فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
آموزش استیم؛ راهنمای کامل استفاده از Steam
استیم

آموزش استیم؛ راهنمای کامل استفاده از Steam

مهدی داوری
انتشار در 19 اسفند 1401

فروشگاه اینترنتی و آنلاین استیم یکی از فروشگاه‌هایی است که می‌توانید از طریق آن اقدام به خرید بازی به‌صورت دیجیتالی کرده و از این طریق بازی‌های اصل و اورجینال را خریداری کنید. در فروشگاه استیم میلیون‌ها بازی مختلف وجود دارد و شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود بر روی PC را از طریق استیم خریداری کرده و این عناوین را تجربه کنید.

در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا به بررسی آموزش استیم پرداخته و در مورد نحوه ی استفاده از استیم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه استیم را نصب کنیم؟

شیوه نصب برنامه استیم

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به استفاده از فروشگاه استیم کرده و از این فروشگاه استفاده کنید، کافی است مراحل آموزش نصب استیم را طبق مراجل زیر دنبال کنید:

صفحه نصب استیم در وب سایت رسمی Steam

صفحه لاگین استیم

با طی کردن این مراحل فرایند نصب اپلیکیشن Steam بر روی کامپیوتر شما انجام می‌شود و می‌توانید از این فروشگاه برای خرید و دانلود بازی استفاده کنید.

روش ساخت اکانت در استیم

چگونه در استیم اکانت بسازیم؟

در صورتی که قصد دارید تا از فروشگاه استیم استفاده کنید، در اولین گام نیاز است تا اقدام به ساخت حساب کاربری استیم کنید. برای ساخت اکانت استیم نیاز است تا مراحل زیر را طی کنید:

مراحله اول ساخت اکانت در استیم

مرحله تایید ایمیل در پروسه ساخت حساب در استیم

انتخاب نام کاربری و رمز عبور برای ساخت استیم

با طی کردن این مراحل، اگر با مشکل خاصی مواجه نشوید اکانت استیم شما ساخته می‌شود و می‌توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد اکانت تان شوید.

آموزش دانلود بازی از Steam

روش دانلود بازی از استیم

یکی از سوالات مهمی که کاربران به منظور بررسی کار کردن با برنامه Steam برای دانلود بازی مطرح می‌کنند این است که روش دانلود بازی از Steam چگونه است؟ به منظور بررسی نحوه استفاده از استیم باید گفت که به‌صورت کلی رابط کاربری استیم ساده بوده و در طی سال‌های اخیر تغییر چندانی نکرده است.

در واقع رابط کاربری این فروشگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربران جدید بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. هنگامی که برای اولین بار وارد اپلیکیشن استیم می‌شوید، تب Library در اپلیکیشن استیم برای شما باز می‌شود. در این تب می‌توانید لیست کامل بازی‌های خود را مشاهده کنید.

قسمت لایبری استیم

کاربران جدید استیم احتمالاً هیچ بازی را در تب Library مشاهده نخواهند کرد. در صورتی که قصد دارید تا بازی‌های جدیدی را از فروشگاه استیم خریداری کنید، نیاز است تا به بخش اصلی فروشگاه استیم بیایید. برای انجام این کار باید روی تب Store کلیک کنید.

قسمت فروشگاه استیم، محلی برای دید و دانلود بازی های استیم است.

پس از ورود به بخش Store شما می‌توانید از طریق دسته‌بندی‌های مختلف، به لیست بازی‌های فروشگاه استیم دسترسی پیدا کنید. برای خرید بازی جدید نیاز است تا روی نام بازی مورد نظر خود کلیک کنید. اگر بازی که انتخاب می‌کنید رایگان است، تنها کافی است تا آن را دانلود کنید و نیازی به خرید بازی نیست. برای انجام این کار باید روی گزینه Play Game کلیک کنید.

صفحه دانلود بازی در استیم

پس از انتخاب بازی، برای نصب و دسترسی به آن نیاز است تا روی تب Library کلیک کنید. بازی‌هایی که در حال حاضر در کتابخانه شما وجود دارد؛ اما نصب نشده‌اند در لیست سمت چپ بازی‌های استیم با رنگ خاکستری مشخص شده‌اند. برای نصب این بازی‌ها می‌توانید یک بار روی نام بازی کلیک کرده و سپس روی Install کلیک کنید تا نصب بازی انجام شود.

قسمت نصب بازی در فروشگاه استیم

اگر می‌خواهید یک بازی را از استیم حذف کنید، برای انجام این کار تنها کافی است تا در تب Library روی بازی که قصد حذف آن را دارید کلیک راست کرده و در مسیر Manage > Uninstall بازی مورد نظر خود را پاک کنید.

آموزش خرید از استیم

شیوه خرید از استیم

برای خرید بازی های استیم، نیاز است تا گام‌های زیر را طی کنید:

افزودن به سبد خرید در استیم

مراحل خرید از استیم

صفحه اطلاعات کارت در برنامه استیم

با انجام این کار بازی خریداری شده به Library اکانت شما اضافه می‌شود و می‌توانید به بازی‌ها دسترسی پیدا کنید. البته موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌ها، نمی‌توان به‌صورت ریالی اقدام به خرید بازی از استیم کرد. در چنین شرایطی شما می‌توانید با خرید گیفت کارت استیم، والت خود را شارژ و از این طریق اقدام به پرداخت هزینه بازی‌ها کنید.

چگونه گیفت کارت استیم والت را فعال کنیم؟

چگونه استیم والت را فعال کنیم؟

در صورتی که قصد دارید تا تحریم‌هایی که علیه گیمرهای ایرانی وجود دارد را دور بزنید، می‌توانید از گیفت کارت استیم استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از گیفت کارت استیم والت خود را شارژ و سپس از این طریق بازی مورد علاقه خود را خریداری کنید. برای فعال کردن گیفت کارت استیم باید گام‌های زیر را طی کنید:

در صورتی که اطلاعات وارد شده درست باشد، به‌سرعت اکانت شما شارژ می‌شود و می‌توانید از طریق پولی که به حساب شما اضافه می‌شود، بازی‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

شیوه افزایش دانلود در استیم

چگونه سرعت دانلود استیم را بالا ببریم؟

یکی از چالش‌هایی که گیمرها در هنگام کار کردن با برنامه Steam ممکن است با آن مواجه شوند، سرعت پایین دانلود است. در همین راستا اگر بخواهیم در مورد تکنیک‌ها و نحوه افزایش سرعت دانلود Steam اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) تغییر منطقه دانلود استیم

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن سرعت دانلود استیم را افزایش دهید، تغییر ریجن است. به منظور بررسی آموزش استیم و نحوه تغییر ریجن نیاز است تا وارد بخش تنظیمات استیم شوید.

سپس باید در منوی سمت چپ گزینه Downloads را انتخاب کنید.

حال نیاز است تا در بخش مشخص شده کشوری را انتخاب کنید که نزدیک محل زندگی شما باشد.

اگر ریجن مشخص شده از مکان فعلی شما دور باشد، سرعت دانلود شما کاهش پیدا می‌کند. در چنین شرایطی شما می‌توانید با ریجن به سرورهای نزدیک‌تر به محل زندگی خود، اقدام به افزایش سرعت کلی دانلود استیم کنید.

۲) استفاده از پهنای باند نامحدود برای استیم

روش دیگری که از طریق آن می‌توانید سرعت دانلود استیم را افزایش دهید، نامحدود کردن پهنای باند استیم است. در راستای بررسی نحوهٔ استفاده از استیم و تغییر پهنای باند استیم نیاز است تا وارد بخش Settings شده و سپس به قسمت Downloads بروید. حال نیاز است تا در منو کشویی Limit bandwidth to گزینه No limit را انتخاب کنید.

با انجام این کار دیگر استیم سعی نمی‌کند تا اتصال شما را قطع کند و به استیم دسترسی کامل می‌دهید تا از حداکثر سرعت دانلود شما استفاده کند.

۳) بستن سایر برنامه‌ها

اگر هم‌زمان با استفاده از استیم از برنامه‌های دیگری نیز استفاده می‌کنید که برای کار نیاز به اینترنت دارند، نیاز است تا برای افزایش سرعت دانلود استیم، اقدام به بستن این برنامه‌ها کنید. هرچقدر برنامه‌های متصل به اینترنت را ببندید، به همان اندازه پهنای باند بیشتری به استیم داده می‌شود و سرعت دانلود از این طریق افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

استیم یک پلتفرم توزیع بازی های ویدیویی دیجیتال است که توسط شرکت Valve ساخته شده است. با بیش از 100 میلیون کاربر، Steam به یکی از محبوب ترین راه ها برای خرید و بازی بازی های ویدیویی تبدیل شده است.

با این حال، کار کردن در این پلتفرم بازی می تواند دلهره آور باشد، به خصوص برای مبتدیان. در این مقاله، به بررسی آموزش استیم پرداختیم. چه در Steam تازه کار باشید و چه فقط به دنبال تقویت مهارت های خود هستید، این راهنمای نحوه ی استفاده از استیم به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از این پلتفرم محبوب بازی را ببرید.

منابع:

تاریخ آخرین به روزرسانی: 17 فروردین 1403

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

شما می‌توانید از فروشگاه استیم برای خرید بازی دیجیتالی و یا دسترسی به بازی‌های رایگان استفاده کنید. برای دسترسی به این فروشگاه باید اپلیکیشن استیم را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

برای استفاده از استیم بر روی کامپیوتر نیاز است تا از طریق آدرس store.steampowered.com/about اقدام به دانلود این برنامه بر روی کامپیوتر کرده و آن را نصب کنید.

امکان دانلود و استفاده از استیم بر روی موبایل وجود دارد. شما می‌توانید کلاینت این سرویس را از فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور بر روی اندروید و iOS دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد