فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش استفاده از اسپاتیفای
مقالات اسپاتیفای

آموزش استفاده از اسپاتیفای

مهدی داوری
انتشار در 17 اسفند 1401

افرادی که علاقه‌مند به موسیقی هستند و قصد دارند تا همواره به موسیقی‌های جدید دسترسی پیدا کنند، می‌توانند از سرویس اسپاتیفای استفاده کنند. پلتفرم و اپلیکیشن اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پخش موسیقی آنلاین است که در چند سال اخیر توانسته جایگاه ویژه ای در بین علاقه مندان به موسیقی پیدا کند.

در همین راستا یکی از سوالات بسیار مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که شیوه استفاده از Spotify چگونه است و نحوه کار با برنامه اسپاتیفای به چه شکلی است؟ به منظور پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت وب گیفت به بررسی آموزش اسپاتیفای پرداخته، و به شما شیوه نصب اسپاتیفای و دانلود آهنگ را به شما یاد دهیم.

شیوه نصب برنامه اسپاتیفای بر روی کامپیوتر

چگونه اسپاتیفای را نصب کنیم؟

در صورتی که قصد دارید تا از اپلیکیشن اسپاتیفای استفاده کنید، در گام اول باید این برنامه را بر روی دستگاه مورد نظر خود نصب کنید. به دلیل محبوبیت بالایی که اپلیکیشن اسپاتیفای دارد، امروزه شما می‌توانید این برنامه را در پلتفرم‌های مختلف نصب کنید. 

در صورتی که قصد دارید تا این نرم افزار را بر روی گوشی‌های اندرویدی نصب کنید، باید از طریق فروشگاه Google Play اقدام کنید. همچنین کاربرانی که گوشی‌های اپل دارند، می‌توانند از طریق اپ استور، این برنامه را دانلود کنند.

شما می‌توانید به‌صورت مستقیم، برنامه اسپاتیفای را برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک از طریق آدرس spotify.com/us/download/other دانلود کنید. همچنین امکان نصب این برنامه برای سیستم عامل های لینوکس و کروم بوک نیز وجود دارد. و همچنین اگر قصد دارید تا به نصب برنامه اسپاتیفای در کنسول های بازی ایکس باکس و پلی استیشن بپردازید، می توانید از طریق فروشگاه های داخل کنسول خود این اپلیکیشن را به راحتی دانلود و از آن استفاده کنید.

در نهایت نیز لازم به ذکر است که اگر قصد دانلود برنامه اسپاتیفای را ندارید، می توانید از طریق مرورگر خود از نسخه وب پلیر اسپاتیفای استفاده کنید. برای استفاده از نسخه تحت وب کافی است به آدرس open.spotify.com رجوع کنید.

روش ساخت اکانت اسپاتیفای

شیوه ساخت اکانت در اسپاتیفای

در این بخش پس از بررسی نحوه دانلود اسپاتیفای، حال نیاز است تا  در مورد نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. به‌صورت کلی سرویس اسپاتیفای به نحوی ساخته شده است که شما می‌توانید هم به‌صورت رایگان و هم با خرید نسخه پریمیوم از آن استفاده کنید.

برای استفاده رایگان از اپلیکیشن اسپاتیفای، نیاز است تا اقدام به ایجاد یک حساب کاربری کنید. شما می‌توانید از طریق نسخه‌های مختلف اپلیکیشن اسپاتیفای برای خودتان یک اکانت رایگان ایجاد کرده و از آن استفاده کنید.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌های موجود، نمی‌توانید با IP ایران اقدام به ساخت اکانت کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از برنامه‌های تغییر دهنده IP استفاده کرده و سپس برای ساخت اکانت اقدام کنید.

صفحه ثبت نام وب سایت Spotify

پس از انجام این کار، می‌توانید هر زمانی که علاقه‌مند بودید تا وارد اکانت اسپاتیفای خود شوید، روی گزینه Log in کلیک کرده و با وارد کردن ایمیل یا نام کاربری و رمز عبور خود وارد اکانت اسپاتیفای شده و از این طریق از این پلتفرم استفاده کنید.

روش دانلود موزیک از اسپاتیفای

چگونه در اسپاتیفای آهنگ دانلود کنیم؟

شما نمی‌توانید با استفاده از اکانت‌های رایگان اسپاتیفای اقدام به دانلود آهنگ کنید. برای دانلود آهنگ‌ها باید عضو سرویس اسپاتیفای پریمیوم شوید تا بتوانید امکان دانلود آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، لیست‌های پخش، پادکست‌ و سایر مزایا اکانت پرمیوم Spotify بهره مند شوید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل کپی رایگان، اپلیکیشن اسپاتیفای حتی به کاربران پریمیوم نیز اجازه دانلود کامل یک آهنگ را نمی‌دهد و تنها به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به‌صورت آفلاین از طریق برنامه اسپاتیفای به این آهنگ‌ها گوش دهید و پس از اتمام دوره اسپاتیفای پریمیوم شما، نمی‌توانید به این آهنگ‌ها به‌صورت آفلاین گوش دهید.

برای دانلود از اسپاتیفای، نیاز است تا به سراغ آلبوم یا لیست پخش مورد نظر خود آمده و روی فلش رو به پایین بزنید. با انجام این کار فرآیند دانلود آهنگ آغاز می‌شود و پس از اتمام دانلود، یک فلش سبز رنگ رو به پایین در کنار هر آهنگ را مشاهده خواهید دید.

گزینه دانلود در برنامه اسپاتیفای

پس از دانلود آهنگ‌ها، برای دسترسی به موارد دانلود شده نیاز است تا روی گزینه Your Library در منوی سمت چپ بزنید و سپس در بین گزینه‌های بالا نیاز است تا Downloaded کلیک کرده و سپس می‌توانید لیست کامل آهنگ‌هایی که دانلود کرده‌اید را مشاهده کرده و از این طریق به‌صورت آفلاین به آن‌ها گوش دهید.

روش ایجاد پلی لیست در اسپاتیفای

شیوه ساخت پلی لیست در اسپاتیفای

یکی از ویژگی‌هایی که اپلیکیشن اسپاتیفای دارد، امکان ایجاد پلی لیست در آن است. شما می‌توانید با استفاده از پلی لیست‌ها در اپلیکیشن اسپاتیفای آهنگ‌های مورد علاقه خود را به‌صورت یکجا در یک پلی لیست قرار داده و به آن‌ها گوش دهید.

مراحل ساخت پلی لیست در اسپاتیفای

مراحل ساخت اکانت اسپاتیفای در اپ موبایل

علاوه بر امکان ساخت پلی لیست و کار با اسپاتیفای از طریق گوشی، شما می‌توانید با استفاده از نسخه دسکتاپ اسپاتیفای نیز اقدام به ایجاد پلی لیست کنید.

چطور بدون اینترنت از برنامه اسپاتیفای استفاده کنیم؟

چطور بدون اینترنت از برنامه اسپاتیفای استفاده کنیم؟

به‌صورت کلی اسپاتیفای اپلیکیشن پخش موسیقی آنلاین است و به همین دلیل است که نمی‌توانید به‌صورت کاملاً 100 درصد از این اپلیکیشن بدون اینترنت استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید تا از برنامه اسپاتیفای به‌صورت آفلاین استفاده کنید، نیاز است تا آهنگ‌های مورد علاقه خود را دانلود کرده و سپس به‌صورت آفلاین به این آهنگ‌ها گوش دهید. که البته این امکان تنها در نسخه پرمیوم اسپاتیفای ممکن است.

چگونه اسپاتیفای را از حالت شافل خارج کنیم؟

چگونه اسپاتیفای را از حالت شافل خارج کنیم؟

اسپاتیفای حالت شافل را به‌عنوان یک محدودیت برای کاربران رایگان در نظر گرفته است. در واقع کاربرانی که از نسخه رایگان اسپاتیفای استفاده می‌کنند، مجبور هستند تا به‌صورت شافل و به‌هم‌ریخته به آهنگ‌ها گوش دهند. در این بین اما ۲ روش وجود دارد که می‌توانید از طریق آن اپلیکیشن اسپاتیفای را از حالت شافل خارج کنید.

در این نسخه های هک شده اسپاتیفای وجود دارند که امکانات نسخه پولی اسپاتیفای را به شما می‌دهند، اما به دلیل غیر رسمی بودن این برنامه ها، امکان هک شده گوشی شما نیز وجود دارد.

روش پرمیوم کردن اکانت اسپاتیفای

چگونه اکانت اسپاتیفای خود را پرمیوم کنیم؟

در صورتی که قصد دارید تا بدون محدودیت از اپلیکیشن اسپاتیفای استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که فرآنید پرمیوم سازی اسپایتفای را انجام دهید. برای انجام این کار نیاز است تا در ابتدا نسبت به خرید گیفت کارت اسپاتیفای اقدام کنید و سپس اقدام به خرید یکی از پلن های موجود اسپاتیفای بپردازید:

البته موارد گفته شده تنها برخی از مزایا اسپاتیفای پرمیوم است و به‌صورت کلی کاربرانی که عضو سرویس پریمیوم می‌شوند، با خیال آسوده می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

ارور های اسپاتیفای

مشکلات رایج در استفاده از برنامه Spotify

به‌صورت کلی سرویس اسپاتیفای حتی برای کاربران خارجی نیز محدودیت‌های مختلفی را در نظر گرفته است. این در حالی است که کاربران ایرانی در کنار این محدودیت‌ها، به دلیل حضور در داخل کشور نیز با تحریم‌ها مواجه هستند. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با برخی از مشکلات رایج و نحوه کار با اسپاتیفای آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) مشکل کشور در اسپاتیفای

یکی از محدودیت‌های جهانی اسپاتیفای، محدودیت و مشکل کشور است. به‌صورت کلی شما نمی‌توانید به‌صورت مرتب با IP کشورهای مختلف وارد اکانت اسپاتیفای خود شوید. این مشکل برای کاربران ایرانی بسیار حادتر است چرا که مجبور هستند تا از برنامه‌های تغییر دهنده IP استفاده کنند و یا به تغییر ریجن اسپاتیفای بپردازند که باعث می‌شود تا هر بار با IP یک کشور وارد اکانت خود شوند. 

در چنین شرایطی برای حل این مشکل روش‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. در وهله اول پیشنهاد ما این است که برای حل این مشکل و شیوه استفاده از Spotify در داخل کشور تلاش کنید تا از نرم‌افزارهای تغییر دهنده IP استفاده کنید که IP ثابت دارند.

۲) چرا اکانت اسپاتیفای ساخته نمی‌شود؟

به دلایل مختلفی ممکن است وقتی که قصد دارید تا اکانت اسپاتیفای ایجاد کنید، با ارور مواجه شوید و نتوانید این فرایند را انجام دهید. برای حل این مشکل روش‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. در وهله اول پیشنهاد ما این است که از فیلترشکن دیگری استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود که تاریخچه، کوکی‌ها، پسوردهای ذخیره شده و همه داده‌های اضافی مرورگر خود را پاک کرده و دوباره امتحان کنید. خاموش کردن سرویس مکان‌یابی مرورگر خود را خاموش کرده و دوباره برای ساخت اکانت اقدام کنید.

در اکثر مواقع با انجام این کارها فرایند ساخت اکانت انجام می‌شود؛ اما اگر باز هم با مشکل مواجه شدید، نیاز است تا یک آدرس ایمیل معتبر جدید وارد کرده و از این طریق برای ساخت اکانت تلاش کنید.

۳) چرا اسپاتیفای لاگین نمیشه؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا کاربران نتوانند وارد اکانت اسپاتیفای خود شوند، مشکل کشور در اسپاتیفای است. برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که IP خود را به کشوری تغییر دهید که از طریق آن اکانت اسپاتیفای ایجاد کرده و آخرین بار وارد حساب خود شوید. همچنین وارد کردن اشتباه اطلاعات، باعث می‌شود تا نتوانید به اکانت خود لاگین کنید.

۴) چرا اسپاتیفای ثبت‌نام نمیشه؟

در بخش‌های قبلی بیان کردیم که به چه دلایلی ممکن است اکانت اسپاتیفای ساخته نشود و نتوانید از آن استفاده کنید. همچنین در بخش‌های قبلی بیان کردیم که آموزش اسپاتیفای برای ساخت اکانت چگونه است و به چه نحوی می‌توانید محدودیت‌های اسپاتیفای را برای ساخت اکانت دور بزنید.

۵) چرا اسپاتیفای نصب نمیشه؟

این که چرا اسپاتیفای را نمی‌توان نصب کرد یک سؤال کلی است و با توجه به سیستم عاملی که قصد نصب آن را دارید، ممکن است مشکلات مختلفی به وجود بیاید که نتوانید اسپاتیفای را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

البته برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که به دو نکته مهم توجه کرده و سپس از این طریق برای نصب اسپاتیفای اقدام کنید. در وهله اول فضا دستگاه خود را نصب کرده و مطمئن شوید که فارغ از دستگاه خود فضا کافی برای نصب این اپلیکیشن داشته باشید.

سپس پیشنهاد ما این است که به جای نصب اسپاتیفای از طریق وب‌سایت‌های رسمی، از سایت‌های کمکی که لینک دانلود برنامه‌های مختلف را ارائه می‌دهند کمک بگیرید و از این طریق اپلیکیشن اسپاتیفای را دانلود و برای نصب آن اقدام کنید.

۶) چرا اسپاتیفای در ایران کار نمی‌کند؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا نتوانید در داخل کشور از اسپاتیفای استفاده کنید، تحریم‌هایی است که از سوی شرکت اسپاتیفای علیه کاربران ایرانی وجود دارد. همچنین در کنار این تحریم‌ها، از داخل کشور نیز محدودیت‌هایی برای دسترسی به اسپاتیفای اعمال شده است. در چنین شرایطی اگر قصد کار با اسپاتیفای دارید، نیاز است تا حتما از برنامه‌های تغییر دهنده IP استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی این سؤال پرداختیم که اسپاتیفای چگونه کار می‌کند و بیان کردیم که شیوه استفاده از Spotify به چه نحوی است. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید دید کاملی در مورد آموزش اسپاتیفای داشته باشید و به بهترین شکل ممکن از این پلتفرم استفاده کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 13 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید به‌صورت رایگان به جدیدترین آهنگ‌های ایران و جهان دسترسی پیدا کنید.

اسپاتیفای هم سرویس رایگان داشته و هم شما می‌توانید با پرداخت هزینه عضو سرویس پریمیوم این اپلیکیشن شده و از این پلتفرم بدون محدودیت استفاده کنید.

شما می‌توانید برای گوش دادن به آهنگ‌ها به‌صورت آفلاین، از داخل برنامه اسپاتیفای آهنگ‌های مورد نظر خود را دانلود کرده و بدون اینترنت به این آهنگ‌ها گوش دهید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد