فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
چت جی پی تی پلاس چیست؟
چت جی پی تی

چت جی پی تی پلاس چیست؟

مهدی داوری
انتشار در 8 اسفند 1401

چت جی پی تی یک چت بات است که توسط شرکت OpenAI ساخته شده است. این ربات که هوش مصنوعی دارد به‌سرعت در اینترنت محبوب شده و این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند از این ربات سؤالات خود را پرسیده و در عرض چند ثانیه جواب سوال خود را دریافت کنند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چت جی پی تی برای عموم رایگان است و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنید. البته OpenAI (اوپن ای‌آی) نسخه پرمیوم چت جی پی تی را نیز معرفی کرده است. این نسخه پرمیوم که با نام چت جی پی تی پلاس شناخته می‌شود امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا شما را با نسخه پولی ChatGPT آشنا کرده و در بیان کنیم که قابلیت‌های چت جی پی تی پلاس نسبت به نسخه رایگان چیست؟ به منظور پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

بررسی چت جی پی تی پرمیوم

چت جی پی تی پلاس چیست؟

اگر بخواهیم شما را با سرویس چت جی پی تی پلاس آشنا کرده و در مورد قابلیت‌های چت جی پی تی پرمیوم توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که این نسخه پریمیوم و پیشرفته باعث می‌شود تا شما بتوانید با سرعت بیشتر و کمترین اختلال از آن استفاده کنید. به واسطه محبوبیت فوق‌العاده‌ای که در ماه‌های اخیر ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی پیدا کرده است، در برخی از ساعات هزاران درخواست برای این ربات ارسال می‌شود.

ارسال حجم بالا درخواست باعث بروز مشکل و اختلال در عملکرد برنامه چت جی پی تی می‌شود و این ربات برای جلوگیری از بروز این مشکل درخواست برخی از کاربران را پاسخ نمی‌دهد. در چنین شرایطی اگر قصد دارید تا در هر زمان و بدون محدودیت از چت جی پی تی استفاده می‌کنید، می‌توانید به سراغ نسخه پولی این سرویس آمده و نسخه پرمیوم چت جی پی تی را خریداری کنید.

ویژگی مهم دیگری که نسخه پریمیوم چت جی پی تی دارد این است که کاربرانی که عضو این سرویس هستند می‌توانند پاسخ‌های خود را به شکل سریع‌تری از این ربات دریافت کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های چت جی پی تی پرمیوم این است که کاربرانی که اشتراک پلاس این سرویس را دارند، در صورتی که ویژگی و قابلیت‌های جدیدی از سوی شرکت OpenAI به این ربات اضافه شود، به‌عنوان اولین نفرات به این امکانات دسترسی پیدا خواهند کرد. 

تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تا افرادی که قصد دارند تا برای انجام کارهای مختلف از این ربات به‌صورت روزمره استفاده کنند، اقدام به خرید نسخه پولی ربات چت جی پی تی کنند.

البته موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که با خرید اشتراک پولی این ربات هوش مصنوعی، هیچ تغییری در پاسخ‌هایی که از این ربات دریافت می‌کنید به وجود نمی‌آید. در واقع کیفیت و دقت پاسخ‌هایی که کاربران نسخه پرمیوم چت جی پی تی دریافت می‌کنند، هیچ تفاوتی با پاسخ‌های کاربران رایگان نخواهد داشت.

البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شرکت OpenAI قرار است تا این شرکت از مدل ChatGPT-4 به جای GPT-3 برای چت بات خود استفاده کند. مجموعه OpenAI ادعا می‌کند که این ارتقا قرار است یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل قبلی باشد و در سال 2023 راه‌اندازی شود. اگر چه هنوز اطلاعیه رسمی از سوی شرکت اوپن ای آی منتشر نشده است؛ اما این امکان وجود دارد که OpenAI مدل زبان بهبودیافته ChatGPT-4 را تنها برای کاربران پولی ارائه دهد.

امکانات چت جی پی تی پلاس توضیحات
دسترسی عمومی به چت جی پی تی حتی در اوج مصرف سرویس، شما به ChatGPT دسترسی دارید.
زمان پاسخگویی سریع به نسبت نسخه معمولی شما با سرعت بیشتری جواب خود را دریافت می‌کنید.
دسترسی به ویژگی های جدید کاربران نسخه پرمیوم نسبت به سایر کاربران، زودتر به امکانات و کاربردهای ChatGPT دسترسی دارند.

قیمت چت جی پی تی پلاس ماهانه ۲۰ دلار است.

قیمت ChatGPT Plus چقدر است؟

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در مورد نسخه پولی بات چت جی پی تی باید بدانید این است که ChatGPT پلاس در حال حاضر با قیمت 20 دلار در ماه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این سرویس تنها برای کاربرانی فعال است که در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند. البته به‌صورت کلی کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها مجبور هستند تا با آی پی یک کشور دیگر، وارد این چت بات شوند و شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده IP، کشور اکانت خود را به آمریکا تغییر داده و از این طریق از نسخه پرمیوم چت جی پی تی استفاده کنید.

همچنین نکته مهمی که باید بدانید این است که شرکت OpenAI قصد دارد تا در آینده امکان استفاده از نسخه ChatGPT Plus را به خارج از ایالات متحده ببرد تا کاربران سایر کشورها بتوانند از این سرویس استفاده کنند. برخی از شایعات صورت گرفته بیانگر آن است که شرکت اوپن ای آی قصد دارد تا پس از آمریکا امکان استفاده از نسخه پولی Chat GPT را برای کاربرانی که در کشور امارات زندگی می‌کند فراهم کند.

همچنین این شایعات بیان می‌کنند که قرار نیست تا قیمت نسخه پرمیوم چت جی پی تی در کشور امارات افزایش یا کاهش پیدا کند و با همان قیمت 20 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با وجود ارائه نسخه پولی برای ربات ChatGPT، همچنان نسخه رایگان این چت بات همچنان پابرجا است و شما می‌توانید به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه از این ربات استفاده کنید.

دلیل معرفی ChatGPT Plus توسط شرکت اوپن آی ای

چرا OpenAI نسخه پولی ChatGPT را معرفی کرد؟

اگر بخواهیم در مورد چرایی راه اندازی نسخه پولی چت جی پی تی توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که هزینه ‌های:

و غیره بسیار بالا است. برخی برآوردها نشانه می‌دهد که شرکت اوپن آی ای به‌صورت روزانه بین 100,000 دلار و 3 میلیون دلار در ماه برای هزینه ‌های جاری چت جی پی تی پرداخت می‌کند. در چنین شرایطی ارائه اشتراک پریمیوم از سوی این شرکت با هدف پوشش این هزینه ‌ها صورت گرفته است.

جمع بندی

در این مطلب از سایت وب گیفت شما را با ChatGPT Plus آشنا کرده و در مورد قابلیت های چت جی پی تی پلاس، اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب باعث می‌شود تا بتوانید دید کاملی در مورد این ربات داشته باشید.

منبع: trustedreviews.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 27 اسفند 1401

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما


نسخه پولی هوش مصنوعی چت جی پی تی، اشتراکی است که از طریق آن می‌توانید بدون محدودیت از ربات چت جی پی تی استفاده کنید.


هزینه اشتراک پولی برنامه ChatGPT به اندازه 20 دلار در ماه است و در حال حاضر تنها کاربران آمریکایی می‌توانند به این نسخه دسترسی پیدا کنند.


دسترسی به ربات حتی در زمان ‌های شلوغی، دسترسی سریع به پاسخ ‌ها و دسترسی به ویژگی ‌های جدید چت جی پی تی از مهمترین قابلیت های چت جی پی تی پرمیوم است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد