فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آشنایی با رقیب های چت جی پی تی
چت جی پی تی

آشنایی با رقیب های چت جی پی تی

مهدی داوری
انتشار در 10 اسفند 1401

موفقیت بزرگ چت جی پی تی، چت بات هوش مصنوعی که توسط شرکت آمریکایی اوپن آی ای (OpenAI) معرفی شد، آن هم در مدت زمان کوتاه، باعث هجوم زیاد شرکت های بزرگ فناوری و استارتاپ ها برای عرضه چت بات های AI به بازار شد.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که کاربران مطرح می‌کنند این است که چه سرویس های مشابه ChatGPT وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کرد؟. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با رقیب های چت جی پی تی آشنا کرده و در مورد این سرویس‌های مشابه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

معرفی رقیب های چت جی پی تی

اگر چه چت بات ChatGPT به نحوی است که بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد، اما این ربات دارای محدودیت‌ها و مشکلات بسیار زیادی دارد. در چنین شرایطی می‌توانید به سراغ سرویس های مشابه ChatGPT آمده و از این سرویس‌ها برای حل مشکلات خود استفاده کنید. اگر بخواهیم شما را با برخی از رقبا هوش مصنوعی چت جی پی تی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

که در ادامه به معرفی هر یک از این سرویس های هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

YouChat یکی از رقیب های چت جی پی تی است که بیشتر از آن که یک چت بات باشد، به‌عنوان یک موتور جستجو عمل می‌کند.

۱) YouChat

YouChat یکی از رقیب های چت جی پی تی است که بیشتر از آن که یک چت بات باشد، به‌عنوان یک موتور جستجو عمل می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این ربات نتایج جستجو را به مدل‌های مختلف دسته‌بندی و سفارش سازی کنید. به تازگی این ربات برای پاسخ‌دهی به سؤالات از مدل زبانی GPT-3 که توسط شرکت OpenAI ساخته شده و در ربات چت جی پی تی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که ربات YouChat دارد این است که داده‌هایی که از آن برای پاسخ‌دهی به سؤالات استفاده می‌کند، برخلاف ChatGPT تنها به داده‌های تا سال 2021 محدود نمی‌شود. به همین دلیل است که دانش این ربات چندین بار به‌روز می‌شود تا مطمئن شوید که آخرین اطلاعات را از طریق یو چت دریافت می‌کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ربات YouChat دارد این است که بر خلاف ربات پاسخگو چت جی پی تی، این ربات پس از پرسیدن سوال تلاش می‌کند تا پاسخ‌های جامعی را با مثال ارائه می‌دهد تا مطالب جامعیت بیشتری داشته باشد. همچنین ربات YouChat دارای چند بخش دیگر به نام‌های YouWrite و YouImagine است.

اگر بخواهیم شما را با این بخش‌ها آشنا کنیم باید گفت که در قسمت YouWrite این ربات شما می‌توانید از آن بخواهید تا مقاله، پست‌های وبلاگ، ایمیل و… بنویسد. حتی این امکان برای شما وجود دارد تا به این ربات بگویید که برای نوشتن محتواها از چه نوع لحنی استفاده کند. همچنین در صورتی که به سراغ بخش YouImagine بیایید، می‌توانید از این ربات بخواهید تا تصویری را برای شما با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنید.

تصویر ایجاد شده احتمالاً آن‌طور که انتظار دارید به نظر نمی‌رسد و گاهی اوقات ممکن است نسبتاً ضعیف باشد. اگر بخواهیم در مورد محدودیت‌های این ربات نیز صحبت کنیم باید گفت که در بخش YouWrite شما می‌توانید به‌صورت روزانه 10 محتوا به‌صورت رایگان دریافت کنید. البته می‌توانید با خرید اشتراک پریمیوم این ربات، حداکثر 1000 نوشته جدید دریافت کنید. به‌صورت کلی از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های این ربات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

و همچنین پردازش سریع اطلاعات و نتایج از ویژگی های کلیدی این چت بات است.

ربات Rytr یکی از رقیب های چت جی پی تی محسوب می‌شوند.

۲) Rytr

اگر از ربات ChatGPT برای نوشتن محتوا استفاده می‌کنید با این حال قصد دارید تا توضیحات مفصل‌تری دریافت کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا به جای این ربات، به سراغ Rytr آمده و از این ربات استفاده کنید. به منظور بررسی و معرفی ربات Rytr باید گفت که این ربات درست مشابه با چت بات ChatGPT به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به طور خودکار مطالبی برای پست‌های وبلاگ، مقاله‌ها، ایمیل‌ها و… ایجاد کنید.

این ابزار به نحوی است که می‌تواند به 30 زبان زنده دنیا پاسخ دهد. همچنین این ربات توانایی آن را دارد تا بتواند محتواها را با 20 لحن مختلف بنویسد. با وجود این که تلاش شده تا این ربات قدرت بالایی در نوشتار داشته باشد، با این حال این ربات بی‌نقص نخواهد بود، اما می‌تواند به شما برای نوشتن محتواها کمک کند. از سوی دیگر شما می‌توانید از این ربات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع‌های مختلف و دریافت اطلاعات جدید استفاده کنید.

همچنین در صورتی که پس از دریافت نتیجه، به پاسخ خود نرسید، می‌توانید از این ربات بخواهید تا به شکل دقیق‌تری به سؤال شما پاسخ دهد. در مدل رایگان این ربات، شما می‌توانید 10 هزار کلمه در ماه تولید کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید تا به شکل نامحدود از ربات Rytr به‌عنوان رقیب های چت بات ChatGPT استفاده کنید، می‌توانید به سراغ اشتراک پولی این سرویس بیایید. به منظور بررسی امکانات و ویژگی‌هایی که ربات Rytr دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این ویژگی‌های جذاب باعث شده تا شما بتوانید به جای ربات چت جی پی تی به سراغ Rytr آمده و از آن به‌عنوان یکی از سرویس های مشابه ChatGPT استفاده کنید.

۳) Chatsonic

Chatsonic یکی از رقیب های چت GPT است که برای بسیاری از افراد آن را به‌عنوان رقیب قدرتمند این چت بات معروف می‌شناسند. اساساً Chatsonic به نحوی است که می‌توانید از آن مثل هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کنید.  البته ویژگی برجسته‌ای که Chatsonic به‌عنوان یکی از رقبا چت بات ChatGPT دارد این است که این ربات قابلیت یکپارچه‌سازی اطلاعات خود با جستجو در گوگل را دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا در صورت استفاده از این ربات، بتوانید به آخرین و جدیدترین اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

همچنین یکی از ویژگی‌های جذابی که ربات Chatsonic دارد این است که شما می‌توانید لحن آن را مشخص کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید مشخص کنید که Chatsonic مثل یک شاعر، حسابدار، فیلسوف، مصاحبه‌گر، استندآپ کمدین یا منتور به سوالات پاسخ دهد.

مشابه YouChat، در ابتدا اگر سؤالی از این ربات بپرسید، پاسخ‌های Chatsonic مختصر و با جزئیات محدود هستند. با این حال، اگر پاسخ دریافتی برای شما رضایت‌بخش نبود، همیشه می‌توانید جزئیات بیشتری را از این ربات بپرسید. Chatsonic نیز به نحوی است که می‌توانید از آن برای تولید تصاویر با کمک هوش مصنوعی استفاده کنید.

ویژگی جذاب دیگری که این سرویس دارد، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی است. در واقع شما می‌توانید سؤالات خود را به‌صورت صوتی از این ربات بپرسید و به دلیل آن که این ربات از فناوری text2speech پشتیبانی می‌کند، صحبت‌های شما به‌سرعت تبدیل به متن می‌شود.

به منظور استفاده از این ربات باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید روزانه 25 سؤال از این ربات به‌صورت رایگان دریافت کنید. البته می‌توانید با خرید اشتراک‌های پریمیوم این محدودیت‌ها را از بین ببرید.

در راستای بررسی امکانات و ویژگی‌های ربات Chatsonic می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این ویژگی‌های جذابی که ربات Chatsonic دارد باعث شده تا بسیاری از افرادی که قصد دارند تا به سراغ سرویس های مشابه بات چت جی پی تی بیایند، می‌توانند از این ربات استفاده کنند.

GPT-3 Playground نسخه قدیمی از ربات ChatGPT است که توسط شرکت OpenAI تولید شده است.

۴) GPT-3 Playground

GPT-3 Playground نسخه قدیمی از ربات ChatGPT است که توسط شرکت OpenAI تولید شده است. البته شرکت OpenAI به‌اندازه کافی این ربات را تبلیغ نکرد. قبل از آن که ربات ChatGPT در دسترس قرار بگیرد، کاربران می‌توانستند به‌صورت رایگان از این ربات استفاده کنند. با این حال، رابط کاربری آن کمی متفاوت است ولی تمام کاربرد های چت جی پی تی را دارا است.

یکی از مواردی که به منظور استفاده از ربات GPT-3 Playground به‌عنوان رقیب های چت جی پی تی باید به آن توجه داشته باشید این است که این ربات اطلاعات مشابه بات AI چت جی پی تی را ارائه می‌دهد، اما رفتار و لحن آن در هنگام مکالمه بسیار متفاوت‌تر از این ربات است. این ربات تلاش می‌کند تا بدون محدودیت به همه سوالات پاسخ دهد؛ حتی ممکن است اطلاعاتی که از این ربات دریافت می‌کنید اشتباه باشد و این ربات شما را فریب دهد.

اگر به دلیل یک چت بات با آزادی بیان بیشتری دهید، پیشنهاد ما این است که به سراغ این ربات به‌عنوان یکی از برترین رقبا چت جی پی تی بیایید و از آن استفاده کنید. همچنین این ربات به نحوی است که می‌تواند سؤالات شما را به‌صورت خودکار، تکمیل کند و جملات شما را تصحیح کند تا مقصودتان را بهتر درک کرده و بر اساس آن به سؤالات شما پاسخ دهد.

در هنگام ثبت‌نام در این ربات به شما توکن‌هایی داده می‌شود تا بتوانید با استفاده از این توکن‌ها از این ربات‌ها استفاده کنید. البته پس از اتمام توکن‌ها، نیاز است تا برای استفاده از این سرویس، اقدام به پرداخت هزینه کنید.

در راستای بررسی امکانات و ویژگی‌های این ربات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که قصد دارید تا ببینید که در ابتدا ربات ChatGPT به چه نحوی بوده و چه عملکردی داشته، می‌توانید از ربات GPT-3 Playground استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با سرویس های مشابه ChatGPT آشنا کرده و در مورد برخی از بهترین ربات‌های جایگزین چت جی پی تی توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. ChatGPT قطعاً به نحوی است که می‌توانید از آن برای پاسخ‌دهی به سوالات خود استفاده کنید، با این حال استفاده از رقبا چت جی پی تی نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید محدودیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT را دور بزنید. به‌عنوان مثال YouChat عملکرد بسیار نزدیکی نسبت به ربات چت جی پی تی دارد و استفاده از آن رایگان است؛ همچنین ربات GPT-3 Playground پاسخ‌های جالبی را به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید جواب‌های جالب‌تری از آن دریافت کنید.

منبع: geekflare.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 13 اسفند 1401

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما


YouChat ،Rytr ،Chatsonic و GPT-3 Playground از بهترین سرویس‌های مشابه چت جی پی تی هستند.


ربات YouChat به‌عنوان یکی از رقیب های چت جی پی تی از آخرین اطلاعات استفاده می‌کند. همچنین این ربات امکان تولید تصویر هوش مصنوعی، بخش اختصاصی برای نوشتن مقاله و پست و همچنین پردازش سریع اطلاعات و نتایج است.


GPT-3 Playground رباتی است که شرکت OpenAI پیش از راه‌اندازی ChatGPT آن را معرفی کرد. این ربات عملکردی مشابه چت جی پی تی دارند.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد