فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
آموزش پیدا کردن ریجن و کشور حساب اپل آیدی
اپل

آموزش پیدا کردن ریجن و کشور حساب اپل آیدی

مهدی داوری
انتشار در 13 بهمن 1401

در صورتی که قصد دارید تا از اپل آیدی خود به شکل درست استفاده کنید و با خرید گیفت کارت اپل، حساب خود را شارژ کنید، نیاز است تا متوجه شوید که Apple ID شما چه کشور و چه آدرسی دارد. به‌عنوان مثال اگر اپل آیدی شما برای کشور آمریکا باشد، نمی‌توانید از گیفت کارت‌های اپل آیدی مخصوص ترکیه استفاده کنید. همچنین به دلیل آن که شرکت اپل ایران را تحریم کرده و ایران جز فهرست کشورهای مورد تأیید اپل آیدی نیست، در صورتی که قصد دارید تا از اپل آیدی استفاده کنید، نیاز است تا کشور و ریجن اپل آیدی دیگری را انتخاب کنید تا بتوانید از خدمات اپل آیدی استفاده کنید. این موضوع زمانی چالش‌برانگیزتر می‌شود که به اشتباه گیفت کارتی را خریداری کنید که ریجن آن مشابه با ریجن اکانت شما نیست. برای جلوگیری از بروز این مشکل، در این مطلب از سایت وب گیفت به بررسی این مسئله می‌پردازیم که چگونه بفهمیم اپل آیدی‌مان متعلق به کدام کشور است. به‌منظور بررسی این مسئله با ما همراه باشید.

روش‌های فهمیدن کشور و ریجن اپل آیدی

در صورتی که قصد دارید تا ریجن اپل آیدی خود را چک کنید، می‌توانید از طریق گوشی و یا مک خود وارد اپل آیدی‌تان شوید و ریجن آن را چک کنید. در ادامه این روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم:

فهمیدن کشور و ریجن اپل آیدی از طریق آیفون و آی‌پاد

تنظیمات Payment & Shipping در گوشی آیفون

در صورتی که قصد دارید تا آدرس و ریجن اپل آیدی خود را از طریق آیفون یا آی‌پاد خود چک کنید، برای انجام این کار باید وارد بخش تنظیمات سیستم‌عامل iOS شوید. سپس باید در بالاترین بخش صفحه تنظیمات روی نام اپل آیدی خود بزنید تا وارد تنظیمات اپل آیدی‌تان شوید. سپس باید به سراغ گزینه Payment & Shipping آمده و آن را انتخاب کنید. ممکن در هنگام انتخاب این گزینه از شما درخواست شود که کلمه عبور اپل آیدی خود را وارد کنید. سپس می‌توانید در بخش Billing Address، آدرس کامل خود و کشور اپل آیدی را مشاهده کنید.

فهمیدن کشور و ریجن اپل آیدی از طریق سیستم‌عامل مک

در صورتی که دستگاه‌هایی دارید که سیستم‌عامل مک بر روی آن نصب شده است، برای بررسی مشخصات اپل آیدی و ریجن آن نیاز است تا به سراغ برنامه App Store مک آمده و آن را باز کنید. سپس باید در پایین‌ترین بخش این برنامه بر روی آیکون اپل آیدی کلیک کنید. سپس باید در بخش Payment & Shipping و در قسمت Billing Address  آدرس ثبت شده برای اپل آیدی خود را مشاهده کنید.

در تنظیمات Payment & Shipping مک میتوانید به کشور اپل ای دی خود برسید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می‌توانید از طریق برنامه‌های Music یا iTunes نیز آدرس اپل آیدی خود را مشاهده کنید. برای انجام این کار باید یکی از این برنامه‌ها را باز کرده و سپس بر روی گزینه Account کلیک کنید. سپس باید گزینه View My Account یا Account Settings را انتخاب کرده و وارد اپل آیدی خود شوید. در صفحه Account Information ، می‌توانید کشور یا منطقه خود را مشاهده کنید.

تنظیمات ریجن اپل آیدی در آیتونز

فهمیدن کشور و ریجن اپل آیدی از طریق مرورگر وب

روش دیگری که از طریق آن می‌توانید ریجن اپل آیدی خود را متوجه شوید، استفاده از وب سایت اپل است. برای انجام این کار باید به سراغ وب سایت appleid.apple.com آمده و  با وارد کردن رمز عبور اپل آیدی خود، وارد اکانت تان شوید. سپس باید روی گزینه Personal Information بزنید و گزینه Country/Region را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید آدرس و کشور اپل آیدی خود را مشاهده کنید.

اطلاعات ریجن اپل آیدی در وب سایت رسمی اپل نیز در دسترس است.

نکات مهمی که در مورد Apple ID باید بدانید

پس از آنکه شما را با نحوه فهمیدن کشور اپل آیدی آشنا کردیم، حال نیاز است تا به چند نکته مهم در این زمینه توجه داشته باشید. در وهله اول باید گفت که شرکت اپل خدمات اپل آیدی خود را به بیشتر کشورهای دنیا ارائه می‌دهد. به همین دلیل اگر قصد دارید تا از این سرویس استفاده کنید، باید کشور دیگری را انتخاب کنید. همچنین به دلیل آن که شرکت اپل برای خدمات و سرویس‌های خود تدابیر و قوانین سفت و سختی را در نظر گرفته است، از آن جایی که ایران در لیست کشورهای تحریم شده قرار دارد، در صورتی که اشتباه و قانون‌شکنی کنید، از سوی اپل به‌سرعت حساب کاربری شما مسدود می‌شود.

انجام کارهایی چون استفاده از یک اپل آیدی در دو دستگاه، استفاده از اکانت‌هایی غیرقانونی و… از مهم‌ترین کارهایی هستند که باعث مسدود شدن اکانت شما می‌شود. همچنین یکی از اشتباهاتی که ایرانیان در هنگام استفاده از اپل آیدی انجام می‌دهند، تغییر مداوم ریجن و کشور است. با انجام این کار نیز، به احتمال زیاد با مسدود شدن اپل آیدی خود مواجه خواهید شد و نیاز به ساخت اپل آیدی خواهید داشت. در صورتی که قصد تغییر ریجن اپل آیدی خود را دارید به مطلب آموزش تغییر کشور اکانت اپل آیدی مراجعه کنید.

برای جلوگیری از بروز این مشکل پیشنهاد ما این است که در طول سال تنها یک یا دو بار ریجن اکانت خود را تغییر دهید. همچنین اگر قصد دارید تا گیفت کارت اپل خریداری کرده و از این طریق اکانت خود را شارژ کنید، نیاز است تا گیفت کارت خریداری شده با ریجن اکانت شما یکی باشد تا بتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید. برای مثال امکان استفاده از گیفت کارت‌های ریجن آسیا در حساب‌هایی که ریجن آن‌ها اروپا است، وجود ندارد.

جمع بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت به این سؤال بسیار مهم پاسخ دادیم که چگونه می‌توان فهمید که اپل آیدی‌مان متعلق به کدام کشور است. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا از طریق دستگاه‌های مختلف بتوانید ریجن اپل آیدی خود را چک کنید. در صورتی که قصد خرید اپل آیدی را دارید، می توانید این محصول را با قیمت مناسب از وب گیفت تهیه کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

فارغ از دستگاه خود، برای فهمیدن ریجن اپل آیدی باید وارد بخش تنظیمات سیستم‌عامل خود شده، وارد بخش تنظیمات Apple ID شوید و در بخش Payment & Shipping می‌توانید کشور خود را مشاهده کنید.

به خاطر تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، شرکت اپل به کشور ما خدمات خود را ارائه نمی‌دهد. به همین دلیل کاربران ایرانی نمی‌توانند با آدرس خود در داخل کشور اپل آیدی ایجاد کنند.

اپل آیدی حساب کاربری مخصوص کاربران شرکت اپل است. برای استفاده از محصولات و خدمات شرکت اپل نیاز است تا از اپل ایجاد کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد