فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش چت جی پی تی
چت جی پی تی

آموزش چت جی پی تی

مهدی داوری
انتشار در 5 اسفند 1401

ChatGPT یک چت‌بات جذاب و هوش مصنوعی قدرتمندی است که به‌عنوان آخرین و جدیدترین محصول شرکت OpenAI تولید شده است. این ربات و چت‌بات هوشمند در ماه‌های اخیر به شکل قابل‌توجهی محبوب شده است و بسیاری از کاربران از آن استفاده کرده‌اند.

در این بین یکی از سؤالات مهمی که مطرح می‌شود این است که شیوه استفاده از ChatGPT چگونه است و این ربات چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد؟ به منظور پاسخ به این سؤال با ما در سایت وب گیفت همراه باشید تا نگاهی به آموزش چت جی پی تی انداخته و بیان کنیم که به چه نحوی می‌توانید از این ربات برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

آموزش چت جی پی تی

آموزش استفاده از چت جی پی تی

اگر بخواهیم شما را با راهنمای ربات جی پی تی آشنا کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که کمپانی OpenAI به‌عنوان تولیدکننده ChatGPT تمام تلاش خود را کرده تا استفاده از این چت‌بات را به راحت‌ترین شکل ممکن کند.

این ویژگی باعث می‌شود تا همه افراد بتوانند درست مثل صحبت کردن با یک انسان دیگر، با چت جی پی تی حرف زده و سؤالات خود را از این ربات بپرسند. پس از اشاره به این نکته به منظور بررسی شیوه استفاده از ChatGPT می‌توان به مراحل زیر اشاره کرد:

شیوه ساخت اکانت چت جی پی تی

۱) ایجاد یک حساب OpenAI

در صورتی که قصد دارید تا به ربات ChatGPT دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید، به منظور دسترسی به این ربات نیاز است تا در گام اول وارد وب سایت chat.OpenAi.com شوید. سپس باید با استفاده از یک ایمیل و یک شماره موبایل معتبر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری کرده و در این وب سایت ثبت‌نام کنید.

البته موضوع مهمی که در راستای نحوه استفاده از چت جی پی تی باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌های چت جی پی تی، کاربران برخی از کشورها نمی‌توانند از این ربات استفاده کنند. در حال حاضر مجموعه OpenAI دسترسی به این ربات را برای کاربران کشورهای ایران، روسیه، ونزوئلا و کره شمالی تحریم کرده است.

به همین دلیل است که برای ورود و دسترسی به ربات ChatGPT نیاز است تا یک شماره معتبر از کشورهای دیگر داشته باشید تا بتوانید یک حساب کاربری در وب سایت OpenAI ایجاد کرده و سپس از این ربات استفاده کنید.

قبول کردن شرایط و قوانین ربات ChatGPT

۲) قبول کردن شرایط و قوانین ربات ChatGPT

در صورتی که ایمیل و شماره معتبری برای ساخت ربات چت جی پی تی ارائه دهید و حساب شما ساخته شود، پس از ورود به حساب OpenAI خود باید شرایط و قوانین ربات ChatGPT را مطالعه کرده و روی گزینه Next کلیک کنید. پس از بررسی تمام بخش قوانین این ربات، باید روی Done کلیک کنید.

پنل پرسش سوال از چت جی پی تی

۳) پرسش سؤال از هوش مصنوعی ChatGPT

پس از آن که قوانین و مقررات ربات چت جی پی تی را مطالعه و آن را تایید کردید، حال می‌توانید از این ربات استفاده کنید. در راستای بررسی شیوه استفاده از ChatGPT باید گفت که پس از وارد شدن به این ربات، می‌توانید سؤالات و درخواست‌های خود را از ChatGPT بپرسید.

به منظور انجام این کار تنها کافی است تا سؤال و پرسش خود را در نوار متنی در پایین صفحه تایپ کنید. پس از تایپ کردن پرس نیاز است تا دکمه Enter را فشار دهید. پس از انجام این کار، ربات چت جی پی تی شروع به بررسی پرسش شما کرده و پس از گذشت چند لحظه، پاسخ‌های مفیدی به شما ارائه می‌شود و می‌توانید از این پاسخ‌ها استفاده کنید.

شیوه پرسیدن سوال از ChatGPT

چگونه از ربات چت جی پی تی سؤال بپرسیم؟

یکی از مواردی که به منظور بررسی آموزش چت جی پی تی باید به آن توجه داشته باشید، نحوه پرسیدن سؤال از این ربات است. در راستای بررسی این مسئله باید گفت که ربات ChatGPT به نحوی ساخته شده است که می‌تواند زبان طبیعی را درک کرده و پاسخ‌های مناسبی را به شما ارائه دهید.

در واقع برای پرسیدن سؤال از این ربات تنها کافی است تا مثل پرسیدن سؤال از یک انسان، پرسش خود را با چت جی پی تی در میان بگذارید تا بتوانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید سؤالات ساده‌ای که امکان پرسش از آن گوگل وجود دارد را از این ربات بپرسید. به‌عنوان مثال می‌توانید عبارت What is quantum physics را تایپ کنید. با پرسیدن این سؤال، ربات چت جی پی تی به‌صورت ساده تلاش می‌کند تا مفهوم فیزیک کوانتوم را به شما ارائه دهد.

از سوی دیگر اما در راستای بررسی راهنمای ربات جی پی تی باید به این نکته توجه کنید که این چت‌بات می‌تواند سؤالاتی را پاسخ دهد که پیچیده‌تر بوده و گوگل نمی‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از این ربات بپرسید Write a rap song about a dog یعنی یک شعر رپ در مورد یک سگ برای من بنویس. پس از پرسیدن این سؤال در کمال تعجب، این ربات می‌تواند یک شعر جدید برای شما بنویسد. در واقع این ویژگی‌ها و پاسخ‌های جذاب است که باعث شده تا این ربات محبوبیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران به دست بیاورد.

سوالات قابل پرسش از چت جی پی تی

هوش مصنوعی ChatGPT به چه سوالاتی پاسخ می‌دهد؟

پس از بررسی نحوه استفاده از دستیار مجازی ChatGPT حال نیاز است تا در مورد این ربات و شیوه استفاده از ChatGPT توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. قابلیت‌ها و قدرت مدل زبانی ChatGPT به قدری زیاد است که تنها عامل محدودکننده برای شما به منظور استفاده از این ربات تخیلتان است. برای مثال می‌توان موضوعات زیر را از ربات پاسخگوی ChatGPT پرسید:

به طور کلی کاربرد های هوش مصنوعی چت جی پی تی بسیار زیاد است و به هر میزانی که سؤالاتی که می‌پرسید جزئیات بیشتری داشته باشد، پاسخ‌های دقیق‌تری دریافت خواهید کرد.

یکی از چالش‌ها و ابهاماتی که کاربران در هنگام بررسی آموزش استفاده از چت جی پی تی دارند این است که آیا پاسخ‌های ChatGPT به سؤالات مشابه یکتا است تا همه پاسخ یکسان دریافت می‌کنند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که وقتی افراد مختلف دقیقاً یک سؤال را از چت جی پی تی می‌پرسند، پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنند تقریباً یکسان است.

یکی از موضوعات مهمی که در راستای بررسی راهنمای ربات جی پی تی باید به آن توجه داشته باشید این است که ChatGPT هنوز یک چت‌بات 100% نیست و می‌تواند حتی اطلاعات نادرست را به شما ارائه دهد، بنابراین مهم است که پس از دریافت اطلاعات از این ربات، دوباره پاسخ را بررسی کنید.

ربات چت جی پی تی رایگان است و تنها برای نسخه پرمیوم باید هزینه پرداخت کنید.

هزینه استفاده از چت GPT چقدر است؟

موضوع دیگری که به منظور بررسی آموزش چت جی پی تی باید به آن توجه کنید این است که در حال حاضر شرکت OpenAI این ربات و چت‌بات را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. به همین دلیل افراد می‌توانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که شرکت OpenAI اخیراً نسخه پولی و پریمیومی با نام ChatGPT Plus ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند با پرداخت 20 دلار در ماه، به‌صورت نامحدود به این ربات دسترسی پیدا کرده، پاسخ‌های سریع‌تری دریافت کرده و همچنین در هنگام اضافه شدن ویژگی‌های جدید، سریع‌تر به آن دسترسی پیدا کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به آموزش استفاده از چت جی پی تی انداخته و بیان کردیم که چگونه می‌توانید از این ربات استفاده کنید. توجه به موارد گفته شده در این مطلب از سایت وب گیفت به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل درست از ربات ChatGPT برای پاسخ دادن به سؤالات خود استفاده کنید. همچنین در این مطلب تلاش کردیم تا به برخی از ابهامات شما در مورد این ربات پاسخ دهیم تا بتوانید با دانش کافی از این چت بات قدرتمند استفاده کنید.

منبع: zdnet.com

تاریخ آخرین به روزرسانی: 20 شهریور 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

وارد سایت chat.OpenAi.com شوید و از طریق Log in و یا Sign up عضو این وب سایت شوید. سپس می‌توانید در کادر پایین صفحه، سؤال خود را از این ربات بپرسید.

به دلیل تحریم‌ها، شما نمی‌توانید از طریق شماره موبایل ایرانی، اقدام به ساخت اکانت ChatGPT کنید. به همین دلیل می‌توانید با شماره‌های مجازی خارج از کشور اکانت خود را ایجاد کنید.

بله شما می‌توانید در حال حاضر بدون پرداخت هزینه از ربات چت جی پی تی استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد