فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست؟
پلی استیشن

پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست؟

ارحام ادبخواه
انتشار در 22 آبان 1401

ما پیش از این در وبسایت وب گیفت در مورد سرویس جدید پلی استیشن پلاس و دو سطح اسنشیال (Essential) و اکسترا (Extra) صحبت کرده‌ایم و به شرح ویژگی‌های هر یک پرداخته‌ایم. اما بالاتر از دوTier یا سطح ذکر شده یک پلن بهتر، گران‌تر و کامل‌تر وجود دارد که آن را با نام سطح پرمیوم (Plus Premium) می‌شناسیم. مشترکین سرویس پرمیوم علاوه بر دسترسی به تمام ویژگی‌های دو سطح اسنشیال و اکسترا، می‌توانند از قابلیت‌های بیش‌تری هم لذت ببرند که ارزش سرویس مورد بحث را بیش‌تر می‌کند. در ادامه مقاله پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست به قیمت، ویژگی‌های و جزئیات این Tier خواهیم پرداخت.

پلاس پریمیوم، سطح ویژه ی پلی استیشن پلاس جدید

پلاس پرمیوم، سطح ویژه ی پلی استیشن پلاس جدید

 اگر در رسانه و دنیای سرگرمی مدرن به دنبال محتویات جدید و جذاب باشید، از هر طرفی که بروید با نام سرویس‌های اشتراکی برخورد می‌کنید. سرویس‌هایی که در ازای یک مبلغ مشخص حجم عظیمی از محتویات را در اختیار شما قرار می‌دهند و به مرور زمان کامل‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند.

برای درک بهتر عظمت این سرویس‌های اشتراکی کافی است به این موضوع پی ببرید که برندهایی مانند اسپاتیفای و نتفلیکس به بزرگ‌ترین پلتفرم‌های دنیا برای گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم و سریال تبدیل شده‌اند. در چنین شرایطی بدیهی است که دنیای بازی‌های ویدیویی هم راه سرویس‌های اشتراکی این شکلی را در پیش بگیرد و مخاطب خود را با آن درگیر کند.

ایکس باکس گیم پس چند سالی بود که در زمینه سرویس‌های اشتراکی ویدیو گیمی یکه تازی می‌کرد و حریف خاصی برای رویارویی نداشت. اما از آنجایی که اعضای شرکت سونی نمی‌خواستند مقابل رقیب دیرینه غربی خود کم بیاروند، آستین‌ها را بالا زدند و با اعمال تغییرات روی سرویس پلی استیشن پلاس قدیمی خود به سرویس اشتراکی جدیدی دست یافتند.

این تغییرات به یک سرویس با سه سطح مختلف با نام‌های پلی استیشن پلاس اسنشیال، اکسترا و پرمیوم ختم شد که هر کدام از این انواع پلی استیشن پلاس، قیمت‌ها و بازی‌های خاص خود را دارند. اگر بخواهیم خلاصه به توصیف این سه سطح بپردازیم باید بدانید که اسنشیال در واقع ادامه همان PS Plus قدیمی است و دو سطح پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم، با در اختیار داشتن کتابخانه عظیمی از آثار قدیمی و جدید در سکوهای بالاتر قرار می‌گیرند. اما آنچه که امروز در مرکز توجه ما قرار دارد سطح Premium پلاس است که تمرکز خاصی هم روی بازی‌های کلاسیک و قدیمی‌تر پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 دارد. در ادامه مقاله پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست شما را با گران قیمت‌ترین سطح PlayStation Plus آشنا خواهیم کرد.

پلی استیشن پلاس پریمیوم چیست؟ گران قیمت ترین سطح Ps Plus

پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست؟

پلی استیشن پلاس پرمیوم به عنوان گران قیمت‌ترین و بهترین Tier سرویس مورد بحث، یکی از بهترین اتفاقات چند سال اخیر برای اکوسیستم پلی استیشن به شمار می‌رود. اما چرا باید بدین شکل از پرمیوم تعریف کنیم؟ پاسخ ساده است. شما با خرید اشتراک این سطح که ماهانه 18 دلار قیمت دارد، علاوه بر دسترسی به ویژگی‌های دو سطح اسنشیال و اکسترا می‌توانید از مجموعه بزرگی از بازی‌های قدیمی لذت ببرید. اما منظور از ویژگی‌های اسنشیال و اکسترا چیست؟ سعی می‌کنیم خیلی کوتاه و خلاصه‌وار به این سوال بپردازیم.

اگر بخواهید به تجربه بازی‌های آنلاین بپردازید و با دوستان خود از تجربه ویدیو گیم‌های آنلاین لذت ببرید، حداقل به پلی استیشن پلاس اسنشیال نیاز خواهید داشت. اما این تنها خصوصیت سطح اسنشیال نیست و در صورت خرید اشتراک آن، به چند بازی رایگان ماهیانه و یک فضای ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره اطلاعات دست پیدا خواهید کرد. حال اگر می‌خواهید یک قدم فراتر بردارید و در کنار ویژگی‌های سطح اسنشیال به بیش از 400 بازی ویدیویی مختلف دست پیدا کنید، پلی استیشن پلاس اکسترا گزینه خوبی است. به عبارتی دیگر شما با خرید اشتراک PS Plus Extra، علاوه بر امکان تجربه آنلاین بازی‌ها می‌توانید از حجم زیادی از ویدیو گیم‌های جدید و قدیمی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 لذت ببرید.

اما اگر به خرید پلاس پرمیوم بپردازید و پول بیش‌تری برای این موضوع خرج کنید، علاوه بر تمامی ویژگی‌های دو سطح اسنشیال و اکسترا به قابلیت‌های جدیدی هم دست پیدا خواهید کرد. مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین ویژگی سطح پرمیوم کتابخانه بازی‌های قدیمی PS1، PS2 و PS3 است که می‌توانید به لطف آن، خیلی راحت به تجربه آثار کلاسیک بپردازید. از جمله این آثار کلاسیک که در PS Plus Premium قرار دارند می‌توانیم به بازی‌های زیر اشاره کنیم:

فقط توجه داشته باشید که این لیست به مرور زمان به روز رسانی می‌شود و در آینده میزبان آثار دیگری هم خواهد شد. اما نکته به شدت مهمی که نباید آن را از یاد ببریم، عدم امکان دانلود بازی‌های پلی استیشن 3 است. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید بازی‌های مربوط به پلی استیشن 2 و پلی استیشن 1 را دانلود کنید و از آن‌ها لذت ببرید؛ منتها چنین قابلیتی برای آثار PS3 وجود ندارد. تنها راه تجربه بازی‌های کنسول نسل هفتمی سونی از طریق PS Plus Premium، تجربه آن‌ها به صورت استریمینگ و آنلاین است. بنا بر همین موضوع اگر به اینترنت پرسرعت و پایداری دسترسی نداشته باشید، نمی‌توانید به تجربه بازی‌های پلی استیشن 3 بپردازید. اما چنین محدودیت‌هایی روی آثار PS1 و PS2 وجود ندارد و شما می‌توانید از لیست بازی‌های موجود گزینه‌های مورد علاقه خود را دانلود کرده و در دریای نوستالژی غرق شوید.

تجربه سطح آزمایشی بازی ها، بخشی از برنامه ویژه سونی برای بازی های جدید پلی استیشن 5 است.

Game Trail ها یا تجربه آزمایشی بازی‌ها

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب که در این نقطه از مقاله پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست به آن اشاره می‌کنیم، Game Trails است. اگر جزو مشترکین سطح Premium باشید، می‌توانید با بهره‌گیری از این ویژگی به تجربه آزمایشی و دو ساعته مجموعه مشخصی از بازی‌ها بپردازید. شما می‌توانید در این دو ساعت جزئیات ویدیو گیم مورد نظرتان را تحت بررسی قرار دهید و در صورت رضایت، آن‌ها را بخرید. ویژگی Time Trails به مشترکین در خرید بازی‌های مورد علاقه‌شان کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند با توجه به تجربه و نظر شخصی خود، بهترین گزینه ممکن را بخرند.

PS Plus Premium در قالب یک ماهه، سه ماهه و یک ساله در دسترس بوده و به ترتیب با قیمت 18 دلار، 50 دلار و 120 دلار به فروش می‌رسد.

قیمت اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم

یکی از مهم‌ترین مواردی که احتمالا منتظر فهمیدن آن بودید، مسئله قیمت این سطح است که معیار فوق‌العاده مهمی به شمار می‌رود. PS Plus Premium در قالب یک ماهه، سه ماهه و یک ساله در دسترس بوده و به ترتیب با قیمت 18 دلار، 50 دلار و 120 دلار به فروش می‌رسد.

همان‌طور که احتمالا با یک حساب سرانگشتی متوجه شده‌اید، تهیه دو پلن سه ماهه و سالانه به صرفه‌تر بوده و می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه نهایی شما شود. البته که هر سه سطح سرویس جدید پلی استیشن پلاس فوق‌العاده هستند و می‌توانند به معنی واقعی کلمه شما را چند هزار دلار (البته به غیر از سطح اسنشیال) جلو بیندازند.

برای خرید Plus Premium می توانید با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن، آن را انجام دهید.

نحوه خرید پلاس پرمیوم چگونه است؟

اگر بخواهید به مشترکین پلی استیشن پلاس پرمیوم ملحق شوید و از قابلیت‌های آن بهره ببرید، نیاز به خرید گیفت کارت پلی استیشن برای خرید پلاس دارید. همان طور که قاعدتا می‌دانید کشور ما تحت تحریم‌های شدیدی قرار دارد که بر طبق آن، نمی‌توانیم از کارت‌های بین المللی استفاده کرده و به خرید از فروشگاه‌های خارجی بپردازیم. در چنین شرایطی استفاده از گیفت کارت‌ های موجود بهترین راه ممکن است.

در واقع شما می‌توانید با خرید گیفت کارت مناسب نیاز خود، خیلی راحت محصول مورد نظرتان را تهیه کنید. فروشگاه وب گیفت هم به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های فروش گیفت کارت محصولات متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید.

جمع بندی

هرچند که خرید پلی استیشن پلاس اکسترا با توجه به قیمت کم‌تر منطقی‌تر به نظر می‌رسد، اما پلی استیشن پلاس پرمیوم هم به لطف ویژگی‌های خاص خود در رده بالایی قرار می‌گیرد. بنا بر همین موضوع و صحبت‌های مطرح شده اگر علاقه زیادی به بازی‌ها کلاسیک و قدیمی دارید بهتر است به سراغ سطح Premium بروید. اما در دستی دیگر اگر اهمیت زیادی به بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 نمی‌دهید و می‌خواهید تمرکز خود را صرفا روی ویدیو گیم‌های مدرن بگذارید، بهتر است به سراغ سطح اکسترا بروید. پس گرفتن بهترین تصمیم ممکن به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و در علاقه‌هایتان ریشه می‌کند.

در این نقطه به پایان مقاله پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست می‌رسیم. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ آیا رفتن به سراغ این سطح با توجه به قیمت بیش‌تر منطقی است یا سطح اکسترا را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با تیم وب گیفت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: theloadout

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

پلی استیشن پلاس پرمیوم یکی از سه سطح سرویس جدید پلی استیشن پلاس است که قابلیت‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد

بله، شما می‌توانید با خرید این سطح به تجربه بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 بپردازید

این سرویس به صورت ماهانه، سه ماهه و سالانه به ترتیب با قیمت 18، 50 و 120 دلار در دسترس قرار دارد

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد