فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
حل خطای Access Denied در چت جی پی تی
چت جی پی تی

حل خطای Access Denied در چت جی پی تی

مهدی داوری
انتشار در 22 خرداد 1402

در صورتی که قصد دارید تا از داخل کشور به سرویس چت جی پی تی دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید، یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، ارور access denied در چت جی پی تی است. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت، قصد داریم تا شما را با روش‌های حل مشکل Access denied در ChatGPT آشنا کرده و به بررسی ۶ روش حل این مشکل بپردازیم.

علت خطای Access denied در چت جی پی تی

دلیل خطای Access denied در چت جی پی تی

امروزه با افزایش محبوبیت سرویس ChatGPT، این پلتفرم هدف حملات سایبری شده است. این مسئله باعث شده تا سرعت پاسخ‌دهی چت جی پی تی کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده و در سؤالات بسیار زیادی از این ربات پرسیده و باعث بروز مشکل برای سرورهای آن شود. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سرورهای OpenAI  ظرفیت محدودی دارد و اگر تعداد کاربرانی که به سرورهای این پلتفرم متصل شده افزایش پیدا کرده و یا حملات سایبری به این سرویس شود، سرورهای این پلتفرم نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

در چنین شرایطی برای مبارزه با این حملات سایبری، پلتفرمChatGPT از یک فایروال استفاده می‌کند که مرورگر و آدرس IP شما را بررسی می‌کند تا تأیید کند که شما یک کاربر قانونی هستید. در واقع وقتی که قصد دارید تا به سرویس چت جی پی تی متصل شده و با پیام Please stand by, we’re checking your browser روبه‌رو شوید، این پیام بیانگر آن است که فایروال چت جی پی تی در حال بررسی مرورگر و IP شما است.

در چنین شرایطی اگر این فایروال شما را یک کاربر معمولی تشخیص ندهد، با متداول ترین ارور چت جی پی تی، یعنی access denied مواجه می‌شود. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی در کامپیوتر شما رخ دهد. به همین دلیل در ادامه بیان می‌کنیم که چگونه می‌توانید برای حل مشکل Access denied در ChatGPT اقدام کنید.

روش‌های حل مشکل Access denied در ChatGPT

حل مشکل Access denied در ChatGPT

از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که از طریق آن می‌توانید اقدام به حل خطای Access denied در چت جی پی تی کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. بررسی وضعیت IP و استفاده از VPN

به دلیل تحریم‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد، امکان ورود به چت جی پی تی از طریق IP ایران وجود ندارد. در چنین شرایطی اگر قصد دارید تا این تحریم‌ها را دور بزنید، می‌توانید از نرم افزارهای تغییردهنده IP استفاده کنید. یکی از مشکلاتی که استفاده از VPNها دارند این است که اگر از برنامه‌های رایگان استفاده کنید، ممکن است در هنگام ورود به وب‌سایت‌ها با اختلال مواجه شوید. از آن جایی که تعداد قابل‌توجهی از کاربران از VPN های رایگان استفاده می‌کنند، در چنین شرایطی فایروال‌های بسیاری از وب‌سایت‌های این IPها را حملات سایبری شناسایی کرده و جلوی ورود شما را می‌گیرد.

در چنین شرایطی برای حل این مشکل پیشنهاد ما این است که VPN خود را تغییر داده و از نرم افزارهای دیگر استفاده کنید تا ببینید که آیا باز هم با خطا access denied در چت جی پی تی مواجه می‌شوید. استفاده از VPN های پولی و اختصاصی باعث می‌شود تا احتمال مشاهده این خطا کاهش پیدا کند.

همچنین سرویس‌های مختلفی در حوزه دور زدن تحریم‌ها فعالیت دارند که به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از تغییر DNS بتوانید این خطا را حل کنید. در اکثر مواقع با انجام این کار، می‌توانید اقدام به حل مشکل Access denied در ChatGPT کنید، با این حال اگر همچنین با چنین مشکلی مواجه هستید، می‌توانید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

۲. رفرش کردن صفحه

برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که پس از حل مشکل VPN با چند بار رفرش کردن صفحه توانسته‌اند مشکل access denied در چت جی پی تی را برطرف کرده و وارد صفحه ورود به سرویس ChatGPT شوند.

۳. مرورگر وب خود را تغییر دهید

گاهی ممکن است وضعیت VPN شما درست باشد؛ اما همچنان با خطا access denied مواجه شوید. در اکثر مواقع به دلیل بروز مشکل در مرورگر وب شما با چنین خطایی روبه‌رو خواهید شد. نصب یک برنامه افزودنی و یا اکستنشن بر روی مرورگر، تنظیمات نادرست و… از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شود تا مرورگر وب شما با مشکل مواجه شده و نتوانید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که مرورگر خود را تغییر دهید و از مرورگرهای زیر استفاده کنید:

در برخی از موارد با تغییر مرورگر هم مشکل شما برطرف می‌شود.

۴. مودم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید

فایروال ChatGPT به نحوی برنامه‌نویسی شده که در صورت شناسایی فعالیت مشکوک می‌تواند آدرس IP شما را مسدود کند. در چنین شرایطی نیاز است تا مودم و روتر خود را یک بار خاموش و روشن کنید تا یک آدرس IP جدید مجدداً به شما اختصاص داده شود و بتوانید از این طریق اقدام به حل مشکل Access denied در ChatGPT کنید.

۵. کوکی‌ها مرورگر را برای ChatGPT پاک کنید

روش دیگری که برای حل مشکل Access denied در ChatGPT می‌توانید از آن استفاده کنید، پاک کردن کش و کوکی مرورگرها است. مراحلی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم، مخصوص مرورگر Google Chrome است و با این حال، می‌توانید از همین روش در مرورگرهای دیگری چون فایرفاکس، Edge و Brave استفاده کنید.

پاک کردن کوکی های چت جی پی تی در کروم

پس از انجام این مراحل دوباره وارد چت جی پی تی شوید و بررسی کنید که آیا خطای Access denied در چت جی پی تی حل شد یا خیر؟

۶. بررسی وضعیت سرورهای چت جی پی تی

اگر تمامی مراحل را طی کردید، اما همچنین با ارور access denied در هوش مصنوعی چت جی پی تی مواجه هستید، نیاز است تا وضعیت سرورهای چت جی پی تی را بررسی کنید و مطمئن شوید که سرورهای این پلتفرم آپ هستند. در صورتی که سرورهای چت جی پی تی در حال تعمیر بوده و یا با مشکل مواجه شده‌اند نیز ممکن است با این خطا روبه‌رو شوید.

جمع‌بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با روش‌های حل مشکل Access denied در ChatGPT آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می‌توانید با انجام چند کار ساده، اقدام به حل این خطا کنید. همان‌طوری که بیان کردیم مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود تا با خطا access denied در چت جی پی تی روبه‌رو شوید، تحریم ها است که بهترین راه حل آن استفاده از نرم افزارهای تغییردهنده آی پی است.

منابع: 

تاریخ آخرین به روزرسانی: 23 خرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

این خطا به خاطر فایروال چت جی پی تی است که برای جلوگیری از حملات سایبری مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانع از ورود کاربران غیرقانونی به این سرویس می‌شود.

استفاده از VPNهای رایگان مهم‌ترین دلیلی هستند که باعث نمایش این خطا می‌شوند. در چنین شرایطی پیشنهاد ما این است که از VPNهای پولی و خصوصی یا DNSهای تحریم شکن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد