فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
کاربرد چت جی پی تی چیست؟
چت جی پی تی

کاربرد چت جی پی تی چیست؟

مهدی داوری
انتشار در 6 اسفند 1401

چت بات چت جی پی تی، یک چت‌بات قدرتمند و هوشمند است که توسط شرکت اوپن ای آی توسعه داده شده است. قدرت بالا این چت‌بات به منظور پاسخ‌دهی به سؤالات، تنوع کاربردهای ChatGPT، پردازش زبان طبیعی، تعامل عالی با انسان‌ها و… از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که باعث محبوبیت این ربات شده است.

در این بین یکی از سؤالات بسیار مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که کاربرد چت جی پی تی چیست؟ موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که موارد دستیار مجازی ChatGPT به قدری متنوع است که بررسی تمام موارد آن در یک مطلب امکان‌پذیر نیست و همچنین تنها عامل محدودکننده تخیل شما است. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با برخی از کاربردهای این ربات آشنا کرده و نگاهی به جالب‌ترین موارد استفاده ربات چت جی پی تی بپردازیم.

لیست عناوین این مطلب پنهان

کاربرد ChatGPT برای برنامه‌نویس‌ها

برنامه‌نویس‌ها تا چند سال گذشته فکر می‌کردند که با وجود رشد هوش مصنوعی، ربات‌ها قادر نخواهند بود تا جایگزین آن‌ها شوند. این در حالی است که کاربرد ربات پاسخگوی ChatGPT در زمینه برنامه‌نویسی رشد فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با کاربردهای این ربات در حوزه برنامه‌نویسی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) کمک به افراد برای انجام مصاحبه شغلی

یکی از جذاب‌ترین موارد استفاده ربات چت جی پی تی، کمک به افراد برای انجام مصاحبه شغلی است. در واقع این ربات می‌تواند مصاحبه شغلی فرضی با شما داشته باشد و سؤالات احتمالی که ممکن است در هنگام مصاحبه با آن روبه‌رو شوید را از شما می‌پرسد. از این طریق می‌تواند مهارت‌های خود را برای پاسخ‌دهی به این سؤالات افزایش دهید.

۲) برنامه‌نویسی‌کردن

یکی از خاص‌ترین موارد استفاده ربات چت جی پی تی برای برنامه‌نویسی است. فارغ از سطح تجربه شما در برنامه‌نویسی، گاهی ممکن است با مشکل مواجه شوید. در چنین شرایطی می‌توانید با کمک وب‌سایت‌هایی نظیر Stack Overflow مشکلات خود را برطرف کنید. در این بین اما شما می‌توانید از طریق ربات ChatGPT نیز مشکلات برنامه‌نویسی خود را برطرف کرده و از این ربات برای پیدا کردن باگ‌ها و رفع خطاهای خود استفاده کنید.

همچنین این ربات به نحوی است که می‌تواند برای انجام کارهای مختلف به‌صورت خودکار به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف کد بزند و می‌توانید از این کدها نیز استفاده کنید.

۳) ساخت افزونه‌های وردپرس برای مدیریت سایت

اگر قصد دارید تا یک افزونه خاص وردپرسی را برای مدیریت سایت خود ایجاد کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید از طریق ربات ChatGPT به‌صورت خودکار افزونه‌ای را تولید و از آن برای مدیریت سایت خود استفاده کنید.

۴) ایجاد کوئری SQL

افرادی که با داده‌ها و دیتابیس کار می‌کنند، یکی از چالش‌هایی که همواره با آن مواجه هستند، ایجاد کوئری‌های درست SQL است. به منظور حل این مشکل، شما می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید. این ربات به‌سرعت می‌تواند متناسب با نیاز شما کوئری درستی را ایجاد کند.

موارد استفاده دستیار مجازی چت جی پی تی برای دانش‌آموزها و دانشجوها

دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که در حوزه های علمی فعالیت دارند نیز می‌توانند با استفاده از سایت چت جی پی تی، بسیاری از فرایندهای زمان بر را به شکل سریع انجام دهند. اگر بخواهیم شما را با موارد استفاده ChatGPT برای دانش‌آموزان و دانشجویان آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) ساده کردن مفاهیم پیچیده برای شما

یکی دیگر از توانایی‌های خارق‌العاده‌ای که ربات ChatGPT دارد، توانایی آن برای ارائه ساده و کلی از یک مفهوم پیچیده است. در واقع شما می‌توانید یک مفهوم پیچیده‌ای که درک آن برای شما سخت است را به این ربات بدهید و از آن بخواهید تا به‌صورت ساده آن را برای شما توضیح دهد.

۲) انجام محاسبات ریاضی

ChatGPT در حل و پاسخ‌دهی به سؤالات ریاضی قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. این مسئله باعث شده تا حل سؤالات ریاضی یکی از کاربرد چت جی پی تی شود. فارغ از آن که سؤالات ریاضی سخت و یا مسائل ساده‌ای دارید، می‌توانید سؤال خود را از این ربات بپرسید و پاسخ آن را به سریع‌ترین شکل ممکن پاسخ دهید.

۳) ساخت سؤالات امتحانی

یکی دیگر از کاربردهای مفید ChatGPT، امکان ساخت سؤالات امتحانی در حوزه‌های مختلف است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از این ربات بخواهید تا چند سؤال با سطح متوسط از مبحث مشتق مطرح کند.

همچنین حتی می‌توانید سؤالاتی در زمینه‌های مختلف را با استفاده از این ربات تولید کرده و از این طریق در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

۴) کمک به مقاله‌نویسی

از دیگر قابلیت‌ها و کاربردهایی که ربات ChatGPT دارد این است که شما می‌توانید از آن برای مقاله‌نویسی به موضوعات مختلف استفاده کنید. ربات چت جی پی تی قدرت فوق‌العاده‌ای در مقاله‌نویسی دارد؛ اما پیشنهاد ما این است که پس از دریافت خروجی، متن دریافتی را یک بار به‌صورت کامل آنالیز کنید، چرا که ممکن خطاهای مختلفی در متن وجود داشته باشد.

کاربرد هوش مصنوعی چت جی پی تی برای متخصصین سئو

افرادی که در حوزه سئو فعالیت دارند، با کمک ربات چت جی پی تی قادر خواهند بود تا در زمان خود صرفه‌جویی کنند. اگر بخواهیم نگاهی به کاربردهای ChatGPT در حوزه سئو بپردازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) ترجمه متن‌های مختلف

یکی دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که ربات چت جی پی تی دارد، امکان ترجمه متن‌های مختلف است. اگر چه شما می‌توانید برای ترجمه متن‌های خود از Google Translate نیز استفاده کنید، با این حال این ربات نیز قدرت قابل‌توجهی در ترجمه متن‌ها دارد.

۲) خلاصه کردن محتواهای مختلف

از دیگر موارد استفاده ربات چت جی پی تی می‌توان به استفاده از آن برای خلاصه کردن محتواهای مختلف اشاره کرد. شما می‌توانید از این ربات بخواهید تا یک مقاله طولانی را خلاصه کند. همچنین این امکان وجود دارد تا نام یک فیلم، کتاب، سریال و… را به این ربات بدهید و از آن بخواهید تا خلاصه این محتواها را در چند صد کلمه به شما ارائه دهد.

۳) آنالیز و بررسی مقالات

یکی دیگر از کاربردهای ChatGPT استفاده از این ربات برای آنالیز و بررسی مقالات است. این ربات می‌تواند متن‌های نوشته شده را از نظر گرامری و یا حتی علمی چک کرده و در انتها نتیجه ارزیابی خود را به شما ارائه دهد.

۴) استفاده به‌عنوان موتور جستجو

امکان استفاده از ربات چت جی پی تی به‌عنوان موتور جستجو وجود دارد. در واقع به دلیل قدرت بالایی که این ربات دارد، می‌توان از آن به‌عنوان موتور جستجوگر سریع استفاده کرد. قدرت بالا این ربات باعث شده تا شرکت‌هایی مثل گوگل از آینده بترسند و تلاش کنند تا هوش مصنوعی را به موتورهای جستجو اضافه کنند تا از این طریق بتوانند با ربات ChatGPT مقابله کنند. همچنین با کمک این ربات می‌توانید اقدام به استخراج کلمات کلیدی برای موضوعات مختلف کنید.

۵) ساختاربندی و سازماندهی داده‌ها

امروزه در دنیا میزان اطلاعات و داده‌ها به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش پیدا کرده است. در این بین به دلیل آن که اکثر داده‌ها بدون ساختاربندی و سازماندهی هستند، ممکن است به منظور استفاده از این داده‌ها با مشکل مواجه شوید. در این بین شما می‌توانید از ربات چت جی پی تی برای دسته‌بندی، مدیریت و سازماندهی داده‌ها استفاده کنید.

۶) طبقه‌بندی متن

از دیگر کاربردهایی که ربات ChatGPT دارد و از جمله موارد استفاده ربات چت جی پی تی به حساب می‌آید، قابلیت دسته‌بندی متن‌ها در گروه‌های مختلف است. در صورتی که چند دسته‌بندی داشته و قصد دارید تا به‌سرعت متون مختلف را آنالیز و آن‌ها را دسته‌بندی کنید، می‌توانید از این ربات استفاده کنید.

آیا چت جی پی تی برای پزشکان نیز کاربرد دارد؟

شاید برایتان عجیب باشد، اما شما می‌توانید از ربات چت جی پی تی در حوزه پزشکی نیز استفاده کنید. نکته جالبی که در مورد این ربات باید به آن توجه داشته باشید این است که این چت‌بات در امتحانات مجوز پزشکی موفق شده تا نمره قبولی را دریافت کنید. اگر بخواهیم شما را با کاربردهای این ربات در زمینه پزشکی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) برنامه‌ریزی رژیم غذایی

اگر با مشکل چاقی مواجه هستید و یا قصد دارید تا رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید برنامه‌ریزی رژیم غذایی روزانه خود را از طریق ChatGPT دریافت کنید. شما می‌توانید با بیان ترجیحات و نیازهای غذایی خود، با استفاده از این ربات وعده‌های غذایی خود را برنامه‌ریزی کنید.

۲) تشخیص بیماری

شما می‌توانید با ارائه نشانه‌های بیماری، از ربات چت جی پی تی بخواهید تا نوع بیماری شما را تشخیص دهد. همچنین این امکان وجود دارد تا از ChatGPT بخواهید تا اطلاعات کلی و پیشنهادهای عمومی را در مورد آن بیماری به شما پیشنهاد دهند.

۳) تحلیل آزمایش‌ها پزشکی

شما می‌توانید تحلیل پارامترهای مختلفی که در آزمایش‌ها پزشکی شما بررسی و اندازه‌گیری می‌شود را از ربات چت جی پی تی درخواست کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از این ربات بپرسید که در آزمایش خون، هر پارامتر چه موضوعی را نشان می‌دهد و مقدار نرمال آن چقدر است.

حتما بخوانید: بهترین پلاگین‌های چت جی پی تی (ChatGPT)

کاربردهای جالب و سرگر کننده ربات ChatGPT

در کنار موارد گفته شده، ربات ChatGPT کاربردهای بامزه و جالب دیگری نیز دارد که اگر بخواهیم به بررسی این کاربردها بپردازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) جوک گفتن

یکی از کاربردهای بامزه‌ای که ChatGPT دارد این است که می‌تواند جوک‌های بامزه‌ای برای شما بسازد. اگر چه چت ربات‌های هوش مصنوعی درک درستی از مفهوم طنز و کمدی ندارند، با این حال چت جی پی تی در این زمینه عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان داده است.

۲) ساخت موسیقی

یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین کاربردهای ChatGPT امکان ساخت آهنگ است. ChatGPT به نحوی ساخته شده است که در انجام کارهای هنری مانند ساخت موسیقی مهارت دارد. شما می‌تواند از این ربات بخواهید تا یک آهنگ در ژانرهای موسیقی مدنظر شما بسازد.

۳) پاسخ‌دهی به مسائل شخصی کاربران

مانند هر سیستم هوش مصنوعی، ChatGPT به نحوی ساخته شده است تا بتواند احساسات شما را درک و به آن پاسخ دهد. اگر وضعیت روحی خود را با چت جی پی تی به اشتراک بگذارید، این ربات می‌تواند مثل یک درمانگر یا روان‌شناس عمل کند و پیشنهادهای عالی را به شما ارائه دهد.

۴) استفاده به‌عنوان سیستم توصیه دهنده

شما می‌توانید از دستیار مجازی Chat GPT به‌عنوان یک سیستم توصیه دهنده نیز استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از این ربات بخواهید تا فیلم‌هایی شبیه به یک فیلم خاص را به شما ارائه دهد. حتی این ربات می‌تواند آهنگ‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها، بازی‌ها و… را که به احتمال خیلی زیاد علاقه‌مند به آن هستید را با استفاده از این ربات پیدا کنید.

۵) داستان‌نویسی

یکی از قابلیت‌های جذابی که چت جی پی تی دارد این است که می‌تواند به‌سرعت داستان‌های کوتاه را با واژگان و روایت آسان به شما ارائه دهد. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از افراد با استفاده از این ربات اقدام به تولید کتاب الکتریک کرده و کتاب‌های خود را به فروش رساندند.

اینفوگرافیک کاربرد چت جی پی تی
اینفوگرافیک کاربرد های چت جی پی تی

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با کاربرد چت جی پی تی آشنا کرده و تلاش کردیم تا در مورد موارد استفاده بات ChatGPT توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب باعث می‌شود تا بتوانید با آگاهی کاملی از این ربات استفاده کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 15 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

موارد استفاده ربات چت جی پی تی بسیار گسترده است و شما می‌توانید به‌صورت کلی درخواست‌ها و سؤالات خود را از این ربات بپرسید. چت جی پی تی حتی توانایی برنامه‌نویسی، نوشتن مقالات علمی، تحلیل داده‌ها و... را دارد.

در حال حاضر شما می‌توانید به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه از ربات چت جی پی تی برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

اگرچه ربات چت جی پی تی به نحوی ساخته شده است که قدرت فوق‌العاده‌ای داشته باشد و خطا آن کاهش پیدا کند، با این حال، باز هم ممکن است این ربات اشتباه کند.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد