فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
پلی استیشن پلاس دیلاکس چیست؟
پلی استیشن

پلی استیشن پلاس دیلاکس چیست؟

ارحام ادبخواه
انتشار در 29 آبان 1401

سونی پس از مدت‌ها تصمیم گرفت که در سال 2022، یک رقیب جدی برای سرویس ایکس باکس گیم پس معرفی کند و سرویس اشتراکی بزرگ و جریان اصلی خود را داشته باشید. نتیجه این تصمیم به سرویس جدید پلی استیشن پلاس ختم شد که در قالب سه سطح اسنشیال (Essential)، اکسترا (Extra) و پرمیوم (Premium) در دسترس قرار دارد. اما در این میان پلی استیشن پلاس دلوکس چیست، چه ویژگی‌هایی را شامل می‌شود و به چه دلیلی وجود دارد؟ در این مطلب به بررسی پلی استیشن پلاس دیلاکس می پردازیم.

پی اس پلاس دیلاکس در واقع شباهت بسیار زیادی با سطح پرمیوم دارد و به غیر از یک نکته، رسما یکی هستند. بنابراین وقتی از سطح دیلاکس نام می‌بریم، شما همان پرمیوم را در ذهن خود داشته باشید تا به تفاوت این دو برسیم.

پلی استیشن پلاس جدید و ویژگی های نامحدود آن در سطح دیلاکس

در دنیای سرگرمی که همه چیز به سمت سرویس‌های اشتراکی می‌رود، همه شرکت‌ها سعی می‌کنند نسخه منحصر به فرد خود را ابداع کرده و در اختیار عموم قرار دهند. نتیجه این سیاست‌ها به این نقطه ختم شد که در دنیای امروزی، به هر سمتی که می‌رویم با یک سرویس اشتراکی روبرو می‌شویم. از اسپاتیفای و نتفلیکس گرفته تا آمازون پرایم و اپل تی وی پلاس؛ سرویس‌های مورد بحث بخش عظیمی از دنیا را گرفته‌اند و هر روز در حال گسترس پیدا کردن هستند. در چنین شرایطی مشخصا دنیای ویدیو گیم هم با گردش مالی عظیم خود به سمت این سرویس‌ها می‌رود تا از سایر عرصه‌های سرگرمی باقی نماند.

در طی سال‌های اخیر ما شاهد سرویس‌های اشتراکی مختلفی نظیر PS Now و EA Access بوده‌ایم؛ اما هیچ یک از آن‌ها آن طور که باید همه گیر و جریان ساز نشدند. اما شرکت مایکروسافت با معرفی و عرضه Xbox Game Pass تمامی معادلات را تغییر داد و یک شریان و سیاست عظیم را پی ریزی کرد. Xbox Game Pass به مرور زمان بهتر شد و مرزهای جدیدی از موفقیت را به نام خود ثبت کرد. ولی همان‌طور که همه ما می‌دانیم سونی نمی‌توانست به رقیب خود اجازه یکه تازی دهد و وارد عرصه رقابت نشود. نتیجه این حس رقابت به نسل جدیدی از سرویس پلی استیشن پلاس تبدیل شد که در سه سطح اسنشیال، اکسترا و پرمیوم در دسترس است.

اگر بخواهیم خلاصه به توصیف این سه سطح بپردازیم باید بدانید که اسنشیال در واقع ادامه همان PS Plus قدیمی است و دو سطح اکسترا و پرمیوم، با در اختیار داشتن کتابخانه عظیمی از آثار قدیمی و جدید در سکوهای بالاتر قرار می‌گیرند. اما آنچه که امروز در مرکز توجه ما قرار دارد سطح Deluxe است که تمرکز خاصی هم روی بازی‌های کلاسیک و قدیمی‌تر پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پی اس پی دارد. اما در این میان سطح پرمیوم کجا رفت؟ اصلا تفاوت دو سطح پرمیوم و دیلاکس چیست؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

پلی استیشن پلاس جدید و ویژگی های نامحدود آن در سطح دیلاکس

پلی استیشن پلاس دیلاکس چیست؟

پی اس پلاس دیلاکس در واقع شباهت بسیار زیادی با سطح پرمیوم دارد و به غیر از یک نکته، رسما یکی هستند. بنابراین وقتی از سطح دیلاکس نام می‌بریم، شما همان پرمیوم را در ذهن خود داشته باشید تا به تفاوت این دو برسیم. در بین سطح‌های سه‌گانه سرویس جدید PS Plus، دیلاکس کامل‌ترین و در نتیجه گران قیمت‌ترین Tier ممکن است که علاوه بر ویژگی‌های اسنشیال و اکسترا، قابلیت‌های جدیدی را هم در دسترس‌تان قرار می‌دهد. سعی می‌کنیم خیلی کوتاه و خلاصه‌وار به این سوال بپردازیم.

اگر بخواهید به تجربه بازی‌های آنلاین بپردازید و با دوستان خود از تجربه ویدیو گیم‌های آنلاین لذت ببرید، حداقل به پلی استیشن پلاس اسنشیال نیاز خواهید داشت. اما این تنها خصوصیت سطح اسنشیال نیست و در صورت خرید اشتراک آن، به چند بازی رایگان ماهیانه و یک فضای ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره اطلاعات دست پیدا خواهید کرد. حال اگر می‌خواهید یک قدم فراتر بردارید و در کنار ویژگی‌های سطح اسنشیال به بیش از 400 بازی ویدیویی مختلف دست پیدا کنید، پلی استیشن پلاس اکسترا گزینه خوبی است. به عبارتی دیگر شما با خرید اشتراک PS Plus Extra، علاوه بر امکان تجربه آنلاین بازی‌ها می‌توانید از حجم زیادی از ویدیو گیم‌های جدید و قدیمی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 لذت ببرید.

حال اگر یک سطح رو به جلو بروید و با هزینه‌ای بیش‌تر اشتراک PS Plus Deluxe را بخرید، علاوه بر تمامی ویژگی‌های دو سطح اسنشیال و اکسترا به یک ویژگی قابل توجه می‌رسید؛ امکان تجربه بازی‌های کلاسیک. به عبارتی دیگر اگر به خرید اشتراک دیلاکس بپردازید ورای تمام ویژگی‌های ذکر شده به کتابخانه عظیمی از بازی‌های کلاسیک پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پی اس پی دست پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید بازی‌های سه پلتفرم ذکر شده را به راحتی «دانلود» کرده و بدون نیاز به یک اینترنت پرسرعت، به تجربه آن‌ها بپردازید. از جمله آثار کلاسیک موجود در پلی استیشن پلاس دیلاکس می‌توانیم به بازی‌هایی که در ادامه می‌آیند اشاره کنیم:

حالا که نسبت به ویژگی‌های این سطح اشراف پیدا کردید، وقت فهمیدن تفاوت دو سطح دیلاکس و پرمیوم است. افرادی که به خرید پی اس پلاس پرمیوم بپردازند، اگر اینترنت خوبی داشته باشند می‌توانند برخی از آثار منتخب پل استیشن 3 را به صورت آنلاین و استریمینگ تجربه کنند. به عبارتی دیگر امکان دانلود بازی‌های PS3 وجود ندارد و مشترکین سطح پرمیوم، تنها قادر به استریم آنلاین آن‌ها هستند که به اینترنت پرسرعتی نیاز دارد. اما در این میان کشورهایی نظیر ایران که اینترنت خوبی ندارند و مردم آن نمی‌توانند به استریم بازی‌های PS3 بپردازند باید چه کنند؟ باید پول چیزی را پرداخت کنند که قادر به استفاده از آن نیستند؟

در این نقطه پلی استیشن پلاس دیلاکس وارد صحنه می‌شود تا مشکلات را برطرف کند. دیلاکس به غیر از امکان استریم بازی‌های پلی استیشن 3 شامل تمام قابلیت‌های سطح پرمیوم می‌شود و با قیمت کم‌تری هم به فروش می‌رسد. بدین ترتیب افرادی که اینترنت مناسب استریم بازی‌ها را ندارند، می‌توانند با پرداخت مبلغ کم‌تری سطح دیلاکس را تهیه کرده و از آن‌ها لذت ببرند. پی اس پلاس دیلاکس با قیمت 22 دلار استرالیا به صورت ماهانه به فروش می‌رسد (توجه داشته باشید که دلار استرالیا از دلار آمریکا ارزان‌تر است).

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب که در این نقطه از مقاله پلی استیشن پلاس دیلاکس چیست به آن اشاره می‌کنیم، Game Trails است.

Game Trailها یا تجربه آزمایشی بازی‌ها

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب که در این نقطه از مقاله پلی استیشن پلاس دیلاکس چیست به آن اشاره می‌کنیم، Game Trails است. اگر جزو مشترکین سطح Deluxe باشید، می‌توانید با بهره‌گیری از این ویژگی به تجربه آزمایشی و دو ساعته مجموعه مشخصی از بازی‌ها بپردازید. شما می‌توانید در این دو ساعت جزئیات ویدیو گیم مورد نظرتان را تحت بررسی قرار دهید و در صورت رضایت، آن‌ها را بخرید. ویژگی Time Trails به مشترکین در خرید بازی‌های مورد علاقه‌شان کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند با توجه به تجربه و نظر شخصی خود، بهترین گزینه ممکن را بخرند.

قیمت خرید پلی استیشن پلاس دیلاکس

قیمت خرید پلی استیشن پلاس دیلاکس

یکی از مواردی که در اولویت تمامی مخاطب‌ها قرار دارد مسئله قیمت است. PS Plus Deluxe در قالب یک ماهه، سه ماهه و یک ساله به ترتیب با قیمت 22، 63 و 155 دلار استرالیا در معرض فروش قرار دارد. توجه داشته باشید که دلار استرالیا به مراتب از دلار آمریکا ارزان‌تر است؛ به گونه‌ای که 22 دلار استرالیا معادل 14.71 دلار آمریکا خواهد بود. این موضوع سطح دیلاکس را حدود سه دلار کم‌تر از سطح پرمیوم قرار می‌دهد. علاوه بر این و همان‌طور که متوجه شده‌اید، خرید پلن سالانه PS Plus Deluxe به شدت به صرفه بوده و می‌تواند شما را چند ده دلاری جلو بیندازد. به طور کلی برای کاربران ایرانی که سرعت مناسب استریم ندارند، سطح دیلاکس بهترین گزینه موجود است. البته اگر اینترنت پرسرعتی دارید که از پس استریمینگ بر می‌آید، رفتن به سراغ PS Plus Premium هم خالی از لطف نخواهد بود.

چگونه می‌توان پلی استیشن پلاس دلوکس خرید؟

چگونه می‌توان پلی استیشن پلاس دلوکس خرید؟

یکی از سوال‌هایی که ممکن است ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کند، بحث خرید پلاس مورد نظر خواهد بود. همان‌طور که همه می‌دانیم کشور ما تحت تحریم‌های سنگینی قرار دارد و به همین دلیل، از استفاده از کارت‌های بانکی بین المللی محروم هستیم. در چنین شرایطی گیفت کارت‌ها به سراغ ما آمده و بار سنگینی از دوش‌مان بر می‌دارند. در واقع شما می‌توانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس دیلاکس و وارد کردن کد آن در حساب PSN، بدون مانع خاصی به مشترکین این سرویس بپیوندید. فروشگاه وب گیفت هم به عنوان یکی از معتبرترین مراجع خرید گیفت کارت محصولات مربوط به PS Plus Deluxe را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید هرچه راحت‌تر از سرویس اشتراکی جدید سونی لذت ببرید.

به سراغ سطح پرمیوم برویم یا دیلاکس؟

به سراغ سطح پرمیوم برویم یا دیلاکس؟

حال که با ویژگی‌های Deluxe آشنا شدیم، کدام یک از دو گزینه برای ما مناسب‌تر است؟ پاسخ این موضوع به شرایط (و نه تنها سلیقه‌تان) شما بستگی دارد. اگر اینترنتی دارید که از پس استریم آنلاین بازی‌ها بر می‌آید، خرید پلاس پرمیوم خالی از لطف نخواهد بود. اما اگر از اینترنت نه چندان خوبی برخوردار هستید، بهتر است به سمت سطح سطح دیلاکس بروید و از مجموعه عظیمی از بازی‌های قابل دانلود لذت ببرید. فقط توجه داشته باشید که برای بهره‌گیری از این سطح باید اکانت کشورهای مربوط به PS Plus Deluxe را داشته باشید. به عبارتی دیگر اکانت شما باید به کشورهایی نظیر ترکیه و استرایا مربوط شود.

جمع‌بندی

هرچند که پلی استیشن پلاس پرمیوم یک قابلیت اضافه دارد، اما برای بسیاری از ما ایرانی‌ها مناسب نخواهد بود. در چنین شرایطی بهتر است به سراغ Tier دیلاکس بروید و با پرداخت مبلغی کم‌تر، به حجم عظیمی از بازی‌ها دست پیدا کنید. شما با خرید PS Plus Deluxe نه تنها تمام ویژگی‌های دو سطح اسنشیال و اکسترا را به دست می‌آورید، بلکه قادر هستید از آثار کلاسیک پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن پرتابل بهره ببرید. نظر شما در مورد مقاله پلی استیشن پلاس دیلاکس چیست به چه نحوی است؟ آیا شما به سراغ این سطح می‌روید یا خرید سطح پرمیوم را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با تیم وب گیفت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: pokde

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

پلی استیشن پلاس دیلاکس ویژگی‌های مشابه زیادی با سطح پرمیوم دارد، ولی فقط برای کشورهای خاصی در دسترس است

بله، شما با خرید این سطح به آثار PS1، PS2 و PSP دست پیدا خواهید کرد

بله، شما می‌توانید با خرید این سطح مجموعه بزرگی از بازی‌های جدید و قدیمی را دانلود کرده و تجربه کنید

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد