فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
مقایسه نسخه رایگان چت جی پی تی و پرمیوم
چت جی پی تی

مقایسه نسخه رایگان چت جی پی تی و پرمیوم

مهدی داوری
انتشار در 24 مهر 1402

شرکت OpenAI در حال به‌روزرسانی‌های چت بات ChatGPT است و با این به‌روزرسانی‌ها، قدرت چت جی پی تی به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. البته موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این به‌روزرسانی‌ها فقط برای کسانی در دسترس خواهند بود که عضو نسخه پرمیوم این سرویس باشند.

در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با فرق چت جی پی تی پولی و رایگان آشنا کرده و به مقایسه نسخه رایگان چت جی پی تی و پرمیوم بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

تفاوت ChatGPT رایگان با نسخه پلاس

مقایسه ChatGPT رایگان با نسخه پلاس

اگر بخواهیم به بررسی فرق چت جی پی تی پولی و رایگان بیندازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. امکان چت صوتی با چت چی پی تی

شرکت OpenAI در اواخر سپتامبر اعلام کرده است که کاربران ChatGPT پرمیوم می‌توانند به‌صورت صوتی با این چت بات صبحت کنند. ویژگی مهمی که دارد چت صوتی با چت چی پی تی دارد این است که شما می‌توانید مکالمه رفت و برگشتی با این چت بات داشته باشید. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید به‌راحتی با این ربات گفتگو کنید.

2. پشتیبانی از تصاویر

در صورتی که عضو سرویس پرمیوم چت جی پی تی باشید، می‌توانید به این ربات تصویر بدهید و سپس در مورد تصاویر از آن سؤال بپرسید. در واقع تفاوت ChatGPT رایگان با نسخه پلاس این است که نسخه پرمیوم این ربات قابلیت دیدن دارد و دیگر جواب دادن به سؤالات شما محدود به متن نمی‌شود.

3. دسترسی به نسخه GPT-4

در صورتی که اشتراک پرمیوم چت جی پی تی را خریداری کنید، شرکت OpenAI به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به نسخه به روز شده ChatGPT که فناوری GPT-4 دارد دسترسی پیدا کنید. این فناوری قدرت بیشتری دارد و می‌تواند به شکل حرفه‌ای‌تری درخواست‌های شما را درک کرده و به آن پاسخ دهد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فناوری GPT-4 قادر به پردازش و درک پیام‌های تصویری است و می‌توانید مکالمات طولانی‌تری با این چت بات داشته باشید.

4. دسترسی به چت جی پی تی در زمان اوج مصرف

یکی از چالش‌هایی که کاربران نسخه رایگان چت جی پی تی با آن مواجه هستند، عدم دسترسی به این ربات در زمان اوج مصرف است. در واقع زمانی که تعداد درخواست‌های کاربران از این ربات بسیار زیاد باشد، کاربران جدید دیگر نمی‌توانند به این چت بات دسترسی پیدا کنند.

این در حالی است که فرق چت جی پی تی پولی و رایگان در این است که اگر شما کاربر نسخه پرمیوم ChatGPT باشید، حتی در زمان‌های اوج مصرف می‌توانید به‌راحتی از این چت بات استفاده کنید و با پیام خطا مواجه نخواهید شد.

5. دریافت پاسخ‌های سریع‌تر

در صورتی که برای استفاده از چت جی پی تی هزینه‌ای پرداخت نکنید، ChatGPT معمولاً پاسخ‌های خود را در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه تولید می‌کند. این در حالی است که اگر عضو سرویس ChatGPT Plus شوید، زمان پاسخگویی به سؤالات شما به شکل سریع‌تری داده می‌شود و می‌توانید به سریع‌ترین شکل ممکن از چت بات چت جی پی تی استفاده کنید.

6. طول پاسخ‌های نامحدود

کاربرانی که از نسخه رایگان چت جی پی تی استفاده می‌کنند، در زمان دریافت پاسخ با محدودیت مواجه هستند. در واقع پاسخ‌هایی که این ربات در نسخه رایگان به شما می‌دهد، حداکثر 1000 کاراکتر طول دارند. این در حالی است که تفاوت ChatGPT رایگان با نسخه پلاس این است که کاربرانی که عضو نسخه پلاس این سرویس هستند، پاسخ‌هایی که از چت جی پی تی دریافت می‌کنند، هیچ محدودیتی در طول ندارند.

هزینه اشتراک چت جی پی تی پرمیوم

افرادی که با مقایسه نسخه رایگان چت جی پی تی و پرمیوم قصد دارند تا عضو سرویس پرمیوم این چت بات شوند، یکی از سؤالات مهمی که مطرح می‌کنند این است که هزینه اشتراک این سرویس چقدر است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که برای خرید اشتراک ChatGPT Plus نیاز است تا ماهانه 20 دلار پرداخت کنید تا بتوانید از مزایا نسخه پرمیوم این سرویس استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت وب گیفت شما را با تفاوت ChatGPT رایگان با نسخه پلاس آن آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می‌توانید مشکلاتی مثل سرعت پایین چت جی پی تی، عدم پشتیبانی از تصاویر، عدم دسترسی به چت بات در زمان اوج مصرف، طول پاسخ‌های محدود و… را با خرید اشتراک پرمیوم چت جی پی تی برطرف کنید.

منبع: businessinsider.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 24 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

برای خرید اشتراک چت جی پی تی پرمیوم نیاز است تا ماهانه 20 دلار پرداخت کنید.

اگر عضو سرویس چت جی پی تی پرمیوم شوید، می‌توانید به چت صوتی، پشتیبانی از تصاویر، نسخه GPT-4، پاسخ‌های سریع‌تر، پاسخ‌های نامحدود و... دسترسی پیدا کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد