فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش تغییر کشور در اسپاتیفای
مقالات اسپاتیفای

آموزش تغییر کشور در اسپاتیفای

مهدی داوری
انتشار در 21 بهمن 1401

در صورتی که در هنگام ورود به اپلیکیشن اسپاتیفای با مشکل مواجه شده باشید، به احتمال زیاد لوکیشن فعلی دستگاه شما و IP آن با لوکیشن اکانت اسپاتیفای (Spotify) شما متفاوت است. در چنین شرایطی نیاز است تا اقدام به تغییر کشور و ریجن در اسپاتیفای کرده و از این طریق مشکل ورود به اکانت خود را برطرف کنید. به‌منظور بررسی این مسئله باید گفت که شما می‌توانید با استفاده از برنامه دسکتاپ یا وب سایت اسپاتیفای کشور و لوکیشن خود را در اکانت اسپاتیفای تغییر داده و با دسترسی به صفحه تنظیمات حساب خود، این لوکیشن را تغییر دهید. در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با نحوه انجام این کار آشنا کرده و در مورد نحوه تغییر کشور در اسپاتیفای اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

نکات مهم به‌منظور تغییر لوکیشن و ریجن اسپاتیفای

در صورتی که قصد دارید تا لوکیشن اپلیکیشن اسپاتیفای را تغییر دهید، نیاز است تا پیش از انجام این کار به چند مسئله مهم توجه کنید. اگر یک حساب کاربری رایگان دارید و به کشور جدیدی نقل مکان کرده‌اید، از IP جدیدی برای ورود به اکانت خود استفاده کرده و یا برای مدت طولانی در حال سفر هستید، نیاز است تا برای دسترسی به این اپلیکیشن کشور اسپاتیفای را تغییر دهید.

حساب اسپاتیفای شما به طور پیش‌فرض برای کشوری است که شما در هنگام ساخت اکانت، IP شما نشان‌دهنده آن کشور است. البته شما می‌توانید در صورت نیاز بعد از ساخت حساب اسپاتیفای به‌راحتی آن را تغییر دهید. فارغ از آن که قصد دارید، تا به چه دلیلی لوکیشن اکانت اسپاتیفای خود را تعویض کنید، می‌توانید کشور اسپاتیفای خود را با دسترسی به تنظیمات اکانت تغییر دهید. شما می‌توانید این کار را از طریق هر مرورگر اینترنتی انجام دهید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر بعد از خرید گیفت کارت اسپاتیفای به نسخه پرمیوم Spotify ارتقا یافتید، می‌توانید بدون تغییر تنظیمات اکانت خود، به‌راحتی از اکانت خود استفاده کنید. با این حال، اگر یک حساب کاربری رایگان دارید، همانطور که در مقاله آموزش اسپاتیفای اشاره کردیم، قبل از این که مجبور شوید کشور خود را تغییر دهید، فقط می‌توانید به مدت 14 روز در خارج از کشور به موسیقی گوش دهید. بیشتر از آن، اپلیکیشن اسپاتیفای شما متوقف خواهد شد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

البته مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید لوکیشن اکانت خود را به هر کشوری تغییر دهید. در واقع لوکیشن جدید فقط در صورتی ظاهر می‌شود که IP شما به IP آن کشور تغییر پیدا کند. این بدان معنا است که اگر هنوز IP شما تغییر نکرده باشد، نمی‌توانید از قبل کشور خود را تغییر دهید.

چگونه لوکیشن اسپاتیفای را تغییر دهیم

در صورتی که قصد دارید تا لوکیشن اسپاتیفای خود را تغییر دهید، نیاز است تا وب سایت اسپاتیفای را در مرورگر خود باز کنید. شما می‌توانید این کار را هم از طریق کامپیوتر و هم از طریق گوشی موبایل خود انجام دهید. در صورتی که وارد اکانت خود نشده باشید، نیاز است تا از طریق فیس‌بوک یا نام کاربری و رمز عبور فعلی خود وارد اکانت اسپاتیفای شوید. پس از ورود به سیستم، باید روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه بزنید. از منوی کشویی که ظاهر می‌شود، گزینه Account را انتخاب کنید.

با انجام این کار شما وارد بخش اکانت خود می‌شوید و می‌توانید از این طریق نمای کلی حساب خود را مشاهده کنید. در این بخش شما می‌توانید نام کاربری، ایمیل، تاریخ تولد و کشور فعلی خود را مشاهده کنید. برای ایجاد تغییرات نیاز است تا روی گزینه Edit profile کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه حال نیاز است تا به پایین صفحه بروید و بخش country  را مشاهده کنید. اگر در کشور دیگری هستید، می‌توانید منوی کشویی را با کلیک کردن باز کرده و سپس از بین گزینه‌های مختلف، کشور مد نظر خود را انتخاب کنید.

توجه به این نکته مهم است که هنگام انجام این تغییر، کشور جدید شما فقط در صورتی ظاهر می‌شود که IP شما مربوط به آن کشور باشد. پس از انتخاب کشور جدید، می‌توانید حال به‌راحتی از اکانت اسپاتیفای خود استفاده کنید.

تغییر لوکیشن اکانت اسپاتیفای کاربران Premium

همان‌طوری که بیان کردیم، اگر کاربر پریمیوم اسپاتیفای هستید، نیازی نیست تا اکانت خود را در هنگام تغییر IP و رفتن به کشور دیگر تغییر لوکیشن دهید. البته اگر کاربر پریمیوم هستید، نیاز است تا برای انجام فرایند پرداخت در اکانت اسپاتیفای، اطلاعات کشور خود را به‌روزرسانی کنید. به‌منظور انجام این کار نیاز است تا از طریق وب سایت اسپاتیفای وارد اکانت خود شوید. سپس باید وارد بخش Account شده و به بخش Account Overview بروید. سپس باید به پایین صفحه بروید و در بخشی که طرح و پلن فعلی اکانت شما را نشان می‌دهد، روی گزینه Update بزنید.

با انجام این کار به‌صورت خودکار، اپلیکیشن اسپاتیفای مکان فعلی اکانت شما را تغییر می‌دهد و حال می‌توانید با ارز آن کشور اقدام به خرید پلن اسپاتیفای کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با شیوه تغییر کشور در اسپاتیفای (Spotify) آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می‌توانید از طریق وب سایت اسپاتیفای کشور خود را تغییر و مشکل عدم ورود به اکانت خود را برطرف کنید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون مشکل از اپلیکیشن اسپاتیفای استفاده کنید. در صورتی که سوال و نکته خاصی در مورد تغییر ریجن اسپاتیفای دارید، می‌توانید دیدگاه‌ها و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: support.spotify.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

در صورتی که پلن پریمیوم اسپاتیفای را خریداری کرده باشید، بدون نیاز به تغییر لوکیشن قادر خواهید بود تا از این اپلیکیشن استفاده کنید.

باید وارد وب سایت اسپاتیفای شده و وارد اکانت خود شوید. سپس باید روی عکس پروفایل خود بزنید و گزینه Account را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Edit profile را انتخاب کرده و در بخش country کشور جدید خود را انتخاب کنید.

اگر به کشور جدیدی نقل مکان کرده‌اید، از IP جدیدی برای ورود به اکانت خود استفاده کرده و یا برای مدت طولانی در حال سفر هستید، نیاز است تا لوکیشن خود را تغییر دهید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد