فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
ارور های چت جی پی تی
چت جی پی تی

ارور های چت جی پی تی

مهدی داوری
انتشار در 14 اسفند 1401

پس از محبوبیت فوق‌العاده‌ای که هوش مصنوعی چت جی پی تی پیدا کرد، کاربران در هنگام استفاده از این ربات با مشکلات و خطاهای مختلفی مواجه شدند. یکی از سوالات بسیار مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که  ارور های چت جی پی تی را چگونه برطرف کنیم؟ در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با خطا های ChatGPT آشنا کرده و در مورد نحوه رفع مشکل چت جی پی تی اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

لیست ارور های چت جی پی تی

لیست خطا های ChatGPT

به‌صورت کلی شرکت OpenAI تلاش کرده تا ربات چت جی پی تی را به نحوی تولید کند که خطاهای بسیار کمی داشته باشد تا کاربران بتوانند به بهترین شکل ممکن و بدون مشکل از این ربات استفاده کنند. با این وجود ممکن است در هنگام استفاده از این ربات با خطاهای مختلفی مواجه شوید. به منظور بررسی خطا های ChatGPT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در بخش‌های بعدی یک به یک به بررسی دلایل ارور ربات چت ChatGPT پرداخته و همچنین بیان خواهیم کرد که چگونه می‌توان اقدام به رفع مشکل چت جی پی تی کرد.

1) An error occurred. If this issue persists

یکی از انواع  ارور های چت جی پی تی که ممکن است در هنگام استفاده از دستیار مجازی Chat GPT با آن مواجه شوید، خطا An error occurred. If this issue persists است. به منظور بررسی این خطا و ارور باید گفت که مهم‌ترین دلیلی که باعث بروز این مشکل می‌شود، عدم ارتباط با سرورهای چت جی پی تی یا کندی اینترنت است.

در صورتی که با این خطا مواجه شدید، برای رفع مشکل چت جی پی تی نیاز است تا چند گام بسیار مهم را طی کنید. در وهله اول باید گفت که به منظور استفاده از ChatGPT نیاز است تا به اینترنت متصل باشید و اتصال شما نیز با سرعت بالا باشد.

در صورتی که در اتصال شما به اینترنت مشکلی به وجود بیاید، این خطا به شما نمایش داده می‌شود. در چنین شرایطی نیاز است تا بررسی کنید که آیا سیستم شما به اینترنت متصل است یا خیر؟

اگر به اینترنت وصل نبودید نیاز است تا دستگاه خود را به اینترنت متصل کرده و یا در صورتی که سرعت اینترنت شما پایین است، نیاز است تا با انجام کارهای مختلف، مشکلات اینترنت خود را از بین برده و سرعت آن را افزایش دهید.

2) Access Denied Error Code 1020

یکی از رایج‌ترین خطا های ChatGPT که کاربران ایرانی در هنگام استفاده از این ربات AI با آن مواجه هستند، ارور Access Denied در چت جی پی تی است.

همانطور که در مقاله شیوه استفاده از ChatGPT اشاره کردیم، تنها دلیلی که باعث نمایش این خطا و ارور می‌شود، محدودیت دسترسی به این ربات به واسطه تحریم‌ها است. در واقع شرکت OpenAI در کنار ایران، کشورهای روسیه، کره شمالی و ونزوئلا را نیز تحریم کرده است و کاربرانی که با IP های این کشورها وارد ربات چت جی پی تی می‌شوند، با این خطا مواجه خواهند شد.

البته در صورتی که از برنامه‌های تغییر دهنده IP رایگان که به‌صورت هم‌زمان چندین نفر به آن متصل هستند، استفاده کنید نیز ممکن است دسترسی IP شما از سوی شرکت OpenAI بسته شود و دیگر نمی‌توانید از آن فیلترشکن برای دسترسی به این ربات استفاده کنید.

به منظور حل این مشکل پیشنهاد ما این است که از برنامه‌های تغییر دهنده IP استفاده کنید که به شما IP اختصاصی بدهد تا بتوانید بدون مشکل با عوض کردن آی پی دستگاه خود به سراغ ربات ChatGPT آمده و از آن استفاده کنید.

There was an error generating a response در ربات چت جی پی تی

3) There was an error generating a response

از دیگر  ارور های  ربات چت جی پی تی که برخی از کاربران در هنگام استفاده از این ربات با آن مواجه شدند، خطا There was an error generating a response است. در راستای بررسی این خطا و علت آن باید گفت که معمولاً این خطا به علت مشکلات داخلی به وجود می‌آید و این خطا ارتباطی به کاربر ندارد.

به منظور بررسی روش‌های حل این مشکل باید اغلب خطا There was an error generating a response با تلاش دوباره رفع می‌شود. با این اگر همچنان با این خطا روبه‌رو شدید نیاز است تا کمی صبر کرده و بعد از گذشت چند دقیقه دوباره امتحان کنید.

همچنین در برخی از موارد به دلیل پرسیدن سوال به‌صورت غلط و یا طولانی بودن پاسخ نیز ممکن است ربات پاسخگوی ChatGPT به شما این خطا را نمایش دهد. اگر با گذشت زمان این خطا برطرف نشد، نیاز است تا برای رفع مشکل چت جی پی تی سؤال خود را به‌صورت دیگری بپرسید.

خطای Internal Server Error در بات ChatGPT

4) Internal Server Error

با وجود قدرت بالایی که سرورهای شرکت OpenAI دارند، با این حال ممکن است در برخی از زمان‌ها سرورهای شرکت OpenAI با مشکل مواجه شود. در چنین شرایطی به علت بروز مشکلات در سرورهای داخلی سرویس چت جی پی تی ممکن است با خطا Internal Server Error مواجه شوید.

به منظور حل این خطا می‌توانید کمی صبر کرده و با گذشت زمان دوباره برای ورود به چت‌بات چت جی پی تی اقدام کنید. البته این امکان برای شما وجود دارد که در هنگام مواجه با این خطا، بررسی کنید که آیا مشکل از سمت سرورهای اوپن آی ای است یا خیر؟ به منظور بررسی این مسئله می‌توانید از سایت Down Detector استفاده کنید. این ابزار با چک کردن وضعیت سرورهای یک وب سایت به شما نمایش می‌دهد که آیا سرورهای ChatGPT داون هستند یا خیر.

اگر با بررسی این وب سایت متوجه شدید که مشکل از سمت سرورهای چت جی پی تی نیست، نیاز است تا مشکل را از سمت خودتان برطرف کنید. خاموش و روشن کردن اینترنت، استفاده از یک مرورگر دیگر، خاموش و روشن کردن برنامه تغییر دهنده IP و… از مهم‌ترین کارهایی هستند که می‌توانید برای حل این خطا انجام دهید.

روش حل ارور ChatGPT is at capacity در هوش مصنوعی اوپن آی ای

5) ChatGPT is at capacity

پس از محبوبیت فوق‌العاده‌ای که بات چت جی پی تی پیدا کرد، بسیاری از کاربران با خطا و ارور ChatGPT is at capacity مواجه شدند. این خطا در حال حاضر یکی از رایج‌ترین ارورهایی است که بسیاری از کاربران فارغ از محل زندگی خود در هنگام استفاده از این ربات AI با آن مواجه شدند.

پس از افزایش محبوبیت این ربات، در طول روز تعداد بسیار زیادی درخواست برای این ربات فرستاده می‌شود. در چنین شرایطی اگر ظرفیت پردازشی این هوش مصنوعی پر شود، با این خطا مواجه می‌شود.

برای حل این مشکل دو روش وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. در روش اول نیاز است تا مدت زمانی را صبر کرده و سپس درخواست خود را مجدداً ثبت کنید. این روش ممکن است باعث حل مشکل شما شود؛ اما در صورتی که باز هم در زمان شلوغی این سرویس سؤال خود را از چت جی پی تی بپرسید، باز هم با این خطا مواجه خواهید شد.

روش دیگری که به‌صورت کامل باعث می‌شود تا دیگر به‌هیچ‌عنوان با خطا ChatGPT is at capacity مواجه نشوید، خرید اشتراک پرمیوم ربات ChatGPT است. با تهیه اشتراک چت جی پی تی پلاس، درخواست‌ها و سوالات شما از این ربات در اولویت قرار می‌گیرد و دیگر به‌هیچ‌عنوان با این خطا مواجه نخواهید شد. البته برای دریافت اشتراک پریمیوم این سرویس باید 20 دلار در ماه پرداخت کید.

روش‌های رفع مشکل چت جی پی تی با کلوفلر

6) Checking your browser

در صورتی که برای دسترسی به مدل زبانی ChatGPT از برنامه‌های تغییردهنده IP استفاده کنید، در هنگام ورود به این ربات نیاز است تا وضعیت سیستم شما و مرورگرتان بررسی شود. در اکثر مواقع در هنگام چک کردن وضعیت مرورگرتان، با پیام Checking your browser مواجه خواهید شد و پس از چند ثانیه می‌توانید به این ربات دسترسی پیدا کنید.

در این بین اما ممکن است به علت بروز مشکل در نرم‌افزارهای تغییردهنده IP و مرورگرتان در هنگام بررسی وضعیت مرورگر، ارور Checking your browser ثابت باقی بماند و نتوانید به این ربات دسترسی پیدا کنید. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود که حتماً وضعیت اینترنت خود را بررسی و نرم افزار تغییردهنده IP خود را خاموش و روشن کنید.

اینفوگرافی خطا های ChatGPT
اینفوگرافی خطا های ChatGPT

7) ارور your account was flagged for potential abuse. if you feel this is an error, please contact us at http://help.openai.com

یکی از خطاهای چت جی پی تی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید، ارور Your account was flagged for potential abuse. If you feel this is an error, please contact us at http://help.openai.com  است. این خطا در چت جی پی تی به این معنا است که اکانت شما به دلایل مختلفی علامت‌گذاری شده است و در حال حاضر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

اگر مطمئن هستید که این خطا یک اشتباه است، می‌توانید با پشتیبانی OpenAI تماس بگیرید تا مشکل شما را حل کنند. برای این کار، می‌توانید از طریق فرم تماس در وب سایت OpenAI یا از طریق ایمیل با کارشناسان این چت بات تماس بگیرید.

همچنین نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا از بروز این خطا جلوگیری کنید. از ارسال هرزنامه، اذیت و آزار، یا استفاده از اصطلاحات نامناسب خودداری کنید. از تولید محتوای خشونت‌آمیز یا غیرقانونی خودداری کنید. از وارد کردن اطلاعات نادرست در حساب خود خودداری کنید.

8)  You’ve reached the daily free message limit. Talk to Assistant instead

از دیگر خطاهایی که در هنگام استفاده از ربات ChatGPT به شما نمایش داده می‌شود، خطاYou’ve reached the daily free message limit. Talk to Assistant instead است. این خطا در چت جی پی تی به این معنا است که شما به ماکزیمم تعداد سؤالات رایگان خود در چت جی پی تی رسیده‌اید.

در واقع اگر اکانت چت جی پی تی رایگان داشته باشید، در روز می‌توانید تعداد محدودی پیام ارسال کنید و در صورتی که تعداد بسیار زیادی سؤال بپرسید، احتمالاً با این خطا مواجه شوید. برای حل این ارور نیاز است تا یک روز صبر کنید تا محدودیت روزانه شما مجدداً تنظیم شود و سپس بدون مشکل می‌توانید از چت جی پی تی استفاده کنید.

9) 406 not acceptable

ارور 406 Not Acceptable چت جی پی تی یک کد وضعیت پاسخ HTTP است که نشان‌دهنده این است که شما پاسخی را از سرورهای چت جی پی تی خواسته‌اید که سرور قادر به پاسخ دادن آن نیست. این خطا می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. از مهم‌ترین دلایل این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای رفع این مشکل نیاز است تا مدت زمانی را صبر کنید تا اگر مشکل از سرورهای چت جی پی تی باشد، این مشکل برطرف خواهد شد. اگر همچنان با این مشکل مواجه شده‌اید، از یک مرورگر دیگر استفاده کنید. ممکن است مشکل از مرورگر شما باشد. همچنین مطمئن باشید که اتصال اینترنت پایدار داشته باشید.

10) Unable to load site

ارور Unable to load site در چت جی پی تی یک خطایی است که نشان می‌دهد که مرورگر شما قادر به بارگذاری صفحه وب چت جی پی تی نیست. این خطا می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای رفع ارور Unable to load site در چت جی پی تی، نیاز است تا چند کار مختلف انجام دهید. اولاً نیاز است تا صفحه را مجدداً بارگذاری کنید. گاهی اوقات، مشکل فقط به دلیل یک مشکل موقتی در اتصال اینترنت یا سرورهای چت جی پی تی است. در این صورت، می‌توانید صفحه را مجدداً بارگذاری کنید تا مشکل برطرف شود. از سوی دیگر اگر مشکل از سرورهای چت جی پی تی باشد، باید منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود.

همچنین اگر با IP ایران وارد این چت بات شوید با ارور Unable to load site مواجه می‌شوید و نیاز است تا برای حل این مشکل از یک VPN برای تغییر آدرس IP خود استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از محدودیت‌های تحریم‌ها را دور بزنید و به این ربات دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی

سرویس چت جی پی تی، همانند سایر سرویس های هوش مصنوعی به دلیل حجم زیاد کاربر ها و تحریم های این سرویس برای ایرانیان، از خطا و مشکلات معصوم نیست؛ در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با ارور های چت جی پی تی آشنا کرده و در مورد روش‌های رفع مشکل چت جی پی تی نیز توضیحات کاملی را به شما ارائه کردیم.

توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون مشکل از ربات ChatGPT استفاده کرده و در هنگام نمایش هر یک از خطا های ChatGPT اقدام به رفع این خطاها کنید.

منبع: minitool.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 9 بهمن 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

در صورتی که تعداد بسیار زیادی از کاربران از ربات چت جی پی تی سؤال بپرسند و توان پردازشی آن پر شود، با خطا ChatGPT is at capacity مواجه خواهید شد.

برای رفع این خطا باید مدت زمانی را صبر کرده و سپس درخواست خود را مجدداً ثبت کنید. همچنین شما می‌توانید با خرید اشتراک چت جی پی تی پلاس، درخواست‌ها و سؤالات خود را در اولویت قرار دهید و با این خطا مواجه نشوید.

به دلیل تحریم‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد، ممکن است در هنگام ورود به این ربات با خطا Access Denied Error Code 1020 مواجه شوید.

دیدگاه‌ها (23) آخرین نظرات کاربران
Zahra
9 فروردین 1403

سلام وقتی وارد برنامه میشم این ارور رو میده There is a problem with your request

پشتیبان وب گیفت
در پاسخ به Zahra
9 فروردین 1403

سلام . از اول از همه وی پی ان رو چک کنیم . دوم اطلاعاتی که وارد کردید رو بررسی کنید اگر مشکل حل نشد ایراد فنی موقت پیش اومده .

بهاره
21 دی 1402

سلام ارور 406 not acceptable وقتی وارد ایمیلم برای ثبت نام میشم از chat gpt گرفتم باید چیکار کنم

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به بهاره
14 بهمن 1402

سلام ظاهرا ثبت نامتون مشکل داشته با ایمیل دیگری تست کنید

مجید
18 دی 1402

سلام من تازه وارد چت جی تی پی شدم بعد که پیام میدم زیر پیام مینویسه بیشتر از حد مجاز در صورتی که دو سه تا پیام بیشتر ندادم بهش تازه جواب اونارو هم نداد

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به مجید
14 بهمن 1402

سلام متاسفانه نسخه رایگان محدودیت داره.

رضا
18 دی 1402

با سلام من بعد از انجام همه مراحل بعد از ورود این صفحه برام باز میشه چیکار باید بکنم Unable to load site

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به رضا
14 بهمن 1402

سلام کش و کوکی پاک کنید و با فیلترشکن تست کنید.

لیلی فتحی
4 دی 1402

سلام وقت بخیر گزینه voice که در قسمت speech قرار داره برای من وجود نداره و فقط بصورت تکست به من جواب میده و با صدا نمیتونم چت صوتی داشته باشم، ممکنه راهنمایی بفرمایین؟

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به لیلی فتحی
14 بهمن 1402

سلام روی نسخه های تلفن های هوشمند این قابلیت وجود داره.

امین
29 آذر 1402

سلام. یه ارور رو از قلم انداختید. من تازه چت جی پی تی ریختم. اصلا حتی اکانت نمی تونم بسازم. هی ارور می ده می نویسه ساعت سیستم شما اشتباهه. آخه چه اشتباهی؟ به ساعت تهران الان ۱۱ صبحه دیگه! تازه وی پی انم دارم

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به امین
14 بهمن 1402

سلام شاید ساعت سیستم شما دقیق نیست از بخش تنظیمات ساعت سیستم Update Live رو بزنید که به صورت اینترنتی ساعتتون تنظیم بشه. احتمالا مشکلتون حل میشه.

امین
18 آبان 1402

سلام من میخواستم روی یک سیستم دیگه با اکانتم وارد بشم، ازم احراز هویت با تست هوش تصویری آورد. وقتی همه سوالاتش رو جواب دادم، پیام داد که اشتباه وارد کردی (در حالی که درست بود!) و بعد بارها و بارها مجددا جواب تست رو دادم اما بازم اجازه ورود نداد. مشکل از کجاست؟؟؟

مریم
17 مهر 1402

سلام.من ارور شماره 8 رو گرفتم اما بیشتر از یک ماهه که هیچ پیام رد و بدل نشده.

Mahan
7 مهر 1402

سلام ثبت‌نام کردم داخل ربات وقتی سوالی می‌پرسم یا متنی ازش می‌خوام پیامو کامل نمی‌نویسه ممنون میشم راهنمایی کنید

وب گیفت
پشتیبانی
در پاسخ به Mahan
13 مهر 1402

سلام نسخه رایگان به این شکل هست و برای امکانات بالاتر باید نسخه ویژه تهیه کنید.

رویا
28 تیر 1402

با سلام و روز بخیر من امروز با این پیغام روبرو شدم وقتی که خواستم از چت جی پی تی استفاده کنم You've reached the daily free message limit. Talk to Assistant instead

Omid
پشتیبانی
در پاسخ به رویا
5 شهریور 1402

سلام و روز بخیر؛ متأسفم که با این مشکل مواجه شدید. پیغامی که دریافت کردید به این معنی است که شما روزانه‌ی حداکثر تعداد پیام رایگان را استفاده کرده‌اید. این محدودیت به منظور حفظ تعادل و استفاده عادلانه از منابع سرور از سوی ChatPGT تعیین شده است. در صورتی که نیاز به استفاده از چت جی پی تی دارید و می‌خواهید محدودیت روزانه را برداشت کنید، می‌توانید از نسخه پرداختی چت جی پی تی پلاس استفاده کنید که امکانات ویژه‌تری ارائه می‌دهد.

خواندن ادامه‌ی دیدگاه‌ها
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد