فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
فروشگاه گیفت کارت وب گیفت
تخفیف‌های زمان‌دار
فرق پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم چیست؟
پلی استیشن پلاس

فرق پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم چیست؟

مهدی داوری
انتشار در 12 اردیبهشت 1402

پلی استیشن پلاس یک سرویس اشتراکی است که توسط شرکت سونی ایجاد شده است. این سرویس در واقع برای رقابت کردن شرکت سونی با گیم پس مایکروسافت به وجود آمده است و شما می‌توانید با عضویت در این سرویس به ویژگی‌های مختلفی مثل امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت چند نفره آنلاین، استفاده از تخفیف‌های انحصاری برای خرید بازی، امکان دانلود بازی‌های رایگان و… دسترسی پیدا کنید. نکته مهمی که برای عضویت در سرویس PlayStation Plus باید به آن توجه داشته باشید این است که در این سرویس شاهد پلن‌ها و اشتراک‌های مختلفی هستیم.

به همین واسطه اگر قصد عضویت در این سرویس را دارید، نیاز است تا با توجه به بودجه و نیاز خود، به سراغ اشتراک مناسب آمده و آن را خریداری کنید. در همین راستا در این مطلب از سایت وب گیفت قصد داریم تا نگاهی به دو پلن مختلف این سرویس یعنی PlayStation Plus Essential و Premium انداخته و در مورد فرق پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

پلاس پرمیوم

پلی استیشن پلاس پرمیوم چیست؟

بهترین و کامل‌ترین پلنی که در سرویس پلی استیشن پلاس وجود دارد، اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم است. برای عضویت در این سرویس نیاز است تا 17.99 دلار یا 13.49 پوند در ماه پرداخت کنید. از سوی دیگر، اگر اقدام به خرید اشتراک پلاس پرمیوم به صورت 12 ماهه کنید، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، چرا که خرید اشتراک سالانه برای شما 119.99 دلار یا 99.992 پوند هزینه دارد و از این طریق می‌توانید 96 دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

به‌صورت کلی در پلن پلی استیشن پلاس پرمیوم تلاش شده تا تمامی مزایایی که پلن‌های PS Plus اکسترا و اسنشیال در کنار هم قرار بگیرد و ویژگی‌های بیشتری نیز به شما ارائه شود.

 اگر بخواهیم شما را با مزایا و ویژگی‌های پلن پلی استیشن پلاس پرمیوم آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مزایا باعث شده تا افرادی که قصد خرید کامل‌ترین پلن پلی استیشن پلاس را دارند، به سراغ پلن پرمیوم آمده و اشتراک این سرویس را خریداری کنند.

پلاس اسنشیال

پلی استیشن پلاس اسنشیال چیست؟

اگر بخواهیم به ارزانترین و اقتصادی ترین پلن در انواع اشتراک پلاس اشاره کنیم، باید اسم پلن پلاس اسنشیال را بیاوریم که برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس می‌توانید به سراغ آن بیایید.

برای خرید اشتراک پلاس اسنشیال باید تا 9.99 دلار یا 6.99 پوند در ماه پرداخت کنید. از سوی دیگر اگر قصد دارید تا اشتراک پلی استیشن پلاس اسنشیال سالانه را به‌صورت سالیانه خریداری کنید، نیاز است تا 59.99 دلار یا 49.99 پوند پرداخت کنید.

 اگر بخواهیم شما را با مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های پلن پلی استیشن پلاس اسنشیال آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در واقع ویژگی‌هایی که پلن پلی استیشن پلاس اسنشیال دارد باعث شده تا گیمرهایی که تنها به دنبال تجربه بازی‌ها به‌صورت چند نفره هستند به سراغ این پلن آمده و اشتراک آن را خریداری کنند.

اینفوگرافی فرق پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم
اینفوگرافی مقایسه پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم

تفاوت پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم چیست؟

پس از آن که شما را با ویژگی‌های پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم آشنا کردیم، حال نیاز است تا به بررسی فرق پلی استیشن پلاس Essential و Premium پرداخته و در این زمینه توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.

ویژگی پلی استیشن پلاس اسنشیال پلی استیشن پلاس پرمیوم
قیمت ماهیانه (دلار) 9.99 14.99
تعداد بازی های رایگان 2 در ماه 3 در ماه
تخفیف در فروش بازی دارد دارد
دسترسی به برخی بازی های AAA ندارد دارد
دسترسی به آخرین بازی ها ندارد دارد
دسترسی به برخی نسخه های VR ندارد دارد
ذخیره سازی ابری بازی دارد دارد
دسترسی به محتوای تخصصی دارد دارد
دسترسی به آموزش ها دارد دارد

مشترکین پلی استیشن پلاس پرمیوم می‌توانند به تمامی مزایا پلن‌های پلی استیشن پلاس اسنشیال و اکسترا دسترسی داشته باشند. در کنار تمامی این ویژگی‌ها، مشترکین پلن‌های پرمیوم می‌توانند به ویژگی‌های بیشتری دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید با خرید این اشتراک برخی از بازی‌های جدید را به‌صورت زمانی تجربه کرده، به کاتالوگ قابل‌توجهی از بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دسترسی پیدا کرده و همچنین عناوین کلاسیک کنسول‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP را دانلود و آن را بر روی کنسول خود تجربه کنید.

در واقع می‌توان گفت که فرق پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم این است که در پلن اسنشیال تنها شما می‌توانید به قابلیت تجربه بازی‌ها به‌صورت چند نفره دسترسی پیدا کرده و چند بازی را به‌صورت رایگان دریافت کنید. در واقع می توان گفت که عملکرد پلی استیشن پلاس اسنشیال مشابه با سرویس ایکس باکس لایو گلد در اکوسیستم ایکس باکس است. از سوی دیگر پلن پرمیوم برای گیمر ها مناسب است که قصد دارند تا عضو اشتراکی مشابه Xbox گیم پس التیمیت در کنسول‌های پلی استیشن شده و به کاتالوگ قابل‌توجهی از بازی‌ها دسترسی پیدا کنند.

مقایسه پلاس اسنشیال و پرمیوم

پلاس اسنشیال بهتر است یا پرمیوم؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که این مسئله بستگی به این دارد که در سرویس پلی استیشن پلاس به دنبال چه ویژگی‌ها و مزایایی هستید؟ در واقع اگر به دنبال ویژگی‌های اساسی مانند امکان تجربه بازی‌ها به‌صورت چند نفره آنلاین و ذخیره ابری هستید، می‌توانید با خرید اشتراک پلی استیشن پلاس اسنشیال به شکل قابل‌توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و با کمترین هزینه عضو این سرویس شوید.

از سوی دیگر اما اگر می‌خواهید به تعداد قابل‌توجهی از بازی‌های رایگان دسترسی پیدا کرده و به تمامی ویژگی‌های جذاب پلی استیشن پلاس دسترسی پیدا کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم آمده و آن را خریداری کنید.

جمع‌بندی

همان طور که در این مقاله آشنا خواندید PlayStation Plus Essential و Premium لایه‌های مختلفی از پلن های اشتراک برای سرویس PlayStation Plus ارائه شده توسط سونی هستند. در حالی که هر دو سطح دسترسی به چند نفره آنلاین، بازی‌های تخفیف‌خورده، و ذخیره‌های ابری را ارائه می‌دهند، برخی ویژگی‌های اضافی وجود دارد که فقط در سطح Premium گنجانده شده‌اند. همچنین سعی کردیم به صورت کامل به بررسی فرق پلی استیشن پلاس اسنشیال و پرمیوم بپردازیم، تا به راحتی از بین این دو پلن اشتراک برای خرید، تصمیم گیری کنید.

منابع:

 

تاریخ آخرین به روزرسانی: 5 مرداد 1402

سوالات متداول

جواب سوال‌های رایج و متداول شما

بهترین و کامل‌ترین پلنی که در سرویس پلی استیشن پلاس وجود دارد، اشتراک پلی استیشن پلاس پرمیوم است. با خرید اشتراک پرمیوم، می‌توانید به تمامی ویژگی‌های سرویس پلاس دسترسی پیدا کنید.

پلن اسنشیال ارزان‌ترین و ابتدایی‌ترین پلنی است که برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس می‌توانید به سراغ آن بیایید. اگر قصد دارید تا تنها به قابلیت انجام بازی‌ها به‌صورت چند نفره آنلاین دسترسی پیدا کنید، می‌توانید این اشتراک را خریداری کنید.

این مسئله بستگی به این دارد که در سرویس پلی استیشن پلاس به دنبال چه ویژگی‌ها و مزایایی هستید. اگر به دنبال ویژگی‌های کلی هستید، می توانید اشتراک پلی استیشن پلاس اسنشیال را خریداری کنید. از سوی دیگر پلی استیشن پلاس پرمیوم کامل‌ترین پلن ممکن است.

دیدگاه‌ها (0) آخرین نظرات کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید...
افزودن دیدگاه
ایمیل شما منتشر نخواهد شد