فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
قابلیت Remote Play استیم چیست؟
استیم

قابلیت Remote Play استیم چیست؟

مهدی داوری
انتشار در 30 بهمن 1401

فرض کنید که قصد دارید تا در هنگام تعطیلات، در زمانی که نمی‌توانید به خانه دوستان یا آشنایان خود بروید، به‌صورت آنلاین با آن‌ها باز کنید. به منظور انجام این کار اگر بازی‌های شما در سرویس استیم باشد و آن‌ها را خریداری کرده باشید، می‌توانید از قابلیت Steam Remote Play Together استفاده کنید.

Remote Play استیم، سرویسی است که امکان بازی آنلاین و گروهی را فراهم می‌کند.

Steam Remote Play Together چیست؟

استیم Remote Play، قابلیتی در فروشگاه استیم است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بازی‌های چند نفره محلی را از طریق اینترنت با دوستان خود به‌صورت آنلاین تجربه کنید. شما می‌توانید از طریق سیستم عامل‌هایی چون ویندوز، لینوکس، macOS، iOS و اندروید از این فناوری استفاده کنید.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سرویس Steam Remote Play دو هدف اصلی دارد. اولین هدف این فناوری فعال کردن امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت چند نفره و آنلاین است. و همچنین شما می‌توانید با استفاده از این فناوری، بازی‌هایی را با دوستان خود تجربه کنید که مالک آن نیستید.

در راستای بررسی عملکرد قابلیت Remote Play استیم، نیاز است تا شما را با مفهوم بازی‌های چندنفره محلی یا لوکال آشنا کنیم. بازی‌های Local Co-op که اغلب به آن‌ها Couch Co-op نیز می‌گویند، بازی‌های چندنفره هستند که به‌صورت آفلاین می‌توانید آن‌ها را با دوستان خود تجربه کنید. این بازی‌ها به نحوی هستند که برای تجربه آن‌ها، گیمرها باید در کنار هم باشند و از طریق یک صفحه، بازی‌ها را به‌صورت چند نفره انجام دهند. این در حالی است که با استفاده از فناوری Steam Remote Play، می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز این بازی‌ها را تجربه کنید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های عالی استفاده از سرویس ریموت پلی Steam، آن است که شما می‌توانید بازی‌های استیم را از این طریق بر روی رایانه شخصی، تلفن، تبلت یا تلویزیون هوشمند خود اجرا کنید.

به منظور انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازی‌های مورد نظر خود را روی رایانه شخصی‌تان نصب کنید، استیم لینک را از فروشگاه برنامه‌های موبایل دانلود و نصب کرده و به رایانه‌ای که فروشگاه استیم بر روی آن نصب شده است متصل شوید و از طریق Steam Remote Play Together بازی‌ها را بر روی دستگاه‌های دیگر اجرا کنید. موضوع مهمی که در مورد فناوری Remote Play باید به آن توجه داشته باشید این است که این فناوری از سوی مجموعه ولو و فروشگاه استیم، به طور مداوم ارتقا می‌یابد.

اکنون فناوری Remote Play Together در استیم، امکان پیوستن به یک بازی را فقط با استفاده از یک لینک و بدون نیاز به باز کردن حساب استیم را می‌دهد. به منظور انجام این کار شما تنها کافی است تا لینک بازی که تکنولوژی Steam Remote Play Together دارد را برای دوستان خود ارسال کرده و از این طریق گیمرهای دیگر می‌توانند وارد بازی شما شوند و به‌صورت آنلاین با آن‌ها بازی‌های فروشگاه اینترنتی استیم را تجربه کنید.

لازم به ذکر است که تنها میزبان بازی، باید بازی مورد نظر را بر روی سیستم خود نصب داشته باشد و اگر بازی ای که قصد انجام آن را دارید، غیر رایگان باشد، باید با استفاده از گیفت کارت Steam آن را خریداری کرده و بعد از فعال سازی گیفت کارت استیم و نصب بازی، بصورت گروهی و آنلاین به بازی کردن بپردازید.

آموزش استفاده از Remote Play استیم

چگونه از ریموت پلی استیم استفاده کنیم؟

پس از آن که شما را با فناوری و قابلیت Remote Play استیم آشنا کردیم، حال نیاز است تا در مورد چگونگی استفاده از این فناوری اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.

به منظور انجام این کار باید بازی که قصد دارید تا به‌صورت آنلاین تجربه کنید را باز کنید. سپس باید دکمه‌های ترکیبی Shift+Tab را فشار دهید تا بخش تنظیمات استیم باز شود. سپس باید در صفحه‌ای که به شما نمایش داده می‌شود، لیست دوستان خود را باز کرده، روی یکی از دوستانتان کلیک راست کنید و گزینه Remote Play Together را بزنید. سپس برای دوست شما دعوتی ارسال می‌شود و باید از دوستتان بخواهید تا دعوت شما را بپذیرد تا بتوانید هم بازی کنید.

مراحل تنظیم Steam Remote Play

همچنین اگر قصد دارید تا دوستان خود را از طریق لینک دعوت کنید، باید بازی مورد نظر خود را شروع کرده و دکمه ترکیبی Shift+Tab را فشار دهید تا صفحه تنظیمات استیم برای شما باز شود. سپس باید لیست دوستان خود را باز کرده و گزینه Invite anyone to play را در بالای لیست انتخاب کنید. 

سپس یک پنجره Remote Play به شما نمایش داده می‌شود و لینک دعوت به شما ارائه می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب گزینه Add Another Guest بازیکنان بیشتری را دعوت کنید. در صورتی که گیمری بر روی لینک شما کلیک کند، وارد بازی می‌شود و می‌توانید به‌صورت آنلاین با آن‌ها بازی کنید.

نکات مهم در استفاده از ریموت پلی استیم

نکات مهم به منظور استفاده از Remote Play استیم

یکی از سؤالات بسیار مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که آیا قابلیت Steam Remote Play Together از کنترلرها پشتیبانی می‌کند؟ به منظور پاسخ به این سؤال باید گفت، بله شما می‌توانید در کنار ماوس و کیبورد، از کنترلر نیز برای انجام بازی‌ها استفاده کنید.

سؤال دیگری که گیمرها مطرح می‌کنند این است که چند بازیکن می‌توانند از سیستم ریموت پلی در استیم برای انجام بازی‌ها به‌صورت آنلاین استفاده کنند؟ بر اساس قوانین سرویس Remote Play Together، حداکثر چهار بازیکن می‌توانند از طریق این فناوری به‌صورت آنلاین با هم بازی کنند. همچنین به منظور استفاده از قابلیت Steam Remote Play نیاز است تا حتماً کلاینت استیم بر روی سیستم شما نصب شده باشد و از آن جایی که نمی‌توانید استیم را روی کنسول‌ها نصب کنید، قادر نخواهید بود تا از طریق کنسول، بازی‌ها را با استفاده از فناوری ریموت پلی در Steam تجربه کرد.

امکانات

پشتیبانی استیم ریموت پلی

کنترلر

موس، کیبورد و دسته های بازی 
حداکثر تعداد بازیکن چهار بازیکن
نصب بازی بر روی دستگاه بازیکن ها

تنها میزبان بازی

همچنین اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا بازی مدنظر شما از ویژگی Steam Remote Play Together پشتیبانی می‌کند یا خیر، نیاز است تا صفحه بازی مورد نظر خود را در فروشگاه استیم باز کنید. سپس در سمت راست صفحه بازی می‌توانید ویژگی‌های آن بازی نظیر Remote Play Together ،Remote Play on Phone ،Remote Play on Tablet و Remote Play on TV را در مورد هر یک بازی‌ها مشاهده کنید. در صورتی که عبارت Remote Play Together را مشاهده می‌کنید، یعنی می‌توانید آن بازی را از طریق فناوری Steam Remote Play Together با دوستان خود به‌صورت اینترنتی و آنلاین تجربه کنید.

پیش‌نیازها های سخت افزاری برای Remote Play Together

پیش‌نیازها برای استفاده از قابلیت Remote Play Together در استیم

در صورتی که قصد دارید تا بدون مشکل از قابلیت Remote Play استیم استفاده کنید، نیاز است تا پیش‌نیازهای مختلفی داشته باشید.

همچنین به منظور افزایش سرعت اینترنت خود، پیشنهاد ما این است که به جای اتصال به اینترنت به شکل بی‌سیم، از طریق کابل LAN، سیستم خود را به اینترنت متصل کرده.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با قابلیت Remote Play استیم، آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می‌توانید با استفاده از این قابلیت، بازی‌های استیم را از طریق اینترنت به‌صورت آنلاین و گروهی با دوستان خود تجربه کرده و از راه دور، بازی‌های استیم را به‌صورت چند نفره انجام دهید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از فناوری Steam Remote Play Together استفاده کنید.

منبع: allingames.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 17 فروردین 1403

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

قابلیت Steam Remote Play Together به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بازی‌های استیم را از راه دور، با دوستان خود به‌صورت چندنفره تجربه کنید.

بازی که قصد دارید تا به‌صورت آنلاین تجربه کنید را باز کرده و دکمه‌های ترکیبی Shift+Tab را بزنید. سپس در لیست دوستان خود، بر روی یکی از افراد کلیک راست کرده و گزینه Remote Play Together را کلیک کنید.

برای استفاده از فناوری Remote Play Together در استیم تمامی گیمرها به حداقل اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه نیاز دارند تا بتوانند بازی‌ها را باکیفیت بالا تجربه کنند.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد