلیک کنید.

افزودن آهنگ به پلی لیست اسپاتیفای کامپیوتر

 افزودن آهنگ به پلی لیست جدید خود از طریق دسکتاپ تفاوت چندانی با موبایل ندارد. برای انجام این کار، می‌توانید از نوار جستجو زیر Let’s find something for your playlist برای جستجوی آهنگی که می‌خواهید آن را به پلی لیست اضافه کنید، استفاده کرده و سپس روی دکمه Add در سمت راست آن کلیک کنید. همچنین می‌توانید یک آهنگ را در جستجوی اسپاتیفای جستجو کنید و سپس روی سه نقطه کلیک کنید، سپس گزینه Add to playlist را انتخاب کرده و بر روی پلی لیست مورد نظر خود کلیک کنید.

شیوه ساخت پلی لیست ترکیبی در اسپاتیفای

آموزش ساخت پلی لیست ترکیبی در Spotify

نوع دیگری از پلی لیستی که می‌توان در اسپاتیفای ایجاد کرد، پلی لیست Blend یا ترکیبی است. این لیست‌های پخش به نحوی هستند که موسیقی‌هایی شبیه به محتوا هایی را که به پلی لیست اضافه کرده‌اید پیدا و آن را با آهنگ‌های شما ترکیب می‌کنند. موسیقی اضافه شده بر اساس چیزی است که کاربر در حال حاضر به آن گوش می‌دهد و پلی لیست Blend روزانه آپدیت می‌شود.

 یک پلی لیست ترکیبی در حال حاضر فقط می‌تواند از طریق نسخه تلفن همراه اسپاتیفای ایجاد شود. برای انجام این کار باید در برنامه اسپاتیفای به تب Your Library بروید. سپس باید روی نماد مثبت در بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه Blend را انتخاب کنید. بر روی دکمه Invite بزنید، سپس از طریق گزینه‌های اشتراک‌گذاری، لینک پلی لیست را برای دوستان خود ارسال کنید.

دعوت دوست به پلی لیست اسپاتیفای

وقتی فردی به پلی لیست Blend شما اضافه می‌شود، آهنگ‌های او را در پلی لیست نیز مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با زدن روی نماد افزودن شخص در بالای پلی لیست و سپس انتخاب Invite more افراد بیشتری را به Blend اضافه کنید.

آموزش پرایوت کردن پلی لیست در برنامه اسپاتیفای

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید دیگران پلی لیست شما را ببینند، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که در پروفایل شما نمایش داده نشود. برای انجام این کار باید به تب Your Library بروید و پلی لیستی را که می‌خواهید پرایوت کنید را انتخاب و روی آیکون سه نقطه بزنید.

پرایوت کردن پلی لیست در اسپاتیفای

سپس باید گزینه روی Make Private بزنید و دوباره با انتخاب Make Private دستور خود را تایید کنید.

Make Private در اسپاتیفای

اگر می‌خواهید پلی لیست خود را دوباره پابلیک کنید، همان مراحل بالا را دنبال کنید؛ اما در منو گزینه Public را انتخاب کنید.

امکانات Spotify Playlist

آشنایی با ویژگی‌های بیشتر اسپاتیفای پلی لیست‌ها

اسپاتیفای ویژگی‌های اضافی را برای استفاده از پلی لیست‌ها به شما می‌دهد؛ که برای استفاده از این ویژگی ها احتیاج به نسخه پرمیوم اسپاتیفای دارید، که دسترسی به آن با خرید گیفت کارت اسپاتیفای، به راحتی امکان پذیر است. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم و در مورد هر یک از این قابلیت‌ها توضیحاتی را به شما ارائه خواهیم کرد:

۱) Enhance

وقتی این ویژگی روشن شود، آهنگ‌های بیشتری را به طور موقت به فهرست پخش شما اضافه می‌کند که متناسب با آهنگ فعلی موجود در پلی لیست باشد. می‌توانید این گزینه را در بالای پلی لیست با دکمه‌ای با عنوان Enhance پیدا کنید. روی آن بزنید تا روشن شود. اگر قصد دارید تا آن را خاموش کنید، می‌توانید دوباره روی این گزینه بزنید تا خاموش شود. این ویژگی یکی نکات متمایز کننده این سرویس موسیقی است که همواره در مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک به آن اشاره می شود. 

۲) آهنگ‌های توصیه شده

اگر برای پیدا کردن آهنگ‌های بیشتر برای قرار دادن در پلی لیست خود مشکل دارید، می‌توانید در صفحه پلی لیست خود به پایین صفحه بروید تا آهنگ‌های توصیه شده را بر اساس آهنگ‌های موجود در پلی لیست خود پیدا کنید. با زدن بر روی نماد سمت راست آهنگ‌ها می‌توانید به‌سرعت آهنگ‌ها را به لیست پخش خود اضافه کنید. اگر آهنگ‌هایی را که دوست دارید نمی‌بینید، برای مشاهده موارد بیشتر، Refresh را در پایین صفحه فشار دهید.

۳) دانلود آهنگ‌ها برای گوش دادن آفلاین

ممکن است بخواهید پلی لیست خود را حتی زمانی که نمی‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید گوش دهید. برای انجام این کار می‌توانید پلی لیست را دانلود کنید؛ برای دانلود یک پلی لیست برای گوش دادن آفلاین، باید به وای‌فای وصل شوید، پس از اتصال به Wi-Fi، به پلی لیستی که می‌خواهید دانلود شود بروید و روی نماد فلش رو به پایین در بالای پلی لیست بزنید تا بلافاصله دانلود لیست شروع می‌شود.

۴) پلی لیست مشترک

شما می‌توانید سایر کاربران را به پلی لیست خود اضافه کنید. با انجام این کار آن‌ها می‌توانند آهنگ‌های خود را نیز به پلی لیست اضافه کنند. برای انجام این کار، به پلی لیست بروید و روی نماد افزودن شخص در بالا بزنید تا پنجره جدیدی باز شود. از اینجا، می‌توانید لینک دعوت پلی لیست را کپی کرده و آن را برای دیگران ارسال کنید.

روش انتقال پلی لیست اسپاتیفای

سرویس اسپاتیفای این امکان را برای شما به وجود آورده تا شما بتوانید اقدام به انتقال پلی لیست اسپاتیفای از یک اکانت به اکانت دیگر کرده و آن را به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار نیاز است تا مراحل زیر را بردارید:

با انجام این کارها می‌توانید اقدام به انتقال پلی لیست خود از یک اکانت به اکانت دیگر کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با نحوه ساخت پلی لیست در اسپاتیفای آشنا کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی به درست کردن پلی لیست اسپاتیفای بپردازید و پلی لیست مورد نظر خود را در اپلیکیشن ایجاد کرده و آن را شخصی‌سازی کنید. همچنین در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلی لیست‌ها، همانند ایجاد پلی لیست مشترک و گوش دادن به صورت آفلاین به پلی لیست های درست شده در Spotify، نیز توضیحاتی را به شما ارائه کردیم، تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از پلی لیست‌ها استفاده کنید.

منبع: support.spotify.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

پلی لیست‌ها، لیست‌های پخشی در اسپاتیفای هستند که در آن‌ها می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را قرار دهید تا به‌صورت یکجا به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

به بخش Your Library بروید. سپس روی نماد مثبت در بالا سمت راست بزنید. در منو روی گزینه Playlist را انتخاب کرده، نامی برای پلی لیست وارد کرده و گزینه Create را بزنید.

در برنامه اسپاتیفای روی دکمه Create Playlist در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. با انجام این کار یک پلی لیست ایجاد می‌شود. با کلیک بر روی عنوان می‌توانید نام را تغییر دهید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد