فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
معرفی بازی کالاف دیوتی موبایل
اکتیویژن

معرفی بازی کالاف دیوتی موبایل

مهدی داوری
انتشار در 22 اسفند 1401

بی شک یکی از برترین مجموعه‌ها در صنعت بازی‌های ویدئویی، فرانچایز کالاف دیوتی است. این بازی همواره در طول تاریخ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌ها به حساب می‌آید. به تازگی شاهد عرضه نسخه جدیدی از این بازی به نام کالاف دیوتی موبایل هستیم که می‌توانید آن را بر روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده و این عنوان را تجربه کنید.

در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با بازی Call of Duty: Mobile آشنا کرده و به بررسی و معرفی بازی کال اف دیوتی موبایل بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

بررسی بازی کالاف دیوتی موبایل

بررسی بازی کالاف دیوتی موبایل

Call of Duty: Mobile یک بازی تیراندازی اول شخص است که توسط Tencent Games ساخته و توسط Activision منتشر شده است. این بازی دارای چندین حالت بازی از جمله حالت Battle Royale است و از چند نفره آنلاین پشتیبانی می کند.

از نظر گیم پلی، کال آو دیوتی: موبایل فوق العاده است. کنترل ها صاف و شهودی هستند، با هدف گیری و حرکت پاسخگو. بازی دارای انواع سلاح ها و ضمیمه هایی است که با بالا رفتن سطح قفل آن ها باز می شود و پیشرفت در بازی را احساس رضایت می کند. از نظر گرافیک، بازی با مدل های شخصیتی دقیق و محیط های خیره کننده، چشمگیر است. طراحی صوتی نیز عالی است، با جلوه های صوتی واقعی و یک موسیقی متن فراگیر.

بازی دائماً با مطالب و رویدادهای جدید به روز می شود و گیم پلی بازی را تازه و هیجان انگیز نگه می دارد. سیستم Battle Pass به بازیکنان این امکان را می دهد که در حین بازی جوایزی کسب کنند و به آنها انگیزه ای برای ادامه بازی و پیشرفت می دهد.

به طور کلی، کالاف دیوتی گوشی موبایل یک بازی موبایل عالی است که گیم‌پلی پرسرعت و اکشنی را ارائه می‌کند که این فرنچایز به آن معروف است. این برای طرفداران این سری که می خواهند تجربه را در حین حرکت تجربه کنند، و همچنین برای تازه واردانی که فقط به دنبال یک بازی شوتر اول شخص سرگرم کننده و جذاب هستند، عالی است.

سازنده بازی کالاف دیوتی موبایل کیست؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بازی ندای وظیفه موبایل توسط چه شرکتی ساخته شده است باید گفت که این بازی توسط شرکت چینی Tencent Games ساخته شده و شرکت اکتیویژن آن را منتشر کرده است. با همکاری این دو شرکت شاهد عرضه بازی کالاف دیوتی موبایل برای دو سیستم عامل اندروید و iOS هستیم.

معایب بازی کالاف دیوتی موبایل چیست؟

معایب بازی کالاف دیوتی موبایل

اگر چه بازی Call of Duty: Mobile دارای مزایا فوق‌العاده‌ای است و این مسئله باعث شده تا این بازی جذابیت فوق‌العاده‌ای داشته باشد، با این حال این عنوان دارای معایبی نیز است. به منظور معرفی بازی کال اف دیوتی موبایل و بررسی معایب این عنوان باید گفت که در وهله اول گرافیک این بازی موبایل بسیار بالا است.

به همین دلیل برای تجربه عالی این بازی نیاز است تا آن را بر روی گوشی‌های موبایل قدرتمند نصب کنید. به هر میزانی که قدرت گوشی شما پایین باشد، به همان اندازه کیفیت این بازی کاهش پیدا می‌کند و به‌صورت ضعیف‌تر بازی کالاف دیوتی موبایل اجرا خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از معایب این بازی حجم بالا آن است. به همین دلیل در گوشی‌هایی که فضا کمی دارند نمی‌توانید این بازی را نصب کنید. در انتها نیز لازم به ذکر است که برای تجربه این بازی باید در صورت انتشار آپدیت، به‌روزرسانی‌های آن را انجام دهید تا بتوانید این عنوان را تجربه کنید. در این بین اما حجم بالا آپدیت‌هایی که برای بازی Call of Duty: Mobile منتشر می‌شود نیاز به مصرف بالا اینترنت دارد تا از این طریق به‌روزرسانی انجام شود.

بازی‌های رقیب کال اف دیوتی موبایل

بازی های مشابه کال اف دیوتی موبایل
اینفوگرافی بازی های مشابه کال اف دیوتی موبایل

در صورتی که به هر دلیلی نمی‌توانید بازی ندای وظیفه موبایل را بر روی گوشی خود نصب کنید، عناوین دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید به جای Call of Duty: Mobile، این بازی‌ها را بر روی گوشی خود نصب کنید. به منظور معرفی بازی کال اف دیوتی موبایل و رقبا آن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام بازی امتیاز
Battlefield Combat Black Ops 2 N/A
Frontline Commando: D-Day 4.5/5
Modern Combat 5: Blackout 4.3/5
Critical Ops 4.3/5
Sniper Fury 4.3/5
Hopeless Land: Fight for Survival 4.2/5
World War Heroes: WW2 FPS 4.2/5
O.V.A. Legacy 4.2/5
Combat Master N/A
PUBG New State N/A
Lost Light N/A
Garena Free Fire Max 4.4/5

اگر علاقه‌مند به بازی ندای وظیفه موبایل هستید و قصد دارید تا بازی‌هایی مشابه این عنوان را تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً به سراغ این عناوین آمده و آن‌ها را تجربه کنید.

شیوه نصب کالاف دیوتی موبایل چگونه است؟

روش نصب کالاف دیوتی Mobile

در صورتی که قصد دارید تا بازی کالاف دیوتی موبایل را نصب کنید باید به این نکته اشاره کرد که راحت‌ترین روش دانلود این بازی استفاده از فروشگاه گوگل Play در سیستم عامل اندروید و فروشگاه اپل استور در سیستم عامل iOS است.

با این حال، این امکان برای شما وجود دارد تا از طریق سایت وب‌سایت‌ها فایل نصبی و دیتا بازی Call of Duty: Mobile را دانلود کرده و آن را بر روی گوشی خود نصب کنید. اگر قصد دارید تا بازی ندای وظیفه موبایل را بر روی سیستم عامل اندروید نصب کنید نیاز است تا گام‌های زیر را طی کنید:

همچنین اگر قصد دارید تا بازی Call of Duty: Mobile را برای سیستم عامل iOS دانلود کنید، می‌توانید به‌صورت مستقیم از اپ استور این برنامه را دانلود کنید. همچنین اگر از سایر وب‌سایت‌ها این بازی را دانلود کرده باشید، نیاز است تا فایل IPA بازی را بر روی دستگاه iOS خود نصب کنید.

طریقه ساخت اکانت کالاف دیوتی موبایل

آموزش ساخت اکانت کالاف دیوتی موبایل

در صورتی که قصد دارید تا اطلاعات اکانت بازی کالاف دیوتی موبایل خود را ذخیره کرده تا بتوانید از طریق دستگاه‌های مختلف بازی خود را ادامه دهید، نیاز است تا اقدام به ساخت اکانت Call of Duty: Mobile کنید. برای انجام این کار نیاز است تا گام‌های زیر را طی کنید:

صفحه لاگین کالاف دیوتی موبایل

در صورتی که در طی انجام این مراحل مشکل خاصی نداشته باشید، اکانت بازی ندای وظیفه موبایل ساخته خواهد شد و می‌توانید هر زمانی که نیاز داشتید با وارد کردن ایمیل و رمز عبور، وارد اکانت خود شوید و بازی را از جایی که آخرین بار در آن حضور داشتید، ادامه دهید.

فرق کالاف دیوتی موبایل با وارزون چیست؟

فرق کالاف دیوتی موبایل با وارزون

یکی از عناوین جدیدی که در فرانچایز کالاف دیوتی برای گوشی‌های موبایل ساخته شده، بازی Call of Duty: Warzone است. در این بین یکی از سوالات مهمی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که چه تفاوتی بین کالاف دیوتی موبایل با وارزون وجود دارد.

ویژگی COD Mobile COD Warzone Mobile
توسعه دهنده اکتیویژن اکتیویژن
تاریخ عرضه اکتبر ۲۰۱۹ مارس ۲۰۲۱
پلتفرم آندروید، آی‌اواس آندروید، آی‌اواس
گزینه‌های بازی‌ چندنفره بتل رویال
تعداد مود های بازی ۵ ۱
گزینه های نقشه ۲۵ ۱
کیفیت گرافیکی بالا متوسط تا بالا
میکروترانزکشن‌ها بله بله
پشتیبانی کراس پلی بله فعلا نه
حجم بازی ۲٫۲ گیگابایت ۱٫۹ گیگابایت
مشخصات CPU و GPU متوسط-بالا متوسط تا بالا

به منظور بررسی تفاوت این دو بازی باید گفت که Warzone بازی ای است که سبک بتل‌رویال را در مقیاس بزرگ ارائه می‌دهد، این در حالی است که بازی Call of Duty Mobile بر روی مسابقات کوچک‌تر و کوتاه‌تر تمرکز دارد و اگر قصد دارید تا با گیم‌پلی سریع‌تری بازی کنید، می‌توانید به سراغ کالاف دیوتی موبایل آمده و این عنوان را تجربه کنید. البته از نظر نوآوری بازی Warzone را بسیار پیشتازتر از Call of Duty Mobile است؛ اما ندای وظیفه موبایل همچنین یک بازی جذاب بوده و یکی از بهترین بازی‌های شوتر برای پلتفرم موبایل است.

گیفت کارت کال اف دیوتی موبایل چیست؟

گیفت کارت کال اف دیوتی موبایل چیست؟

در بازی Call of Duty: Mobile شاهد ارز مجازی به نام CP هستیم. شما می‌توانید با انجام کارهای مختلف CPها را دریافت کنید. با این حال اگر قصد دارید تا تعداد بسیار زیادی CP دریافت کنید، می‌توانید به سراغ گیفت کارت کالاف دیوتی موبایل آمده و از این طریق CPهای بسیار زیادی را دریافت کنید.

در صورتی که از گیفت کارت کالاف دیوتی موبایل استفاده کنید، می‌توانید به انواع اسلحه‌های جذاب و پیشرفته دسترسی پیدا کرده و همچنین اسکن‌های خاص و حرفه‌ای را دریافت کنید. از سوی دیگر با خرید گیفت کارت این بازی و سپس ردیم کد کالاف دیوتی موبایل، می‌توانید در حالت پریمیوم قرار بگیرید و از این ترفند کالاف برای افزایش قدرت مبارزه‌تان به نسبت سایر دشمنان استفاده کرده و بتوانید دست بالاتری نسبت به سایر رقبا خود داشته باشید.

مشکلات رایج بازی Call of Duty: Mobile

مشکلات رایج بازی Call of Duty: Mobile

در صورتی که قصد دارید تا بازی ندای وظیفه موبایل را تجربه کنید، ممکن است برای اجرا این بازی با مشکلات مختلفی مواجه شوید. در همین راستا به منظور بررسی مشکلات رایج بازی کالاف دیوتی موبایل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) مشکل نصب نشدن بازی کالاف دیوتی موبایل

به دلایل مختلفی ممکن است بازی Call of Duty: Mobile بر روی گوشی شما نصب نشود. کافی‌نبودن فضای داخلی، عدم سازگاری سخت افزار موبایل با بازی کالاف دیوتی، دانلود بازی از فروشگاه‌های غیر معتبر و… از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث نصب نشدن بازی Call of Duty: Mobile بر روی گوشی شما می‌شود.

۲) مشکل Unable to connect to game, please try again

در صورتی که با خطا Unable to connect to game, please try again مواجه شدید، این خطا بیانگر عدم اتصال دستگاه شما به سرورهای بازی است. بروز مشکل در سرعت اینترنت یکی از دلایل نمایش این خطا است. همچنین بروز مشکلاتی چون شلوغی سرورها و یا قطعی سرورهای بازی ندای وظیفه موبایل از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود تا با این خطا مواجه شوید.

در صورتی که در هنگام باز کردن بازی کالاف دیوتی موبایل و دسترسی به اکانت خود در این بازی با خطا please try again مواجه شدید، احتمالاً این خطا به دلایل مختلفی رخ دهد. این خطا به احتمال زیاد به دلیل قطع شدن اینترنت شما رخ داده است و یا در صورت اتصال به اینترنت، سرعت کافی وجود ندارد. شما می‌توانید با تعویض اینترنت خود این مشکل را برطرف کنید.

۳) بیرون پریدن از بازی کالاف دیوتی موبایل

بیرون پریدن ناگهانی از داخل بازی کالاف دیوتی موبایل یکی از مشکلات رایج است که گیمرها در هنگام تجربه این بازی با آن مواجه هستند. اگر گوشی شما قدرت کافی برای انجام این بازی دارد، می‌توانید با پاک کردن کش یا حذف بازی و نصب دوباره آن، این مشکل را برطرف کنید.

۴) صورتی شدن صفحه در بازی کالاف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل از نظر گرافیکی یکی از بازی‌های سنگین و حجیم است. به همین دلیل برای انجام این بازی نیاز است تا گوشی شما قدرت بالایی داشته باشد. در این بین اما اگر گوشی شما قدرت و سخت افزار کافی برای اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل را نداشته باشد، به دلیل ضعیف بودن سخت افزار گوشی خود ممکن است با مشکل صورتی شدن صفحه مواجه شوید.

۵) سیاه شدن صفحه گوشی در بازی کالاف دیوتی موبایل

سیاه شدن صفحه گوشی در زمان اجرا بازی کالاف دیوتی موبایل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ اما مهم‌ترین دلیل این اتفاق، حذف شدن فایل OBB یا دیتا این بازی است. شما می‌توانید با دانلود مجدد دیتا و جایگزین کردن فایل OBB این مشکل را برطرف کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با بازی Call of Duty: Mobile آشنا کرده و به معرفی بازی کال اف دیوتی موبایل پرداختیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات و دانش کاملی در مورد این بازی به دست آورده و بتوانید به‌راحتی بازی ندای وظیفه موبایل را تجربه کنید.

منبع: callofduty.fandom.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 14 مهر 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

سازنده کالاف دیوتی موبایل، شرکت چینی تنسنت (Tencent) است؛ اما عرضه و انتشار آن توسط شرکت آمریکایی Activision صورت گرفته است.

در ابتدا شرکت اکتیویژن بازی call of duty: Heroes را برای گوشی‌های موبایل منتشر کرد؛ اما عملکرد ضعیف باعث شد تا این بازی جایگاه خوبی پیدا نکرد. پس از آن بازی Call of Duty: Mobile عرضه شد. به تازگی نیز بازی جدیدی به نام Call of Duty: Warzone Mobile معرفی شده است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد