فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
فرق پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم
پلی استیشن

فرق پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم

مهدی داوری
انتشار در 29 فروردین 1402

یکی از سرویس‌های اشتراکی جدیدی که توسط شرکت سونی برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 ساخته شده، سرویس پلی استیشن پلاس است. یکی از نکات مهمی که در مورد این سرویس اشتراکی باید به آن توجه داشته باشید این است که سرویس پلاس در رقابت با پلتفرم ایکس باکس گیم پس ساخته شده است. البته مهم ترین ویژگی که سرویس پلی استیشن پلاس دارد این است که شاهد انواع پلی استیشن پلاس هستیم و شما می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود به سراغ پلن مناسب آمده و عضو این سرویس شوید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا نگاهی به تفاوت پلی استیشن پلاس Premium و Extra انداخته و در مورد فرق پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

پلی استیشن پلاس پرمیوم

پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست؟

یکی از پلن‌های سرویس پلی استیشن پلاس، پلن پرمیوم است. به منظور بررسی مقایسه پلاس اکسترا و پرمیوم نیاز است تا نگاهی به ویژگی‌های اشتراک پرمیوم پلاس انداخته و در مورد آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. پلن پلی استیشن پلاس پرمیوم بالاترین و بهترین سطح اشتراک پلی استیشن پلاس است.

در صورتی که قصد دارید تا اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم را خریداری کنید، نیاز است تا 17.99 دلار یا 13.49 پوند در ماه پرداخت کنید. البته در صورتی که اقدام به خرید اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم ۱۲ ماهه کنید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، چرا که با انجام این کار مبلغی که باید پرداخت کنید در سال 119.99 دلار یا 99.991 پوند می‌شود. از مهم‌ترین مزایا پلی استیشن پلاس پرمیوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در بخش‌های بعدی نگاهی به سایر پلن‌ها انداخته و شما را با فرق پلاس اکسترا و پرمیوم آشنا خواهیم کرد.

پلی استیشن پلاس اکسترا

پلی استیشن پلاس اکسترا چیست؟

یکی از پلن‌های مقرون‌به‌صرفه و مناسبی که سرویس پلی استیشن پلاس دارد، پلن اکسترا پلاس است. این پلن برای افرادی مناسب است که قصد دارند تا به بخش قابل‌توجهی از ویژگی‌های سرویس پلی استیشن پلاس دسترسی پیدا کرده و درعین‌حال مبلغ زیادی نیز پرداخت کنند. نکته مهمی که در مورد پلی استیشن پلاس اکسترا باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه خرید پلی استیشن پلاس اکسترا، 14.99 دلار در ماه است. این در برابر قیمت پلی استیشن پلاس پرمیوم بسیار کمتر بوده و همچنین بخش قابل‌توجهی از مزایا پرمیوم را دارد. از مهم‌ترین مزایا پلی استیشن پلاس Extra می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در واقع می‌توان گفت که پلی استیشن پلاس اکسترا گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد دارند تا به بازی‌های سرویس پلی استیشن پلاس دسترسی پیدا کنند.

تفاوت پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم

فرق پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم چیست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که گیمرهای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 مطرح می‌کنند این است که فرق پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم چیست؟ اگر بخواهیم به بررسی تفاوت پلی استیشن پلاس Premium و Extra پرداخته و به مقایسه پلاس اکسترا و پرمیوم بپردازیم باید گفت که پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم دو سطح از سه سطح موجود در سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس است.

شباهتی که بین این دو سرویس وجود دارد این است که هر دو شامل مزایایی چون امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت چند نفره و آنلاین، دسترسی به بازی‌های رایگان به‌صورت ماهانه، دسترسی به تخفیف‌های انحصاری و همچنین امکان دانلود بازی‌های موجود در کاتالوگ پلی استیشن پلاس در پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 می‌شود.

در این بین اما مهم‌ترین تفاوت پلی استیشن پلاس Premium و Extra این است که در سطح پرمیوم این سرویس اشتراکی شاهد نزدیک به 300 بازی اضافی هستیم. این بازی‌ها عنوان برتری هستند که در گذشته برای کنسول‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن 2، پلی استیشن 1 و PSP منتشر شده است.

موضوع دیگری که به‌عنوان فرق پلاس اکسترا و پرمیوم باید به آن توجه داشته باشید این است که مشترکین پلن پرمیوم به حالت کلود استریمینگ نیز دسترسی خواهند داشت. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید برخی از بازی‌ها را بدون دانلود و تنها از طریق اینترنت بر روی کنسول‌ها و کامپیوتر خود استریم کرده و به این صورت این عناوین را تجربه کنید. البته نباید از این موضوع غافل شد که برای استفاده از این سرویس نیاز است تا سرعت اینترنت قابل‌توجهی داشته باشید.

ویژگی ها پلی استیشن پلاس Premium پلی استیشن پلاس Extra
تعداد بازی‌های رایگان 2 بازی در ماه 3 بازی در ماه
تخفیفات ویژه برای خرید بازی‌ها نیم بها در فروشگاه PS نیم بها در فروشگاه PS
دسترسی به نسخه‌های بتا و پیش نمایش بله بله
دسترسی به بازی‌های چند نفره آنلاین بله بله
قابلیت دانلود بازی‌های اضافی بله بله
قابلیت بازی‌های PS2 و PS3 ندارد ندارد
قیمت ماهیانه بالغ بر ۱۱٫۹۹ دلار بالغ بر ۲۴٫۹۹ دلار

در نهایت نیز آخرین فرق پلن پرمیوم و اکسترا در قیمت‌گذاری این اشتراک‌ها است. برای عضویت در سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا نیاز است تا 15 دلار در ماه، 40 دلار در هر سه ماه یا 100 دلار به‌صورت سالیانه پرداخت کنید. این در حالی است که اگر قصد دارید تا عضو سرویس پلی استیشن پلاس پرمیوم شوید باید 20 دلار در ماه، 50 دلار در هر سه ماهه یا 120 دلار به‌صورت سالیانه پرداخت کنید.

پلاس اکسترا بهتر است یا پرمیوم؟

پلاس اکسترا بهتر است یا پرمیوم؟

پس از مقایسه پلاس اکسترا و پرمیوم یکی از سؤالات مهمی که گیمرهای کنسول‌های سونی مطرح می‌کنند این است که از بین پلن‌های مختلف سرویس پلی استیشن پلاس، اکسترا بهتر است یا پرمیوم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این مسئله به نیاز و سلیقه شما وابسته است. به‌صورت کلی امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت کلود با توجه به وضعیت اینترنت در داخل کشور تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل شما نمی‌توانید در داخل کشور از این ویژگی پلی استیشن پلاس پرمیوم استفاده کنید.

 از سوی دیگر اما اگر قصد دارید تا به بازی‌های کلاسیک کنسول‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن 2، پلی استیشن 1 و PSP درستی پیدا کنید، نیاز است تا اشتراک پرمیوم را خریداری کنید؛ اما اگر علاقه‌ای به عناوین کلاسیک ندارید و تنها دوست دارید تا به بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به سراغ پلن پلی استیشن اکسترا آمده و اشتراک آن را خریداری کنید.

جمع‌بندی

در دنیای بازی‌های ویدئویی، پلی استیشن یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی محسوب می‌شود. پلی استیشن پلاس نیز به عنوان یک سرویس اشتراکی ارائه شده است که به کاربران این کنسول امکان دسترسی به بازی‌های رایگان و تخفیفات ویژه را می‌دهد. در این مطلب از سایت وب گیفت نگاهی به فرق پلی استیشن پلاس اکسترا و پرمیوم انداخته و تلاش کردیم تا در مورد تفاوت پلی استیشن پلاس Premium و Extra توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. با بررسی این مطلب می‌توانید دید قابل‌توجهی نسبت به مقایسه پلاس اکسترا و پرمیوم به دست بیاورید و با آگاهی کامل اشتراک این سرویس را خریداری کنید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

پلی استیشن پلاس یک سرویس اشتراکی جدید است که توسط شرکت سونی برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 ساخته شده است.

برای عضویت در سرویس پلی استیشن پلاس می‌توانید یکی از اشتراک‌های اسنشیال، اکسترا یا پرمیوم را خریداری کنید.

کامل‌ترین اشتراک این سرویس، پلن پرمیوم است که با عضویت در آن در کنار دسترسی به تمامی ویژگی‌های پلن‌های اسنشیال و اکسترا، می‌توانید به صدها بازی کلاسیک کنسول‌های پلی استیشن دسترسی پیدا کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد